Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-11-2021 om 23:14

Wat is jullie relatiestatus?

Gewoon uit nieuwsgierigheid. 

Peiling

Wat is je relatiestatus?
138 stemmen
14%
23%
47%
7%
3%
1%
4%
1%

In een relatie. Verloofd. Zouden dit jaar gaan trouwen maar wegens corona uitgesteld. Niet omdat we een heel groot feest willen maar we willen niet een half bakken feestje met allerlei maatregelen. 

ik mis de optie LAT 

SuzyQFive schreef op 29-11-2021 om 23:40:

ik mis de optie LAT

Dat is de optie 'in relatie'. Of je samenwoont of niet, veranderd niet je relatie status. 

en samenwonend? Is dat getrouwd? We hebben namelijk niks officieel vastgelegd (behalve samen een huis gekocht en een kind samen)

ik heb het altijd apart gevonden dat  gescheiden een aparte relatiestatus wordt gevonden. Alsof uit elkaar gaan na trouwen meer impact heeft dan bijvoorbeeld na 20 jaar samenwonen. Waarom is het na trouwen wel opeens relevant dat je een relatie hebt gehad. Alsof je dan nog iets van he ex bent. Terwijl je in beide gevallen toch gewoon weer vrijgezel bent.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-11-2021 om 07:54

Gescheiden en nu LAT. Niet hertrouwd. Dat doe ik nooit meer, juridisch veel te ingewikkeld met kinderen.

Vrijgezel. En daar komt voorlopig nog geen verandering in Vind het prima zo in mijn eentje.

Net gescheiden.

Weduwe en nu opnieuw getrouwd 
Iets wat ik van mezelf nooit had verwacht en toch is gebeurd.
Na 1 jaar al een relatie en vervolgens na 8 maanden getrouwd 

Getrouwd. 30 jaar samen en 10 jaar geleden maar eens getrouwd.

Wij kennen elkaar zo'n 45 jaar, hebben 27 jaar een relatie en waren dit jaar 25 jaar getrouwd   
time flies when you're having fun 

in relatie klopt wel, maar dat doet af aan wat je eigenlijk wilt weten, lijkt me. Waarom heb je ‘in relatie’, ‘getrouwd’ en ‘hertrouwd’ naast elkaar. Dat zou dan toch ook in een noemer gevat kunnen worden?
Ik ben in relatie en meerdere keren gescheiden. Ook best leuk voor zo’n poll. Nu kun je in feite met twee opties toe, single en in relatie. Even opnieuw doen, die poll?

Ik ben weduwe. Dat wordt in januari 6 jaar. Ik ben nu 56 en ik denk niet dat ik ooit nog aan een relatie ga beginnen. Ik krijg wel veel aandacht van mannen maar ik heb er geen behoefte meer aan.

Samenwonend en na een jaar of 14 getrouwd omdat het handig was. Ik moet altijd opzoeken hoe lang en wanneer precies. Was begin september, dat weet ik wel. 

Telt het dan? 

Getrouwd, al meer dan 40 jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.