Huiskamer
Regendrup.
08-04-2022 om 16:02
Wat is voor jou jeugdsentiment?
Wat is voor jou jeugdsentiment? Welke gebeurtenissen / activiteiten deed je alleen toen je klein was en kun je nu met een grote glimlach op terugkijken?
Pejeka1
08-04-2022 om 19:28
De vakanties van toen ik een kind was. We gingen elk jaar naar een plaats in Nederland, de Veluwe, of een huisje in Brabant, of naar Limburg, meestal dus ergens in de bossen e.d. En dat was toen een hele reis, bepaalde snelwegen waren er nog niet (zelfs in de jaren '70), en dan was je zomaar 2,5 of 3 uur of zelfs langer onderweg. Voor je gevoel héél ver weg dus. En zo voelde het ook, mede omdat je in een hele andere gemeenschap kwam, destijds nog veel meer streekgebonden.
Tegenwoordig rijden onze buitendienstmedewerkers in een uurtje heen en weer (bij wijze van spreken) naar al die plekken en vind je het niet bijzonder meer.
Auwereel
08-04-2022 om 19:40
Ik herken hier veel... Battlestar Galactica op tv kijken, spelletjes op de Apple II (begin jaren 80) spelen, de code aanpassen zodat je gemakkelijker wint. Urenlang zwemmen in het buitenbad, uren liggen lezen, inderdaad Pitty op kostschool, de Dolle Tweeling, paardenboeken (het mishandelde paard van het gemene rijke meisje komt toch terecht bij het arme, goede meisje) Die had je niet in de bibliotheek, die kocht ik van mijn zakgeld. Stripboeken ook
Monopoly spelen met mijn broer, in onze versie kon je aandelen kopen die hij zelf gedrukt had mbv linoleum-snijden
Jaren zeventig: Ko de Boswachter-show luisteren op de radio. "Lieve Ko, Ik heb een cavia gehad en die is doodgegaan en toen kreeg ik een nieuwe en die is ook doodgegaan..." "Van Onderen, opdonderen!"
weneri
08-04-2022 om 19:41
- zwemmen in zwembad de Tongelreep in Eindhoven
- telekids en het 'huwelijk' tussen Carlo en Irene
- op zondagochtend op de super nintendo spelen
- cassettebandjes opnemen en balen als je net te laat of te vroeg op het opnemen knopje drukte
- 1x in de maand op dinsdagavond langer op mogen blijven voor de staatsloterijshow
- mijn blauw gele rolschaatsen
weneri
08-04-2022 om 19:44
De Sjimmy op de kermis, ik had elk jaar een 4 dagenkaart. Ik geloof dat het 40 gulden kostte voor 4 dagen onbeperkt toegang.
Mama-Inge
08-04-2022 om 19:48
Ik zie hier veel van wat ik vroeger ook deed.
1x in de week naar de bibliobus en dan bijna het hele weekend lezen.
De cassettebandjes opnemen
Bij mijn opa en oma spelen in de tuin, ze hadden zo'n ouderwets droogrek.
Waar wij dan een tent van maakten
En op vrijdag of zaterdag avond samen tv kijken met een schaaltje chips
Dolfje
08-04-2022 om 20:03
weneri schreef op 08-04-2022 om 19:41:
-
Ken je het ook nog voor het tropische bad er was?
WarpedTrout14
08-04-2022 om 20:07
Peen schreef op 08-04-2022 om 16:24:
Bij de radio klaarzitten om je favoriete nummers van de top 40 op te nemen op een cassettebandje.
Ik kwam laatst nog een doos met cassettebandjes tegen op zolder en moest daaraan terug denken. Nu eigenlijk nog een Walkman ergens op de kop zien te tikken en ze afspelen
Ja ook zo fijn. Ik deed dat altijd op woensdagmiddag bij de wilde wereld van Lotje Ijzermans.
Meesje
08-04-2022 om 20:08
weneri schreef op 08-04-2022 om 19:41:
- telekids en het 'huwelijk' tussen Carlo en Irene
- op zondagochtend op de super nintendo spelen
- cassettebandjes opnemen en balen als je net te laat of te vroeg op het opnemen knopje drukte
- 1x in de maand op dinsdagavond langer op mogen blijven voor de staatsloterijshow
- mijn blauw gele rolschaatsen
Ik denk dat jij vroeger bij mij in de straat woonde. En ik was zo jaloers op die blauw gele rolschaatsen. Dat waren echte snelle!
WarpedTrout14
08-04-2022 om 20:11
clivia53 schreef op 08-04-2022 om 19:17:
[..]
Heel herkenbaar
Hoe oud ben jij ?
Ik ben 53.
weneri
08-04-2022 om 20:28
Dolfje schreef op 08-04-2022 om 20:03:
[..]
Ken je het ook nog voor het tropische bad er was?
Dat weet ik niet zo goed meer, ik kan me vooral het golfslagbad herinneren, wij kwamen er veel in de jaren 90. We reden er speciaal heen vanuit Zuid-Limburg, dat voelde als een hele wereldreis.
Verder viel me zojuist nog in: snoepjes kopen voor een euro bij de srv wagen.
Regendrup.
08-04-2022 om 20:41
Brabeau schreef op 08-04-2022 om 20:10:
Rollercoaster en zoo tycoon spelen 🎢🎡🦁🦒
Ja!! En eindeloos simsen
Regendrup.
08-04-2022 om 20:42
grasspriet1980 schreef op 08-04-2022 om 18:49:
En de boeken van Jacques Vriens! Ik vind het zo jammer dat mijn jongens geen lezers zijn!
Ja
zo'n leuke boeken! Heb ze allemaal bewaard. Hopelijk leest dochter ze als ze groter is.
Meesje
weneri schreef op 08-04-2022 om 20:28:
[..]
Dat weet ik niet zo goed meer, ik kan me vooral het golfslagbad herinneren, wij kwamen er veel in de jaren 90. We reden er speciaal heen vanuit Zuid-Limburg, dat voelde als een hele wereldreis.
Verder viel me zojuist nog in: snoepjes kopen voor een euro bij de srv wagen.
Oh. Ik kom ook uit Zuid Limburg. Mss woonde je echt bij mij in de straat met je mooie rolschaatsen 😀
Regendrup.
Valdemar schreef op 08-04-2022 om 18:02:
Bij mijn grootouders op het tapijt voor de kachel met blokpuzzels spelen terwijl zij het journaal keken.
Tevens bij mijn grootouders: slapen tot het gordijn oranje kleurde door de zon, opstaan en beneden komen aan een gedekte tafel.
Ze zijn beiden overleden maar hebben wel voor mijn beste jeugdherinneringen gezorgd.
Wat een lief bericht

Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.