Huiskamer
BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.
Sassenach
15-09-2023 om 11:28
Ik word als zzp via Linkedin regelmatig bestookt met linkverzoeken van marketingbureaus. Sommigen ervan zijn zo slinks om eerst gezellig contact te maken en te doen alsof ze interesse hebben in je aanbod, om daarna je te willen strikken als klant. In het begin stonk ik er in en reageerde netjes terug, maar inmiddels ken ik de trucjes wel en reageer ik niet op deze linkverzoeken. Van de week kreeg ik weer zo’n verzoek binnen met de volgende vraag erbij:
Hoi Sassenach, klopt het dat jij …… (mijn beroep) bent?
Ik vond dit zo’n bizarre vraag, aangezien mijn profiel en website echt geen twijfel over laten over wat ik doe/aanbied. Daarom moest ik flink op mijn handen gaan zitten om niet 1 van de volgende reacties terug te sturen, dus ik uit me maar even hier:
Hoi Pien, nee ik ben geen ……. Ik heb een nepprofiel en een nep website gemaakt, gewoon omdat het kan. Waar bemoei je je mee?
Klopt het eigenlijk wel dat jij …… bent?
Hoi Pien, ik schaam
mij diep om dit toe te geven, maar ik ben helemaal geen …….. Hoe ben je daar achter gekomen? Zou je dit alsjeblieft aan niemand willen vertellen?
Hoi Pien, ik ben nogal geschrokken
van je vraag. Ik dacht dat mijn profiel en mijn website heel duidelijk aangaven wat ik aanbied. Maar blijkbaar ben ik daar niet duidelijk genoeg in geweest. Daar wil ik oprecht mijn excuses voor aanbieden. En om verdere misverstanden te voorkomen: Ja, ik ben…..
Hoi Pien, wat goed dat je mij hebt gevonden!!!
Ja ik ben zeker ….. en ik ben daar heel goed in!!! Hier is mijn aanbod trouwens. Dit aanbod geldt alleen vandaag en ik heb er nog maar 1 van, dus je moet wel nu beslissen. En je krijgt er dan bonus 1 t/m 311 helemaal gratis bij. Dat kun je toch niet laten lopen joh, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Hier kun je je handtekening zetten.
(Enne, Pien is een gefingeerde naam.)
Treurniet
15-09-2023 om 12:54
Sassenach, Ik zit niet op LinkedIn, maar zulke mailtjes krijg ik ook regelmatig ![]()
Sassenach
15-09-2023 om 12:59
Treurniet schreef op 15-09-2023 om 12:54:
Sassenach, Ik zit niet op LinkedIn, maar zulke mailtjes krijg ik ook regelmatig
Irritant hè? Ik heb soms ook de neiging om standaard een berichtje als dit terug te sturen, maar dat doe ik ook maar niet:
Beste ….., bedankt voor je bericht. Ik krijg dagelijks dit soort berichten. Je bent inmiddels nr. 12.854. Ik moet eerst de overige 12.853 verzoeken beantwoorden. Ik vermoed dat ik rond december 2028 aan die van jou toekom. Bedankt voor je geduld.
Sassenach
15-09-2023 om 13:01
Treurniet schreef op 15-09-2023 om 12:54:
Sassenach, Ik zit niet op LinkedIn, maar zulke mailtjes krijg ik ook regelmatig
En blijkbaar werkt het dan toch wel, anders zouden ze het niet massaal blijven doen.
mich_me
15-09-2023 om 13:05
het ergste vind ik als ze niet eens de moeite nemen je naam in te typen ...
"Beste ........., ik kwam je profiel tegen"
Ja echt, fuck off.
Poezie
15-09-2023 om 17:35
Klote gasten, sommige pakketbezorgers en werkmannen.
Het bedrijf mailt een tijdstip, maar die gasten houden zich er gewoon niet aan. Boeien, dat ik de hele dag zit te wachten en ze (misschien) pas morgen komen.
Ik heb gvd een week vakantie, moet ik die tijd echt besteden aan zo'n lamzak die blijkbaar liever een andere route rijdt dan het bedrijf had bedacht??
Treurniet
15-09-2023 om 18:19
Sassenach schreef op 15-09-2023 om 12:59:
[..]
Irritant hè?
Ik lees ze nooit. Dat is net als met autoverkoop die blijven ook maar mailen. En ik pieker niet over verkoop.
Broodjebrie
16-09-2023 om 08:09
ik weet echt niet meer hoe ik je kan helpen. Je lijkt weg te zakken in een depressie en ontwikkelt eetproblemen. Dat eerste besef je, maar dat 2e helaas niet.
Evaluna
16-09-2023 om 08:28
Broodjebrie schreef op 16-09-2023 om 08:09:
ik weet echt niet meer hoe ik je kan helpen. Je lijkt weg te zakken in een depressie en ontwikkelt eetproblemen. Dat eerste besef je, maar dat 2e helaas niet.
Broodjebrie
16-09-2023 om 08:57
Evaluna schreef op 16-09-2023 om 08:28:
[..]
![]()
Ik geef hem tips.. meer kan ik niet doen ben ik bang. Het liefst ga ik vandaag nog met hem naar een kliniek maar dat kan niet. Het is zo'n rotsituatie.
Treurniet
16-09-2023 om 09:01
Moirmel
16-09-2023 om 11:59
Bijna 20 jaar geleden verhalen geplaatst in literaire tijdschriften. Lang niets mee gedaan. Recent aan mijn buurvrouw (auteur van kinderboeken en germaniste) iets laten lezen en zij zegt nu om naar een uitgever te stappen; en ik twijfel. Die constante twijfel.
Moirmel
16-09-2023 om 12:00
Soms moet je diep gaan om te beseffen dat je hulp nodig hebt, dit is moeilijk voor de naaste die het ziet gebeuren. Sterkte.
Treurniet
16-09-2023 om 12:02
Moirmel schreef op 16-09-2023 om 11:59:
Bijna 20 jaar geleden verhalen geplaatst in literaire tijdschriften. Lang niets mee gedaan. Recent aan mijn buurvrouw (auteur van kinderboeken en germaniste) iets laten lezen en zij zegt nu om naar een uitgever te stappen; en ik twijfel. Die constante twijfel.
Gewoon doen.
Nee heb je en ja kun je krijgen