Huiskamer
Regendrup.
08-04-2022 om 16:02
Wat is voor jou jeugdsentiment?
Wat is voor jou jeugdsentiment? Welke gebeurtenissen / activiteiten deed je alleen toen je klein was en kun je nu met een grote glimlach op terugkijken?
Tuinplantje
08-04-2022 om 23:44
- de serie 'oppassen' (Maar wij noemden het 'de opa's')
- discussies met mijn vader of het flipvla was of vlaflip (wij vonden flipvla beter)
- heel veel knutselen, verkleden, 'optredens' met n vriendinnetje. Alles kon bij ons in huis
- op vrijdag en zaterdag tv kijken met een schaaltje chips
- doewiets
- muziek opnemen op cassettebandjes en dan vergeten op stop te drukken en een halve radiouitzending opnemen
- mijn eerste werkstuk op de computer uittypen, ik zat op de basisschool en had eerst alles in klad met pen geschreven.
- spice girls
Siobhan
08-04-2022 om 23:55
Envelop schreef op 08-04-2022 om 23:44:
oja de schoolcampus bij de v&d!
Met vriendinnen in een fotohokje
Tienertour
Stappen bij de grote discotheken in Duitsland
Index en Zak?
Dolfje
09-04-2022 om 00:12
Envelop schreef op 08-04-2022 om 23:44:
Stappen bij de grote discotheken in Duitsland
En België.
Emily2020
09-04-2022 om 01:09
Oehh wat een leuk topic !
Zoveel herkenbare dingen, zoals cassettebandjes opnemen
Andere typische jeugdsentimenten voor mij zijn:
* De Tina & Debbie (de strips en boeken die ik van voor naar achter las en visa versa)
* Later het maandblad Club.
* Idd de bibliotheek !...ik ben opgegroeid in Amsterdam en ging dan naar de grote bieb op de prinsengracht (?)
*Ook platenzaak concerto, waar je allerlei LP's kon beluisteren (was ik een halve middag mee zoet)
* Make up van Theatre (met van die oogschaduw kits)
*Radio programma's als Dubbelisjes, weeshuis van de hits en Lieve Paul.
* Als new-wave/punky jongere uitgaan in: Mazzo, Fizz, Het Okshoofd, De Muur, Roxy, Vrankrijk,Fluks.. en de Trut (op zondag)
Pejeka1
09-04-2022 om 07:47
Mijn oma had rond 1970 één van de eerste kleurentelevisies. Prachtig vonden we dat.
Overigens had je er destijds nog niet veel aan, want de meeste uitzendingen waren nog in zwart-wit, er was slechts een klein aantal programma's dat in kleur werd uitgezonden. In de TV-gids stond er bij ieder programma dan ook jarenlang een symbool waaraan je kon zien of de uitzending in kleur was of in zwart-wit.
weneri
09-04-2022 om 11:09
- inbellen op internet, dan hoorde je zo'n krakend/piepend geluid als er verbinding werd gemaakt. De telefoon kon je dan niet gebruiken. Ik mocht dan een half uurtje op internet en daarna mijn broer, werd de kookwekker voor gezet. De internetpagina's zag en stukje bij beetje in beeld verschijnen.
- ik had ook een Sony walkman inderdaad.
- de schoolcampus en de dansende aapjes bij v&d
Regendrup.
09-04-2022 om 11:35
weneri schreef op 09-04-2022 om 11:09:
- inbellen op internet, dan hoorde je zo'n krakend/piepend geluid als er verbinding werd gemaakt. De telefoon kon je dan niet gebruiken. Ik mocht dan een half uurtje op internet en daarna mijn broer, werd de kookwekker voor gezet. De internetpagina's zag en stukje bij beetje in beeld verschijnen.
- ik had ook een Sony walkman inderdaad.
- de schoolcampus en de dansende aapjes bij v&d
Ooh jaaa!! Zie het zo voor me.
Overdetop
09-04-2022 om 11:43
Een van de acht op zaterdagavond, The Partridge Family op zondagmiddag en Floris op zondagavond.
De bibliotheek, heeeeeerlijk vond ik dat, je mocht maar 2 of 3 leesboeken maar zoveel ‘studieboeken’ als je maar wilde. Heb nog steeds een enorm brede feitjes kennis overgehouden uit die tijd.
Envelop
09-04-2022 om 12:17
Siobhan schreef op 08-04-2022 om 23:55:
[..]
Index en Zak?
Ja, daar waren wij bijna wekelijks tot vroeg te vinden. En the bridge in Meppen, net wat verder rijden maar ook hele fijne avonden gehad.
