Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jouw talent waar je trots op bent?

De titel zegt het eigenlijk al, naast dat we een topic hebben met meest nutteloze talent, ben ik oprecht benieuwd wat jullie talent is waar je echt trots op bent en goed in bent.

Schaam je niet om te zeggen dat je het echt goed kan. Zoals we negatieve punten van ons zelf kunnen benadrukken kunnen we dat vast ook met het talent waarvan wij vinden dat we er goed in zijn. 

Het kan en mag van alles zijn.


AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

11-08-2021 om 09:44

Ik ben er trots op dat ik goed kan tekenen. Er blijven altijd verbeterpuntjes, maar dat houdt het juist interessant. Ik ben sinds een paar jaar ook digitaal aan het tekenen met een tekentablet. En geloof me, dat is een hele andere manier van tekenen.

Rachel.

Rachel.

11-08-2021 om 09:45 Topicstarter

Ik kan van mezelf zeggen dat mijn talent zingen is.

Ik zong vanaf vroeger als kind al, en toen werd er ook al vaak tegen me gezegd dat ik voor een kind mooi zuiver kan zingen, maar ik trok me daar niet zo veel van aan en nam het niet zo serieus, want ja, ik was een kind en wou gewoon leuk zingen in de auto en tijdens het spelen.

Maar naar mate ik ouder werd ging ik me er meer op focussen en kwam ik erachter dat naast gewoon zingen, ik flink wat tonen kon halen, laag, heel hoog... edlips.. ect..

Zo hebben veel mij ook betrapt met uit volle borst zingen wanneer ik dacht dat nog niemand zou thuiskomen, zo heeft vriend mij dus eens stiekem opgenomen en dit aan zn vrienden laten horen die zelf in de muziek zaten en een groep hadden. Hun nodigde me uit in de studio, helaas durfde ik dat nog niet.

Wel heb ik bij een producer gezongen in een professionele studio en hij was erg onder de indruk..

Al met al, buiten dat andere me erg goed vinden, ben ik erg trots op mijn talent en ben  best kritisch van mezelf maar vind echt dat ik goed kan zingen. Ik heb mezelf op alle fronten getest en als iets vals klinkt of niet goed merk ik dat ook meteen dus tis niet dat ik als een valse kanarie loop te zingen en denk dit is goed.

Nee ik haal liedjes en noten waarvan ik nooit gedacht had dat er zo'n stem uit zou komen...

Een voorbeeld: het liedje listen van beyonce, daar heb ik mezelf echt verbaasd van wat ik kon.

In ben er trots op en denk oprecht dat ik er nu iets serieus mee moet doen.

Ik ben benieuwd naar jullie talent. Of talenten..

Rachel.

Rachel.

11-08-2021 om 09:46 Topicstarter

Tamsyn schreef op 11-08-2021 om 09:44:

Ik ben er trots op dat ik goed kan tekenen. Er blijven altijd verbeterpuntjes, maar dat houdt het juist interessant. Ik ben sinds een paar jaar ook digitaal aan het tekenen met een tekentablet. En geloof me, dat is een hele andere manier van tekenen.

Wat leuk! Wat vind je zoal leuk om te tekenen? Of is het gewoon van alles iets?

En wil je er graag iets serieus mee doen?

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

11-08-2021 om 09:54

Wat gaaf dat je zo goed kan zingen! 
Je kan altijd de sprong wagen en er serieus iets mee gaan doen. Mijn collega bespeelt samen met zijn vrouw verschillende historische instrumenten en spelen ook op diverse historische evenementen. Ik kan je hun YT-kanaal geven via pb als je dat leuk lijkt.

Dank je.
Ik begon met paarden en later ben ik vooral portretten gaan tekenen. Het liefst van Lord Voldemort  Ik teken graag mannen met een interessante kop. 
Nu ik mezelf meer wil bekwamen in digitaal tekenen loop ik met ideeën rond om serieus aan mijn Redbubble shop te gaan werken. 
Ik heb 2 accounts op DeviantArt, eentje met mijn portret tekeningen en wat digitaal werk en ééntje die gelinkt is aan mijn Redbubble shop, maar waar nu alleen wat foto's op staan.

Rachel.

Rachel.

11-08-2021 om 09:59 Topicstarter

Tamsyn schreef op 11-08-2021 om 09:54:

Wat gaaf dat je zo goed kan zingen!
Je kan altijd de sprong wagen en er serieus iets mee gaan doen. Mijn collega bespeelt samen met zijn vrouw verschillende historische instrumenten en spelen ook op diverse historische evenementen. Ik kan je hun YT-kanaal geven via pb als je dat leuk lijkt.

Dank je.
Ik begon met paarden en later ben ik vooral portretten gaan tekenen. Het liefst van Lord Voldemort Ik teken graag mannen met een interessante kop.
Nu ik mezelf meer wil bekwamen in digitaal tekenen loop ik met ideeën rond om serieus aan mijn Redbubble shop te gaan werken.
Ik heb 2 accounts op DeviantArt, eentje met mijn portret tekeningen en wat digitaal werk en ééntje die gelinkt is aan mijn Redbubble shop, maar waar nu alleen wat foto's op staan.

Wat leuk dat je er zo goed in bent ! Hier kan je echt wat mee, en paarden lijkt me al moeilijk om te tekenen dus ik geloof echt dat je er goed in bent, als ik een paard zou tekenen lijkt het niet eens op een bestaand iets😅

 kzou zeggen Doen! Je weet nooit wat er uit kan komen...

