Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat is een geschikt huwelijks geschenk bij 50 jaar huwelijk?

beste forumleden,

Mijn ouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd. En we zijn op zoek naar iets leuks om gezamenlijk met de familie te geven. 
We hebben een beetje moeite met iets leuks te bedenken. Heeft iemand een leuke suggestie?
(Niet te prijzig, sommige familieleden hebben het niet breed.)

Fotoshoot?

Tja, geen idee wat ze leuk vinden of hoeveel mensen een bijdrage doen. Maar ik zou zeggen een nachtje weg of/en dinner bij een speciaal restaurant.

LindaPinda11 schreef op 03-11-2025 om 23:19:

Fotoshoot?

Of in vervolg hierop: een Frameo? Digitale fotolijst voor je ouders, en iedereen kan zich via een app op de telefoon aanmelden bij Frameo en gemakkelijk leuke foto's met evt tekst doorsturen. De Frameo is prima in te regelen met actieve en slaaptijden, en het is altijd een leuk gespreksonderwerp welke foto's er nu weer op binnen zijn gekomen.

Fotoshoot?

Afhankelijk van welk budget je bij elkaar krijgt 1 of 2 nachtjes hotel?

Iedereen een bon laten meenemen "goed voor ...".
De ene bijvoorbeeld een etentje, de andere een rondje pannenkoeken bakken thuis, ...
Kunnen ze die bons verspreiden over het komend jaar.

Iets doen rond de plek waar ze elkaar hebben leren kennen?
Was dat bijvoorbeeld op de kermis dan met zijn allen naar de kermis.

Een bloemen-abonnement voor een jaar? Elke 2 weken of maand worden er dan bloemen afgeleverd.

Ambra schreef op 03-11-2025 om 23:29:

[..]

Of in vervolg hierop: een Frameo? Digitale fotolijst voor je ouders, en iedereen kan zich via een app op de telefoon aanmelden bij Frameo en gemakkelijk leuke foto's met evt tekst doorsturen. De Frameo is prima in te regelen met actieve en slaaptijden, en het is altijd een leuk gespreksonderwerp welke foto's er nu weer op binnen zijn gekomen.

Deze was bij ons ook een succes (en is dat nog steeds). 

Wij hebben een beeldje gegeven wat past bij de rest van de kunst van mijn ouders.

Sauna-, diner-, hotelbon.

Ik merk dat ik op een leeftijd ben gekomen dat ik voor elk nieuw prul in mijn huis daar vijf prullen voor weg zou moeten doen. 

Hoe is dat bij jouw ouders?

Als ze ondernemend zijn wellicht een museumjaarkaart?

mijn ouders waren afgelopen jaar 50 jaar getrouwd, wij hebben inderdaad een fotoshoot cadeau gegeven, daarnaast een dinerbon (mijn ouders gaan graag uit eten) en een bon voor hotel/sauna (mijn ouders gaan graag een weekendje weg)
Ze waren met de fotoshoot het allerblijste

Digitale fotolijst of fotoboek maken
Ik (bijna 40 jaar getrouwd) vind een gezellige familie bijeenkomst veel belangrijker dan een cadeau en zou het zelf niet fijn vinden als mensen geld wat ze lastig kunnen missen moeten uitgeven aan een cadeau.

Mijn ouders zijn volgende maand 50 jaar getrouwd en krijgen een foto op canvas van de kleinkinderen gemaakt door een professionele fotograaf. Was best wel prijzig.  Dus dat valt dan waarschijnlijk af. Een stuk goedkoper is een foto memory spel laten maken bij bv. de Hema, met allerlei foto's die leuk zijn voor je ouders.

Wij hadden voor mijn ouders een persoonlijke legpuzzel laten maken, met hun eigen foto's erop. Bijvoorbeeld van hun favoriete vakantiebestemming, van de kinderen en kleinkinderen, de prachtige tuin die ze hebben etcetera. Zij puzzelen graag en vonden het een geweldig leuk cadeau. 

LazyCat schreef op 04-11-2025 om 09:40:

Wij hadden voor mijn ouders een persoonlijke legpuzzel laten maken, met hun eigen foto's erop. Bijvoorbeeld van hun favoriete vakantiebestemming, van de kinderen en kleinkinderen, de prachtige tuin die ze hebben etcetera. Zij puzzelen graag en vonden het een geweldig leuk cadeau.

Dat zou ik ook fantastisch vinden 

Hier vallen kussentjes met foto's erop erg in de smaak. 

fotoshoot en we organiseerde het ‘feestje’.  Was meer receptie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.