Siobhan
09-04-2022 om 12:44
Envelop schreef op 09-04-2022 om 12:17:
[..]
Ja, daar waren wij bijna wekelijks tot vroeg te vinden. En the bridge in Meppen, net wat verder rijden maar ook hele fijne avonden gehad.
Wij niet in Meppen ....vast wel een keer tegelijk op de dansvloer gestaan in de twee discotheken
Envelop
09-04-2022 om 20:25
Siobhan schreef op 09-04-2022 om 12:44:
[..]
Wij niet in Meppen ....vast wel een keer tegelijk op de dansvloer gestaan in de twee discotheken
![]()
Zo'n heerlijke tijd! Ik ben er vooral in de jaren 2001-2007 veel geweest, incl. valse ID voor het geval dat je gecontroleerd werd op je leeftijd
watertoren
09-04-2022 om 22:59
Ja, casettebandjes. Ik had een casettercorder en toen ik een bijbaantje had heb ik van mijn eerste geld een radio/casetterecorder gekocht. O wat was ik boos op de mensen van de radio als een een plaat niet helemaal af speelden of als er gepraat werd bij een nummer die ik op wilde nemen. ik gooi heel makkelijk dingen weg maar die radio/ casetterecorder die heb ik nog steeds.
Ik ben 56 en ik denk dat veel mensen dit niet herkennen maar mijn ouders hadden vroeger een bandrecorder. Ze hadden ook een microfoon en hebben toen opgenomen met sinterklaas dat wij als kinderen zijnde cadeautjes uit pakten. Ik was toen 3 jaar. Dat hebben ze later op casettebandjes gezet en die heb ik nog en het werkt nog steeds. Dat denk ik, want het is al zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik het uit het geprobeerd.
WickedCurlew89
09-04-2022 om 23:04
watertoren schreef op 09-04-2022 om 22:59:
Ja, casettebandjes. Ik had een casettercorder en toen ik een bijbaantje had heb ik van mijn eerste geld een radio/casetterecorder gekocht. O wat was ik boos op de mensen van de radio als een een plaat niet helemaal af speelden of als er gepraat werd bij een nummer die ik op wilde nemen. ik gooi heel makkelijk dingen weg maar die radio/ casetterecorder die heb ik nog steeds.
Ik ben 56 en ik denk dat veel mensen dit niet herkennen maar mijn ouders hadden vroeger een bandrecorder. Ze hadden ook een microfoon en hebben toen opgenomen met sinterklaas dat wij als kinderen zijnde cadeautjes uit pakten. Ik was toen 3 jaar. Dat hebben ze later op casettebandjes gezet en die heb ik nog en het werkt nog steeds. Dat denk ik, want het is al zeker meer dan 10 jaar geleden dat ik het uit het geprobeerd.
Zo leuk!
Wij hadden ooit ook zo'n cassettebandje van mij en mijn 5 jaar oudere zus. Jaren later nog wel eens afgeluisterd, inmiddels is het verdwenen...
Het enige wat ik mij ervan herinner is dat mijn zus vraagt: 'zeg een een vies woord?' waarna ik antwoord: 'verliefd'.
😂
watertoren
09-04-2022 om 23:10
Hetvrijewoord schreef op 09-04-2022 om 23:04:
[..]
Zo leuk!
Wij hadden ooit ook zo'n cassettebandje van mij en mijn 5 jaar oudere zus. Jaren later nog wel eens afgeluisterd, inmiddels is het verdwenen...
Het enige wat ik mij ervan herinner is dat mijn zus vraagt: 'zeg een een vies woord?' waarna ik antwoord: 'verliefd'.
😂
Ik zong vroeger toen ik op de kleuterschool zat : daar was laatst een meisje loops die wou gaan varen... Dat staat ook nog op een casettebandje. Ik had nergens erg in maar de volwassenen hebben zich rot gelachen.
Patatflip
09-04-2022 om 23:22
Mijn groene gameboy color, urenlang buiten spelen met alle buurkinderen, de droomshow, Bassie en Adriaan, spice girls, elke dag mooie vlechten in mijn haar, ballonnen oplaten bij feestelijke gelegenheden, boeken van Roald Dahl, Jacques Vriens, Carry Slee, Francine Oomen, Simone van der Vlugt (haar historische jeugdromans).
En ook veel religieuze dingen: televisieprogramma’s zoals de Ark van Stekeltje en Prinsen en prinsessen, liedjes van Elly en Rikkert, alle opwekkingsliedjes die in die tijd veel werden gezongen. Ik geloof niet meer maar die dingen maakten wel onderdeel uit van mijn jeugd en zijn voor mij echt jeugdsentiment.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.