Dat advies kan ik trouwens zelf ook wel aannemen, Ik krijg idd steeds meer het gevoel dat ik er iets mee wil doen... en toch omdat ik zo kritisch ben houdt dat me een beetje tegen.


Toen ik bijv bij die producer zong was ik niet helemaal tevreden op sommige puntjes van t nummer, maar dan liet hij me ook echt zien op het scherm dat mijn stem precies op de lijn zat, dat betekend dat je precies de juiste toon zingt en er niet vanafwijkt...iedereen vond het in de studio echt "dope" klinken zoals hun dat zeggen,  en toch was ik weer kritisch naar mezelf en producer snapte niet waarom omdat het zo zuiver was..Hij zei dat ik TE kritisch was naar mezelf waardoor ik het nooit goed genoeg zou vinden. En andere die data stonden konden zich daarin wel vinden en hebben daar ook aan gewerkt.


Kdenk dat ik eerst daar maar eens aan moet werken.😅

Ik kan best aardig schrijven al zeg ik het zelf. Gedichten en verhalen, maar ook simpelweg mijn gedachten, gevoelens en ideeën op een heldere en begrijpelijke manier uitdrukken op papier.

Ik dacht vroeger trouwens dat het met mijn schrijfkwaliteit wel mee viel, want ik had het beeld dat schrijven hard werken was. Dus ik deed maar wat

Rachel.

Rachel.

11-08-2021 om 10:05 Topicstarter

Lollypopje schreef op 11-08-2021 om 10:02:

Ik kan best aardig schrijven al zeg ik het zelf. Gedichten en verhalen, maar ook simpelweg mijn gedachten, gevoelens en ideeën op een heldere en begrijpelijke manier uitdrukken op papier.

Ik geloof dat ook meteen van jou, ik zie dat bijv ook in hoe je typt, je bent heeel duidelijk en schrijft netjes, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar het viel me op dat je het heel goed kunt verwoorden. 

@lollypopje je kan “best aardig” en “al zeg ik het zelf” gerust doorkrassen! 

Ik heb een talent voor acteren! 
En daar ben ik zo blij mee

Rachel. schreef op 11-08-2021 om 10:05:

[..]

Ik geloof dat ook meteen van jou, ik zie dat bijv ook in hoe je typt, je bent heeel duidelijk en schrijft netjes, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar het viel me op dat je het heel goed kunt verwoorden.

Dankje 😊 

Omdat ik hier soms over best ingewikkelde dingen schrijf, vind ik het ook wel belangrijk mijzelf goed uit te drukken. Maar het is niet dat het me extreem veel moeite kost.

Komt denk ik omdat ik al van jongs af aan een grote liefde voor taal heb. Spellen absoluut niet, maar vooral hoe je woorden en zinnen kunt gebruiken. 

PriceyRook54

PriceyRook54

11-08-2021 om 10:09

Ik ben goed in het organiseren van dingen, zoals evenementen. Ben sowieso erg georganiseerd. Ik ben Executive Secretary en als iemand een document uit 2016 nodig heeft, kan ik het zo vinden. Beetje saai talent 

Ik kan ook goed zingen trouwens, maar sta niet graag in het middelpunt, dus in het openbaar zingen doe ik niet, behalve dan een paar solo's in koren vroeger, dat durfde ik wel.

@Rachel zingen daar ben ik wel jaloers op. Ik zing hooguit een zaal leeg 😂 Ik heb het talent om elke noot precies te missenb😜
Doe je het ook professioneel?

@Beertje leuk

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

11-08-2021 om 10:12

Oh, te kritisch zijn, dat ben ik ook. Ik zie altijd wel iets in een tekening dat niet goed genoeg is. Ik heb heel wat tekeningen verscheurt en dat ik dan te horen kreeg of ik niet goed snik was, zo'n mooie tekening. Nah, niet goed genoeg, nog een keer.

Gaaf zeg, dat je precies goed zat, dan zou ik er zeker meer mee gaan doen.

@ Lollypopje
Oh geweldig. Schrijven is een talent dat ik ook graag zou willen hebben. Ik had een vriendin die heel goed kon schrijven. Die wist altijd precies de juiste woorden, die juiste zinsopbouw.
Heb je er ook iets mee gedaan, een gedichtenbundel bijvoorbeeld of hou je het lekker als ontspannende hobby? 

Rachel.

Rachel.

11-08-2021 om 10:13 Topicstarter

Lollypopje schreef op 11-08-2021 om 10:09:

@Rachel zingen daar ben ik wel jaloers op. Ik zing hooguit een zaal leeg 😂 Ik heb het talent om elke noot precies te missenb😜
Doe je het ook professioneel?

@Beertje leuk

Nee ik doe het niet professioneel, heb wel die kansen gehad maar vond dat ik er nog niet klaar voor was, in die tussentijd wel nog veeel geoefend en aan zangtechnieken gewerkt die ik vroeger  van een professionele zanglerares had meegekregen, de ademhaling ect... 

Ik krijg nu wel steeds meer het gevoel dat ik er iets mee wil doen, alleen denk ik dat ik nog wel aan het TE kritische beeld van mezelf moet werken... want het is nooit goed genoeg en dat is ook niet helemaal goed.

Kvind wel echt leuk dat mn kleine het begint over te nemen, die zingt zoveel met me mee en tijdens het spelen, omdat ik dus zelf zoveel zing in huis.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

11-08-2021 om 10:14

@ Beertjelief
Wat leuk dat je acteertalent hebt

@ Ainne Dat lijkt mij helemaal geen saai talent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.