Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jouw meest nutteloze talent?


Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 14:41:

Ik heb er het meeste last van als ik tijdens zo'n handeling nog iets anders doe.
Dus ik probeer mij er bewust van te zijn dat ik de handeling doe. Dus een mini-to-do-lijstje afwerken. (Auto)deur dicht doen, bewust op de juiste knop drukken/de sleutel er in doen en draaien, eventueel aan de handel rammelen of hij echt dicht is.

Zo ben ik het ook gaan doen. Dat sloeg door naar ocd, was ik blijkbaar gevoelig voor

Gelukkig werkt het voor vrijwel ieder ander wel


Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 14:34:

[..]

In dezelfde categorie: heb ik de voor/achterdeur op slot gedaan?

Of de oven uitgezet, stekker van het strijkijzer eruit getrokken of de koelkast goed dicht gedaan...

Moet je nog eens op 4 hoog wonen zonder lift, geloof me, dan word je het wel zat hoor.

Moxxie schreef op 10-08-2021 om 14:48:

[..]

Of de oven uitgezet, stekker van het strijkijzer eruit getrokken of de koelkast goed dicht gedaan...

Moet je nog eens op 4 hoog wonen zonder lift, geloof me, dan word je het wel zat hoor.

Goede work-out?

Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 14:52:

[..]

Goede work-out?

Ja maar work-out zou ik eigenlijk moeten posten in "Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?"

Moxxie schreef op 10-08-2021 om 14:57:

[..]

Ja maar work-out zou ik eigenlijk moeten posten in "Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?"

Haha... nee... hoor ik begrijp wel dat het stom is. Ik heb een tijdje gehad dat ik bijna de straat uit was en ging twijfelen en dan weer terug liep. Zo irritant.

Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 14:59:

[..]

Haha... nee... hoor ik begrijp wel dat het stom is. Ik heb een tijdje gehad dat ik bijna de straat uit was en ging twijfelen en dan weer terug liep. Zo irritant.

Dat doe ik nog steeds. Al heb ik ap 5x gekeken voor ik weg ging.

Moxxie schreef op 10-08-2021 om 14:48:

[..]

Of de oven uitgezet, stekker van het strijkijzer eruit getrokken of de koelkast goed dicht gedaan...

Moet je nog eens op 4 hoog wonen zonder lift, geloof me, dan word je het wel zat hoor.

Moet je op vakantie gaan.....ongeveer een half uur gereden en dan plotseling denken: "heb ik nu het koffiezetapparaat wel uitgezet?!"...

Ik heb een keer de buren opgebeld om dit te checken (hebben een sleutel voor de planten)

Valdemar schreef op 10-08-2021 om 02:07:

[..]

Eindelijk je pb's gecontroleerd?

Hahahaha. Helaas, niet gekregen wat ik hoopte 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

10-08-2021 om 16:11

Een talent wil ik het niet noemen, maar van jongs af aan onthoud ik na het horen van iemands geboortedatum, zijn/ haar verjaardag. Volstrekt nutteloos, zelfs van mensen die ik nooit meer zie ( oud klasgenoten van de basisschool,oude buren etc). Ik heb geen verjaardagskalender nodig, ik weet het echt van iedereen uit m’n hoofd. Ik ben niet helderziend, ik moet de datum dan wel eerst gehoord hebben, maar dan blijft het ook voor altijd hangen. Echt totaal nutteloos, wat héb ik eraan om de verjaardag te weten van iemand die ik 27 jaar geleden als klasgenoot had en daarna nooit meer gezien heb?😏🥳

Ik ben echt onwijs goed in mijn leesbril kwijtraken en er dan achter komen dat hij gewoon boven op mijn hoofd zit

Wel leuk dat ik er dankzij dit topic achter kom dat ik bijzonder getalenteerd ben 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-08-2021 om 22:07

Zusterclivia schreef op 10-08-2021 om 10:04:

[..]

Jaaaaa! Zalig. Romannetje is lekker voor een uurtje tussendoor. Op mijn ereader staan de letters ook klein, anders moet ik te vaak omslaan.

Als ik dit vertel aan mensen, dan zeggen ze altijd, maar dan kun je nooit onthouden waar het verhaal over ging, dan heb je het gescand. En dan verbaas ik ze door het plot met bepaalde details te kunnen vertellen.

Aanvullend talent, ik kan op basis van een paar regels al zeggen of ik een boek gelezen heb of niet. Exact dat boek en dus niet dat ik zoiets al eens gelezen heb. Is slechts twee keer mis gegaan omdat ik het boek de keer ervoor in een andere taal had gelezen. Toen kostte heb mij één pagina of zo voor ik er achter kwam.

Maar ik weet over het algemeen niet wie de schrijver of wat de titel was. Weet ik enkel van mijn favoriete boeken en schrijvers.

Doet me denken aan mijn kindertijd. Ik kan op basis van één plaatje zien welk Suske & Wiske-album het is. Dat kan ik nu nog steeds, maar ik ben jaren geleden gestopt met sparen/lezen, dus nieuwe nummers ken ik niet.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-08-2021 om 22:08

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2021 om 12:50:

Ik weet het kenteken nog van de allereerste auto die mijn ouders kochten. Ik was toen een jaar of acht.

Haha, ik ook! 

Ik kan heel snel in spiegelschrift schrijven (aan elkaar). Dat deed ik als kind altijd op beslagen ramen en ik ben het nooit verleerd.

Net even zitten proberen of ik linkje in spiegelschrift kon schrijven en rechts normaal en dat lukt!!
Ik dacht dat ik met mijn spiegelschrift schrijven en bijzonder talent had een bovendien echt nutteloos maar dit topic volgend ben ik niet de enige.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.