Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jouw uitdaging van de dag?

Vanwege een coronabesmetting op de opvang is dochter vandaag nog thuis, dus multitasken it is!

De uitdaging:
Werken en tegelijkertijd dochter entertainen/verzorgen. 

Huidige status:
Ik probeer me te concentreren en dochter danst op Snollebollekes en andere carnavalsmuziek op de achtergrond. 

Wat is jouw uitdaging van vandaag? 
Samen gaan we het rocken! 


Absolute stilte in huis voor een paar uur.  Dochter moet een online tentamen maken waarbij ze via een videoverbinding gecontroleerd wordt.  Het centrifugeren van de wasmachine kan al aangemerkt worden als onduidelijk achtergrond geluid en dus als hulp van derden. En dat op een dag dat ik normaal de meeste wekelijkse huishoudelijke klussen erdoorheen jas.
Zoon zit op school en man met bassige stem zit op kantoor bij hoge uitzondering.  Nog 2 uur te gaan en de noodzakelijke was is gelukkig nu net klaar. 

Jij sterkte met je peuter entertainen tijdens je werk. 

Regendrup.

Regendrup.

03-02-2022 om 10:27 Topicstarter

Bakblik schreef op 03-02-2022 om 10:19:

Absolute stilte in huis voor een paar uur. Dochter moet een online tentamen maken waarbij ze via een videoverbinding gecontroleerd wordt. Het centrifugeren van de wasmachine kan al aangemerkt worden als onduidelijk achtergrond geluid en dus als hulp van derden. En dat op een dag dat ik normaal de meeste wekelijkse huishoudelijke klussen erdoorheen jas.
Zoon zit op school en man met bassige stem zit op kantoor bij hoge uitzondering. Nog 2 uur te gaan en de noodzakelijke was is gelukkig nu net klaar.

Jij sterkte met je peuter entertainen tijdens je werk.

Oh jee dat is inderdaad ook een enorme uitdaging!! 

Heel veel succes. Het gaat ons lukken. 

En succes voor je dochter natuurlijk!

Nog 2 uur te gaan voor het begint.  Dus ik ben tot nu toe als witte tornado bezig geweest. Vanaf de start van het tentamen ga ik de hiel van de sok breien waar ik aan bezig ben,  dat tikken van die naalden hoor je niet.

Van de chocolade afblijven.
WERKEN ipv forummen ...

Bakblik schreef op 03-02-2022 om 10:36:

Nog 2 uur te gaan voor het begint. Dus ik ben tot nu toe als witte tornado bezig geweest. Vanaf de start van het tentamen ga ik de hiel van de dijk breien waar ik aan bezig ben, dat tikken van die naalden hoor je niet.

Veel succes! Hier de afgelopen weken ook een paar online examens, maar gelukkig niet met die restricties. Wat niet wegneemt dat de rest van het gezin uiteraard op kousenvoeten rondsloop, en ik ben gaan videovergaderen in mijn waskamer, met laptop op wasmachine

  

Remote inloggen bij een systeem op het werk. Er is ongetwijfeld iets met een storing, maar dat weet de helpdesk zelf nog niet: "wij ervaren geen probleem".
Ik krijg totaal niks gedaan zo en ik ben al ruim twee uur 'aan het werk' en de stapel to-do neemt elk uur toe

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-02-2022 om 10:53

succes Bakblik! 

Mijn uitdaging is de puinhopen in mijn huis te lijf gaan en twee vechtende katten uit elkaar zien te houden. Ze vinden elkaar niet lief vandaag kennelijk 

Mijn uitdaging voor vandaag was een paar (voor mij) moeilijke telefoontjes plegen maar ik heb het gedaan  Volgende uitdaging vandaag; een leuk cadeautje scoren voor zoontje die vandaag mag afzwemmen voor z'n B diploma! Na de sinterklaas tijd en z'n verjaardag is de inspiratie wel een beetje op 

Sterkte met werken, concentreren, stilte bewaren, opruimen, chocola, dochter, inloggen, katten, kadootje en alle andere uitdagingen. 

De mijne is mezelf motiveren om de deur uit te gaan en iets te gaan doen, maakt niet uit wat. Maar niet thuis blijven hangen, dat is niet goed voor me. 

Genoeg opties ondanks het sombere weer, ik heb een museumkaart en ben lid van Artis. Maar ik zit nu al uren te lummelen en besluiteloos te zijn, nergens zin in. 
Ga zo maar een boterhammetje maken, mezelf de deur uit schoppen en op de fiets stappen, en dan zien we wel waar we uitkomen.

Rondstruiner schreef op 03-02-2022 om 11:06:

Sterkte met werken, concentreren, stilte bewaren, opruimen, chocola, dochter, inloggen, katten, kadootje en alle andere uitdagingen.

De mijne is mezelf motiveren om de deur uit te gaan en iets te gaan doen, maakt niet uit wat. Maar niet thuis blijven hangen, dat is niet goed voor me.

Genoeg opties ondanks het sombere weer, ik heb een museumkaart en ben lid van Artis. Maar ik zit nu al uren te lummelen en besluiteloos te zijn, nergens zin in.
Ga zo maar een boterhammetje maken, mezelf de deur uit schoppen en op de fiets stappen, en dan zien we wel waar we uitkomen.

Veel plezier!

Regendrup.

Regendrup.

03-02-2022 om 11:11 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 03-02-2022 om 11:06:

Sterkte met werken, concentreren, stilte bewaren, opruimen, chocola, dochter, inloggen, katten, kadootje en alle andere uitdagingen.

De mijne is mezelf motiveren om de deur uit te gaan en iets te gaan doen, maakt niet uit wat. Maar niet thuis blijven hangen, dat is niet goed voor me.

Genoeg opties ondanks het sombere weer, ik heb een museumkaart en ben lid van Artis. Maar ik zit nu al uren te lummelen en besluiteloos te zijn, nergens zin in.
Ga zo maar een boterhammetje maken, mezelf de deur uit schoppen en op de fiets stappen, en dan zien we wel waar we uitkomen.

Leuk, veel plezier! Laat je weten waar je uiteindelijk uitgekomen bent

Clothilde schreef op 03-02-2022 om 11:10:

[..]

Veel plezier!

Regendrup. schreef op 03-02-2022 om 11:11:

[..]

Leuk, veel plezier! Laat je weten waar je uiteindelijk uitgekomen bent ?

Ja! Heel goed, dat helpt, nu moet ik wel!

Regendrup.

Regendrup.

03-02-2022 om 11:13 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 03-02-2022 om 11:13:

[..]

[..]

Ja! Heel goed, dat helpt, nu moet ik wel!

LET'S GO GO GO

Een aantal punten afvinken van m'n werk to do lijst. 
Kind is ziek dus gisteren ook al niet veel kunnen doen. Weinig slaap gehad dus de concentratie is al niet best. Gelukkig komt vanmiddag mijn moeder dus hopelijk kan ik dan meters maken. 

Iedereen succes met zijn uitdagingen van de dag.  Ik ga heel stil zijn over 15 minuten en zorgen dat de wifi niet crasht, dus geen data gebruiken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.