Huiskamer
Regendrup.
08-04-2022 om 16:02
Wat is voor jou jeugdsentiment?
Wat is voor jou jeugdsentiment? Welke gebeurtenissen / activiteiten deed je alleen toen je klein was en kun je nu met een grote glimlach op terugkijken?
BrightEchidna89
08-04-2022 om 18:02
Bij mijn grootouders op het tapijt voor de kachel met blokpuzzels spelen terwijl zij het journaal keken.
Tevens bij mijn grootouders: slapen tot het gordijn oranje kleurde door de zon, opstaan en beneden komen aan een gedekte tafel.
Ze zijn beiden overleden maar hebben wel voor mijn beste jeugdherinneringen gezorgd.
Siobhan
08-04-2022 om 18:09
Saga schreef op 08-04-2022 om 17:35:
En met een hele bups buiten buskruit spelen. In de zomer iedere avond en dan kwamen we elkaar na het avondeten ophalen en verzamelden we bij een speeltuintje. Zulke dingen zie ik nu bijna nooit meer.
Gebeurt zeker nog wel, maar er wordt eerst 50x geappt onderling waar ze zullen afspreken.
Malibu2
08-04-2022 om 18:22
De bedrade telefoon met draaischijf die we vroeger hadden. En dat we soms de stekker eruit trokken als we een avond niet bereikbaar wilden zijn.
grasspriet1980
08-04-2022 om 18:24
Wat een heerlijk topic! Series als Allo Allo, Medisch Centrum West, Zeg eens Aaa, Murder she Wrote, Dynastie en shows als Ron's Honneymoon Quiz, de mini playbackshow....heerlijk! Met een schaaltje chips. Brengt me echt terug naar gezellige tijden met het gezin. Verder inderdaad de top 40, klaarzitten om op te nemen op cassettebandje. CD's luisteren bij de free record shop, urenlang lezen (de Vijf, Patty op kostschool, de boeken van Thea Beckman, Evert Hartman, Jan Terlouw, Astrid Lindgren) Heerlijk gewoon!
wild-flower
08-04-2022 om 18:25
Peen schreef op 08-04-2022 om 16:24:
Bij de radio klaarzitten om je favoriete nummers van de top 40 op te nemen op een cassettebandje.
Oja , dit !
Brienne
08-04-2022 om 18:33
Dorpsfeesten met kermis, muziek, bier en zwientie tik (geblinddoekt een varkentje proberen te pakken). Hilarisch om naar te kijken, toen...
Tuinfluiter
08-04-2022 om 18:46
grasspriet1980 schreef op 08-04-2022 om 18:24:
Wat een heerlijk topic! Series als Allo Allo, Medisch Centrum West, Zeg eens Aaa, Murder she Wrote, Dynastie en shows als Ron's Honneymoon Quiz, de mini playbackshow....heerlijk! Met een schaaltje chips. Brengt me echt terug naar gezellige tijden met het gezin. Verder inderdaad de top 40, klaarzitten om op te nemen op cassettebandje. CD's luisteren bij de free record shop, urenlang lezen (de Vijf, Patty op kostschool, de boeken van Thea Beckman, Evert Hartman, Jan Terlouw, Astrid Lindgren) Heerlijk gewoon!
Dit is voor mij echt back to memory lane alleen in het begin waren het nog lp's en later cd's bij plato.
grasspriet1980
08-04-2022 om 18:49
En de boeken van Jacques Vriens! Ik vind het zo jammer dat mijn jongens geen lezers zijn!
Dolfje
08-04-2022 om 18:50
Wij hadden heel lang nog geen videorecorder thuis en 1 keer per jaar gingen we zo'n ding huren bij de Hema in het centrum en mochten we een film uitzoeken die we dan de hele kerstvakantie tig keer keken.
Ik koos altijd een paardenfilm als Black stallion of Black beauty of International velvet.
Tuinfluiter
08-04-2022 om 18:58
Gebakken sliptongetjes om 7.30 uur op zaterdag vers gebakken door mijn vader.
Met het hele gezin op de fiets naar het strand de hele dag lekker spelen en op de terug weg een schepijsje bij de beste Italiaan van de stad.
In de winter op woensdagmiddag met heel veel vriendinnen naar de kunstijsbaan. In de zomer gingen we zwemmen.
Als student heel veel video's en een afspeler huren en een heel regenachtig weekend alleen maar video's kijken.
Siobhan
08-04-2022 om 19:04
Wij hebben ook nog videorecorders gehuurd bij de videotheek. En ik heb nog een zwart wit tv gehad op mijn kamer. Luxe....
Bellen met je vriendje op de vaste telefoon. Ik zeg nog steeds dat ik het verkeerde nummer heb gedraaid. Kijken in de telefoongids of je naam er goed in stond. Zo bijzonder om in dat grote boek te staan.
AttentiveCobra73
08-04-2022 om 19:17
Wollstonecraft schreef op 08-04-2022 om 16:16:
Urenlang met mijn pony uit rijden.
Hele middagen op mijn kamer spelen met barbies.
Op vrijdag naar de bieb, boeken uitzoeken en dan voor 1 gulden snoepjes uitzoeken in zo'n oud winkeltje met losse snoeppotten. En dan heerlijk lezen op mijn kamer. Onlangs nog een paar kinderboekjes herlezen, Pitty op Kostschool Vond ik vroeger het einde, maar nu wel erg moraliserend.
Heel herkenbaar
Hoe oud ben jij ?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.