Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is jouw fijnste jeugdherinnering?

Mijn fijnste jeugdherinneringen zijn vooral de logeerpartijen bij mijn opa en oma. Ik vond het heerlijk om alle aandacht te krijgen van mijn lieve oma die allerlei leuke uitstapjes bedacht en gezellige dingen met me deed terwijl mijn opa aan het werk was. 

En ik mocht als ik ‘s ochtends wakker werd en mijn oma nog in bed lag altijd iets lekkers pakken uit een snoeptrommeltje dat ze voor mijn slaapkamerdeur zette. Iedere ochtend zaten daar weer andere lekkere dingetjes in, waar ik uit kon kiezen. En vaak lag er ook nog een Donald Duck bij. (Dat deed ze niet alleen om mij te verwennen, maar ook om te zorgen dat ik haar niet al vroeg wakker maakte.  )

Wat is jouw fijnste jeugdherinnering?

Aan mijn tante, die altijd leuke dingen met ons deed, heel veel humor had en heel veel plezier met ons maakte.

Aan mijn moeder, wanneer ze op een feestje een wijntje had gedronken werd ze vaak vrolijk en ging ze thuis met ons de grootste onzinverhalen verzinnen. 

Aan mijn vader, die af en toe met ons door de kamer danste en tijdens een wandeltocht een wandelend sneeuwballengevecht met ons hield. 

het logeren bij mijn liefste tante en oom❤

En de een op een momentjes met mijn moeder❤

op vrijdag kregen wij een gulden en mochten dan bij zo'n ouderwets winkeltje met potten snoep van een stuiver een zakje snoep kopen. Dan ging ik ook naar de bieb en dan thuis lekker op bed lezen en af en toe een snoepje.

Toen mijn jongere siblings nog in sinterklaas geloofden en ik niet meer en ik met mijn vader tijdens koopavond!! mee mocht om een cadeau voor mijn moeder te kopen. Wat voelde ik me toen groot. 40 jaar later weet ik nog precies wat het cadeau was.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-09-2021 om 11:10

Logeren bij oma en opa.
Het licht 's morgens in de slaapkamer, beneden komen in een keuken waar de tafel gedekt was en het naar koffie rook, de aftershave van mijn opa voor hij ging werken, het pannetje warme melk dat oma elke ochtend voor mij maakte.

's Avonds stilletje spelen op het tapijt met de blokkendoos of een puzzel terwijl zij in de zetel naar het journaal keken en opa zat te roken, en voor het slapen gaan altijd een kommetje rijstpap met kinnekessuiker. 

Bij opa en oma op de boerderij spelen. Alle ruimte om te ravotten. Bij mooi weer spelen op het erf, schommelen in de oude kastanje boom, van oude troep hutten bouwen, kuilen graven etc. Bij slecht weer konden we rondjes door het huis rennen: ene kant van het huis trap op naar boven en dan aan de andere kant weer naar beneden. De boven verdieping stond leeg dus daar speelden we graag verstoppertje. Of we bouwden hutten op de hooizolder of in de stallen.

En na afloop bakte oma poffertjes met als toetje aardbeien baverois 

De vakanties waarin we voor een langere tijd samen waren als gezin. Mijn vader was namelijk vaak van huis. 

En de kermis! 2x per jaar, echt een leuk dorpsfeest waarbij verschillende activiteiten werden georganiseerd waar we met z'n allen veel lol hadden.

Sinterklaas vieren met het hele gezin, ook toen we al lang niet meer geloofden, met surprises en gedichten!

Maar ook: als ik ziek was, met een slaapzak op de bank, luisteren naar Jip&Janneke (en de Miesmuizers), en dan rond 15.30 kwamen mijn oudere broers en zussen thuis uit school, even hun zielige zieke kleine zusje knuffelen!

Stapels Donald Duckjes lezen als het in de winter had gesneeuwd, liggend op de grond, voor de kolenkachel..

Herfstappeltaart schreef op 30-09-2021 om 13:28:

Stapels Donald Duckjes lezen als het in de winter had gesneeuwd, liggend op de grond, voor de kolenkachel..

Herkenbaar tot het jabo patroon in je lichaam stond afgedrukt.  Ik was erg blij toen we andere vloerbedekking kregen.

In de zomer met het hele gezin op de fiets naar het strand. Broodjes, drinken en lekkers mee en heerlijk ravotten in de zee. Op de terug weg naar huis stopten we altijd voor een ijsje bij de Italiaanse ijssalon .

eigenlijk alles aan mijn jeugd was fijn. Ik kom uit een heel veilig warm en beschermd nest. Mijn jeugd was een lange fijne herinnering. Pluk er nu nog steeds de vruchten van

na schooltijd met bij oma op de bank Days of our lives/golden girls kijken of in het weekend tijdens logeerpartijtjes Ron's honeymoon quiz en andere spelshows kijken.
kreeg ook vaak een knaak( 2.50 voor de jongeren onder ons ) om iets bij de sigarenboer te kopen 

naar het park met mijn vader brachten vaak hele zondag door in speeltuin en elke zomer naar de Efteling of andere leuke uitstapjes 

Tuinfluiter schreef op 30-09-2021 om 14:38:

[..]

Herkenbaar tot het jabo patroon in je lichaam stond afgedrukt. Ik was erg blij toen we andere vloerbedekking kregen.

In de zomer met het hele gezin op de fiets naar het strand. Broodjes, drinken en lekkers mee en heerlijk ravotten in de zee. Op de terug weg naar huis stopten we altijd voor een ijsje bij de Italiaanse ijssalon .

Ja is ook een jeugdherinnering van mij. Mijn moeder nam altijd pelpinda's mee

Sassenach

Sassenach

30-09-2021 om 20:26 Topicstarter

Leuk om al die herinneringen te lezen!

Bij mij komen allerlei herinneringen boven waarbij ik als kind dacht, wat is dat mooi! Ik herinner me dat ik dacht toen ik de zon zag opkomen boven de huizen: wat is dat mooi, dat moet ik onthouden! 
Nog meer herinneringen: kastanjes zoeken in een parklaan met veel kastanjes, dansen op een zonnig plekje in datzelfde park, een wandeling door heel hoog gras, in de middag pauze liggen lezen en zien dat het nog lang geen schooltijd is, dus nog heel lang kan lezen, uren knuffelen met mijn cavia,....
Ni ik dit zo opschrijf, van het meeste kan ik nog steeds genieten. De afgelopen dagen heb ik op mijn wandelingen kastanjes opgeraapt, ik heb nu 4 cavia's in plaats van 1, ik lees nog steeds graag. Alleen zie je me niet meer dansen in het park en de tijd gaat heel wat sneller dan vroeger als ik lig te lezen!

Hoe ik door straten zoefde op mijn skeelertjes denk ik. Met en zonder vriendinnetjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.