Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Decibel88
16-10-2023 om 10:03
Bakblik schreef op 16-10-2023 om 08:37:
Applaus dat je helemaal de trap op bent gelopen en de wasmanden hebt gevonden! Wat knap van jou!
Ik begrijp alleen niet waarom je je was dan naast de wasmanden legt en niet erin.
Wat zeg je? je wist niet of het lichte of donkere was was.
Wat denk je zelf? De broek en sokken zijn donkerblauw, de overhemden zijn lichtblauw en een ruitje met voornamelijk wit en lichtblauw. Zou je dat zelf bij elkaar in de machine stoppen?
Nee? Nou dan!
Wat een gezeik weer. Ik vind dat mensen soms zo spastisch kunnen doen over de was.
Zelf gooi ik bijna alles bij elkaar, tenzij het witte was is of knalrood.
Echt nog nooit problemen mee gehad
Als je het zelf allemaal beter weet sorteer je het toch lekker zelf
Ja, sorry, maar ik zie hier wel vaker gezeik op partners/kinderen voorbij komen..
Drakenvlieg
16-10-2023 om 10:52
Hier ook team "alles bij elkaar gooien qua was". Ik sorteer beetje op temperatuur, niet kleur. Als ik twijfel of iets misschien af zou kunnen geven, gooi ik er een kleurvangdoekje (of hoe ze ook heten) bij. Is in 30 jaar welgeteld één keer misgegaan, toen had ik een roze handdoek.
Dus ik vind het wel best zo, scheelt idd veel ergernis 
_Audrey
16-10-2023 om 11:01
Ach joh, iedereen heeft toch zo zijn dingen waar je je druk over kan maken. Laat Bakblik zich lekker opwinden over de was, daar hebben wij toch geen last van.
Herfstappeltaart
16-10-2023 om 13:09
Decibel88 schreef op 16-10-2023 om 10:03:
[..]
Wat een gezeik weer. Ik vind dat mensen soms zo spastisch kunnen doen over de was.
Zelf gooi ik bijna alles bij elkaar, tenzij het witte was is of knalrood.
Echt nog nooit problemen mee gehad
Als je het zelf allemaal beter weet sorteer je het toch lekker zelf
Ja, sorry, maar ik zie hier wel vaker gezeik op partners/kinderen voorbij komen..
En dat is nu precies de bedoeling van het topic. Lekker spuien wat je niet hardop wil zeggen.
Bakblik
16-10-2023 om 13:52
Herfstappeltaart schreef op 16-10-2023 om 13:09:
[..]
En dat is nu precies de bedoeling van het topic. Lekker spuien wat je niet hardop wil zeggen.
Dit dus. De bedoeling was goed, de uitvoering wat minder.
Treurniet
16-10-2023 om 14:20
nou kan ik wel een leuke nieuwe jas kopen, maar sinds ik in de overgang zit kom ik nog steeds in gewicht aan
Geen leuk idee om een nieuwe jas te hebben die volgend jaar misschien alweer te klein is.
Bloemenzee
17-10-2023 om 09:58
Aansteller. En de enige rede waarom je mij besluiteloos vindt, is omdat je het niet eens bent met mijn besluit en je met al je zieligheid mij niet meekrijgt in wat jíj wil. Doe het dan lekker zelf, prima, maar je wilt dat ik het doe. En vind.
Moirmel
17-10-2023 om 11:13
In dubio. Beste vriendin van mijn vrouw heeft gisteren gebroken met haar partner en omdat huurcontract afloopt op 01/01/2024 is ze nu snel op zoek naar een nieuwe woning. Wij zouden haar en haar zoon hier tijdelijk kunnen laten intrekken (wordt niet makkelijk, maar zou moeten lukken); alleen durf ik haar dit zelf niet via bericht te sturen omdat ik niet weet of de info vertrouwelijk was en mijn vrouw haar mond voorbij praatte, en daarnaast kan ik niet inschatten hoe vreemd zo'n voorstel overkomt.
