Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Dit gaat toch niet de norm worden hoop ik!  Ongevraagd mij een cola zero serveren!  Ga weg met die vieze zoetstoffen!  Die enkele keer dat ik in de horeca eet en een cola bestel wil ik echte! Met suiker!  De rest van de week thuis water drinken doe ik zelf wel!
Gatverdamme wat zijn zoetstoffen toch smerig! 

Edit: Ik snap dat we af moeten van onze suikerverslaving maar ik wil zelf beslissen en niet de zero door de strot geduwd krijgen. Met 1 hooguit 2 glazen cola in de week (soms ook weken niet) ben ik al heel goed bezig! 

zo was ik laatst verrast door het aanbod in een ikea restaurant. Wij weten daar eigenlijk nooit. Gingen nu wel wat drinken met klein hapje. Is bijna helemaal vegetarisch en de frisdranken zijn allemaal vervangen door fruitwater. Eigenlijk vind ik het best goed dat ikea zo iets goeds wil doen maar ik was wel erg verrast. Het voelt ook wat betuttelend ofzo. 

duizel schreef op 03-09-2023 om 21:28:

zo was ik laatst verrast door het aanbod in een ikea restaurant. Wij weten daar eigenlijk nooit. Gingen nu wel wat drinken met klein hapje. Is bijna helemaal vegetarisch en de frisdranken zijn allemaal vervangen door fruittelers. Eigenlijk vind ik het best goed dat ikea zo iets goeds wil doen maar ik was wel erg verrast. Het voelt ook wat betuttelend ofzo.

Ja dat viel mij ook op. Ik kwam er een paar maanden geleden en toen we wat wilden gaan drinken was er niet echt keuze uit frisdrank maar vooral fruitsappen etc. Uiteindelijk maar water genomen.

zo was ik laatst verrast door het aanbod in een ikea restaurant. Wij weten daar eigenlijk nooit. Gingen nu wel wat drinken met klein hapje. Is bijna helemaal vegetarisch en de frisdranken zijn allemaal vervangen door fruittelers. Eigenlijk vind ik het best goed dat ikea zo iets goeds wil doen maar ik was wel erg verrast. Het voelt ook wat betuttelend ofzo.

Ik vind het zeer aangenaam verrassend dat de vega opties goedkoper zijn dan de vlees opties! 

Qua drankjes is het inderdaad wel bijzonder, maar de fruitdranken smaken best goed vind ik zelf. 

Ik mis de melk en de karnemelk die ze in het verleden wel hadden. Ik vind die fruitdrankjes niet lekker bij hartig eten.

Moirmel schreef op 02-09-2023 om 23:24:

Heb met mezelf zestien jaar geleden afgesproken dat ik geen zelfmoord zou plegen, maar voel me compleet wegzinken in de nutteloosheid.
Werken gaat niet, huishouden amper, voel me een last voor het gezin; waarom nog wakker worden?
Donderdag intake gesprek en zo blijven we maar doorgaan.

zo was ik laatst verrast door het aanbod in een ikea restaurant. Wij weten daar eigenlijk nooit. Gingen nu wel wat drinken met klein hapje. Is bijna helemaal vegetarisch en de frisdranken zijn allemaal vervangen door fruitwater. Eigenlijk vind ik het best goed dat ikea zo iets goeds wil doen maar ik was wel erg verrast. Het voelt ook wat betuttelend ofzo.

Van een ikea snap ik het nog een beetje. Die zijn geen restaurant waar je alcohol kunt krijgen of wat je kunt roken.  Je gaat langs de balie en kiest uit het aangeboden assortiment uit wat je wilt eten/drinken,  je ziet wat je neemt. In mijn restaurant moest ik zonder eerst in de kaart te kijken en drankje kiezen.  Toen ik cola zei, kreeg ik geen vraag of ik zero of normale wilde zonder overleg kreeg ik zero. Mijn tafelgenoten kregen wel wijn en bier met alcohol. 

Nou, dat is toevallig?! Nu je mijn naam weet, krijg ik een antwoord.
Evengoed, wel bedankt daarvoor. 
Duidelijk is wat de norm is; daar wil ik niet aan voldoen. 

Bakblik schreef op 03-09-2023 om 20:32:

Dit gaat toch niet de norm worden hoop ik! Ongevraagd mij een cola zero serveren! Ga weg met die vieze zoetstoffen! Die enkele keer dat ik in de horeca eet en een cola bestel wil ik echte! Met suiker! De rest van de week thuis water drinken doe ik zelf wel!
Gatverdamme wat zijn zoetstoffen toch smerig!

Edit: Ik snap dat we af moeten van onze suikerverslaving maar ik wil zelf beslissen en niet de zero door de strot geduwd krijgen. Met 1 hooguit 2 glazen cola in de week (soms ook weken niet) ben ik al heel goed bezig!

maar echt! , sowieso snap ik niet waarom iedereen zich tegenwoordig overal mee bemoeit/ dingen wilt gaan bepalen voor anderen. 

+ die zero/suikervrije zooi smaakt nergens na en is nog slechter   

”Dochtertje doet zo boos omdat ze moe is” Ik in mezelf: “dan is ze zeker altijd moe als ik haar zie”

Rogue schreef op 04-09-2023 om 14:19:

[..]

maar echt! , sowieso snap ik niet waarom iedereen zich tegenwoordig overal mee bemoeit/ dingen wilt gaan bepalen voor anderen.

+ die zero/suikervrije zooi smaakt nergens na en is nog slechter

Die suikervrije zooi met acesulfaamK, steviaglycolen smaakt in eerste instantie ziet en daarna hoofd je een bittere nasmaak over. 

Vroeger drink ik altijd graag dubbelfris of goedkope variaties daarvan.  Is tegenwoordig allemaal gezoet met stevia.🤮

Hé buurmeisje (millenials leeftijd) op je electrische fiets, ik snap dat je het niet kunt verkroppen dat ik als 50 plusser je inhaal op een conventionele fiets.  Dat is je eer te na! Dus haal jij mij weer in.  Helaas zijn je banden veel te zacht om jouw gewicht te kunnen dragen dus je moet een beetje terug in tempo om het vol te kunnen houden. Dan haal ik jou weer in.  Mijn fiets heeft harde banden en met 7 versnellingen kost fietsen mij minder energie dan jij gebruikt.
Haal je mij nou nog een keer in?  Fiets dan door tot je buiten mijn bereik bent!  

Nee dit is echt niet aardig!  Midden op het fietspad gaan rijden dat ik jou niet kan passeren! Mag je moeder niet zien dat ik voor jou rijd als we min of meer samen de straat inrijden?

Bakblik schreef op 04-09-2023 om 15:15:

[..]

Die suikervrije zooi met acesulfaamK, steviaglycolen smaakt in eerste instantie ziet en daarna hoofd je een bittere nasmaak over.

Vroeger drink ik altijd graag dubbelfris of goedkope variaties daarvan. Is tegenwoordig allemaal gezoet met stevia.🤮

precies, echt goor..

ohja dubbelfris is ook helemaal verpest ik had het met die sourcy smaakjes dronk dat echt veel tot ze een nieuwe verpakking kregen en andere smaak

🤢

Moirmel schreef op 02-09-2023 om 23:24:

Heb met mezelf zestien jaar geleden afgesproken dat ik geen zelfmoord zou plegen, maar voel me compleet wegzinken in de nutteloosheid.
Werken gaat niet, huishouden amper, voel me een last voor het gezin; waarom nog wakker worden?
Donderdag intake gesprek en zo blijven we maar doorgaan.

Kunnen mijn kinderen even een weekje op vakantie ofzo?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.