Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jouw meest nutteloze talent?


Ik heb toevallig net een knalrood hoesje voor mijn telefoon gekocht, ik ben het zat dat ik hem telkens kwijt ben, terwijl hij dan voor mijn neus ligt. Rood vind ik zo'n lelijke kleur dat ik er niet makkelijk langs kijk (althans, dat hoop ik). 

Maree schreef op 10-08-2021 om 08:04:

Ik heb toevallig net een knalrood hoesje voor mijn telefoon gekocht, ik ben het zat dat ik hem telkens kwijt ben, terwijl hij dan voor mijn neus ligt. Rood vind ik zo'n lelijke kleur dat ik er niet makkelijk langs kijk (althans, dat hoop ik).

Ik heb een rode telefoon…ben hem ook telkens kwijt. Maar ik heb geen hekel aan rood, misschien scheelt dat. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

10-08-2021 om 08:35

Ik denk in plaatjes, dus als iemand een verhaal ophangt of ik lees iets, dan zie ik het ook. Combineer dat met mijn zeer levendige fantasie en je snapt waarom ik regelmatig de slappe lach heb en anderen mij aan staan te kijken alsof ik ter plekke krankzinnig ben geworden... 

Zo was er een liedje van Kinderen voor Kinderen, iets met nummer 13. Een stukje ging: "Iedereen wordt bang als de klok gaat slaan." Ik zag dan een rennende klok die met zijn slinger een rennend kind wilde slaan. 

Nose schreef op 09-08-2021 om 20:23:

Ja dat van dingen onthouden ja hier ook. Mij valt bijvoorbeeld altijd op dat mensen hun handen niet wassen en dan kan ik in gesprek zijn maar dat blijft zich herhalen in mijn hoofd. Oooh ik klink best gestoord nu hè

Herkenbaar !Van die collega's bijvoorbeeld zal ik nooit een traktatie aannemen 

-Nienke- schreef op 09-08-2021 om 20:33:

O ja, en - misschien iets minder nutteloos - ik kan echt idioot snel lezen. Ik lees (zeker bij een chicklit of vergelijkbare lichte kost) ruim 100 bladzijden in een uurtje.

Jaaaaa! Zalig. Romannetje is lekker voor een uurtje tussendoor. Op mijn ereader staan de letters ook klein, anders moet ik te vaak omslaan.

Als ik dit vertel aan mensen, dan zeggen ze altijd, maar dan kun je nooit onthouden waar het verhaal over ging, dan heb je het gescand. En dan verbaas ik ze door het plot met bepaalde details te kunnen vertellen.

Aanvullend talent, ik kan op basis van een paar regels al zeggen of ik een boek gelezen heb of niet. Exact dat boek en dus niet dat ik zoiets al eens gelezen heb. Is slechts twee keer mis gegaan omdat ik het boek de keer ervoor in een andere taal had gelezen. Toen kostte heb mij één pagina of zo voor ik er achter kwam.

Maar ik weet over het algemeen niet wie de schrijver of wat de titel was. Weet ik enkel van mijn favoriete boeken en schrijvers.

Pytha123 schreef op 09-08-2021 om 20:52:

ik kan mijn neusvleugels een stukje open en dicht bewegen. Oh en ik kan intern m’n neus dicht houden. Dus ik trek iets vacuüm (amandel oid) in m’n neusholte en dan ruik ik niets meer. Heel handig bij poepluiers of vieze wc’s.

Ja dat kan ik ook. Heel handig.

Ik weet het kenteken nog van de allereerste auto die mijn ouders kochten. Ik was toen een jaar of acht.

Hen74 schreef op 09-08-2021 om 22:42:

Ik kan mijn bovenoogleden omklappen zodat het blijft hangen.

Gadver 🤣

Ik heb geen talent.

Ik hoor wel twee planten schreeuwen: ik wil waterr!! Een op z'n orchidees en een op z'n varens. Dus ik heb enigszins gevoel voor de plantentaal.

Ik ben heel goed in het vergeten waar ik ben

Ik werk in de buitendienst en kom dus bij veel bedrijven die aan de binnenkant allemaal op dezelfde manier zijn ingericht. 
En als ik dan klaar ben met mijn werk en we gaan de papieren invullen dat zeg ik: "we zijn in Den Helder/ Heerhugowaard/ Schagen/vul-maar-een-plaats-in toch? "

De blikken op de gezichten van de leidinggevende zijn dan werkelijk onbetaalbaar, en vervolgens realiseer ik me weer dat ik (weer eens) de plaatsnaam kwijt ben.  

Tegenwoordig ben ik dat voor, dan zoek ik op mijn mobiel eerst op in welke plaats ik zit, voordat we met de papieren bezig gaan.  

Ik weet een miljoen nutteloze feitjes en weetjes, die ik niet bewust heb onthouden. Maar in een pubquiz heb ik er nooit iets aan. Bij triviant dan weer wel.

Toen in m'n auto nog zelf op slot moest doen, had ik een speciaal talent om op de sleutel te drukken, 2 meter weg te lopen en ondertussen weer vergeten te zijn of ik nu m'n auto op slot had gedaan. Vaak ging ik terug om te testen en natuurlijk is in al die jaren die auto nooit niét op slot geweest.

Red_Velvet schreef op 10-08-2021 om 14:30:

Toen in m'n auto nog zelf op slot moest doen, had ik een speciaal talent om op de sleutel te drukken, 2 meter weg te lopen en ondertussen weer vergeten te zijn of ik nu m'n auto op slot had gedaan. Vaak ging ik terug om te testen en natuurlijk is in al die jaren die auto nooit niét op slot geweest.

In dezelfde categorie: heb ik de voor/achterdeur op slot gedaan?

Red_Velvet schreef op 10-08-2021 om 14:30:

Toen in m'n auto nog zelf op slot moest doen, had ik een speciaal talent om op de sleutel te drukken, 2 meter weg te lopen en ondertussen weer vergeten te zijn of ik nu m'n auto op slot had gedaan. Vaak ging ik terug om te testen en natuurlijk is in al die jaren die auto nooit niét op slot geweest.

Dat heb ik ook, maar dan in huis. Helaas doorgeslagen naar ocd 😒

Ik heb er het meeste last van als ik tijdens zo'n handeling nog iets anders doe. 
Dus ik probeer mij er bewust van te zijn dat ik de handeling doe. Dus een mini-to-do-lijstje afwerken. (Auto)deur dicht doen, bewust op de juiste knop drukken/de sleutel er in doen en draaien, eventueel aan de handel rammelen of hij echt dicht is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.