Speelt zich af in België, dus met tips over Nederlandse diensten ben ik niets.
Doet me wat denken aan vroeger toen ik daklozen liet slapen in mijn studio en zelf in het station ging slapen, zodat zij wat op krachten konden komen.
Bakblik
17-10-2023 om 12:19
Onder die volle krullenbos zitten wat hersens, het is je tenslotte gelukt een rijbewijs, een taxichauffeursdiploma en een baan te bemachtigen.
Je werkt bij de regiotaxi waarmee je bejaarden haalt en brengt naar hun, meestal, (para)medische afspraken. Ze staan op tijd klaar en wachten gerust een half uur, want ja, ze zijn niet de enige in zo'n rit.
Meen je het nu echt dat jij goed was en de bejaarde fout? Je moest haar ophalen bij bij tandartsenpraktijk Borstel en Kroon aan de Boorweg 22 en nu sta je echt al 20 minuten aan te bellen bij Boorweg nummer 2.
Komt het dan echt niet in je op dat je misschien even moet checken of het adres wel klopt? Hetzij bij het hoofdkantoor dat de ritten plant, hetzij met je eigen telefoon even checken of er wel een tandarts gevestigd is in dit pand.
Het pand waar je staat aan te bellen ziet eruit als een normaal woonhuis en bovendien kun je aan allerlei dingen zien dat dit huis al langere tijd leeg staat!
Nu snap ik ineens waarom er bijna nooit op tijd gereden kan worden met die regiotaxi's. 20 minuten je tijd verdoen met aanbellen bij een leegstaande woning, het moet niet gekker worden.
Oké, heel soms moet je iemand naar een begrafenis brengen maar de meeste mensen proberen dat wel te regelen met familie veel te vroeg of veel te laat op een begrafenis komen wil niemand.
Zusterclivia
17-10-2023 om 16:04
Bakblik schreef op 16-10-2023 om 08:37:
Applaus dat je helemaal de trap op bent gelopen en de wasmanden hebt gevonden! Wat knap van jou!
Ik begrijp alleen niet waarom je je was dan naast de wasmanden legt en niet erin.
Wat zeg je? je wist niet of het lichte of donkere was was.
Wat denk je zelf? De broek en sokken zijn donkerblauw, de overhemden zijn lichtblauw en een ruitje met voornamelijk wit en lichtblauw. Zou je dat zelf bij elkaar in de machine stoppen?
Nee? Nou dan!
Probeer in ieder geval iets. Als 90% dan in de goede bak zit, dan is dat al prima. Die overige 10% komt de volgende keer wel of misschien is dat altijd een twijfelgeval zoals een in gelijke delen zwart/wit gestreept shirt.
Of denk ik nu te simpel.
Ik gooi alles gewoon in één wasmand en zoek het uit als ik ga wassen. Maar ik heb zo weinig was dat het meestal wel past. Voor een groter gezin of als je meer was hebt, zal het wel lastiger zijn.
ToetieToover
17-10-2023 om 16:17
Ik kan dit nog niet hardop zeggen, want ik heb nog geen handtekening gezet. Maar ik wil het wel heel graag in het gezicht zeggen van mijn manager: ik heb een andere baan. Mensen verlaten namelijk slechte managers. En jij bent zo iemand: naar, agressief, bozig, kleingeestig. Leuk werk, maar ik werk niet meer met jou. Ooooo wat heb ik zin om mijn baan op te zeggen. Nog eventjes wachten. Ik verheug me nu al op alle reacties. En die laatste maand van de opzegtermijn kom ik wel door, ik ben ineens heel ontspannen en die lach komt niet meer van mijn gezicht. Ik mijn hoofd schrijf ik aan mijn afscheidsspeech als manager weer eens loopt te zendmasten en niet luistert. Heerlijk.
Malibu2
17-10-2023 om 17:11
Ik heb je netjes bedankt.
Het was niet gepast in die setting, maar wat ik eigenlijk had willen zeggen was: "Je bent echt een schat!"