Huiskamer
masatu
19-11-2025 om 12:31
Wat heb jij op je sint/kerst verlanglijstje staan?
De tijd van het jaar dat er veel cadeautjes over en weer gaan, al dan niet verpakt met gedicht, surprise of onder de boom, is weer aangebroken!
Voor de (kleine) kinderen is het meestal makkelijk om iets leuks te bedenken, maar voor mijzelf (of man) is het toch elke keer weer goed nadenken om iets te verzinnen (en ik dat niet al zelf had gekocht omdat ik het wilde hebben / nodig had)..
Inspiratie is altijd welkom, dus ik ben benieuwd: wat hebben jullie op je verlanglijstje staan?
Promethium
20-11-2025 om 08:25
Ik houd het hele jaar door een verlanglijstje bij waar ik dingen op zet die ik tegenkom die ik leuk zou vinden om te hebben, maar niet meteen nodig heb. Als Sinterklaas of mijn verjaardag er dan aankomt, hoef ik dan niet te bedenken wat ik ook alweer wil hebben.
Dingen die ik heb er nu op heb staan zijn bijvoorbeeld:
- platen
- een mooi taartplateau van de Dille & Kamille
- een knutselpakket
- een leuke puzzel
- een mooie linnen tas
- verschillende kettingen van natuursieraad
mana_sutiyuq
20-11-2025 om 09:14
geen idee, wij doen een dobbelspel met als voorwaarde dat je per persoon 2 kadootjes meeneemt: spullen uit je eigen huis die je weg wil doen. Je mag er niet speciaal iets voor kopen. En aan het eind wordt er onderling geruild zodat iedereen blij naar huis gaat.
Er is al genoeg zooi op de wereld, er hoeft niet nog meer bij.
Duufje
20-11-2025 om 09:40
masatu schreef op 19-11-2025 om 19:55:
[..]
Misschien eens kijken bij het assortiment van Terra Kids of Kids at Work (bijv. kabelbaan/takel voor aan de boom bouwen!). Of goede walkie talkies?
Dank je!
Die kende ik niet en daar kan ik echt wat mee. Walkie Talkies heeft hij wel.
Pleegkind heeft serieuze gedragsproblemen, dus alles met vuur of waar je gemakkelijk iets mee kunt slopen valt af. Maakt het ook niet gemakkelijker ![]()
Netherfield
20-11-2025 om 09:53
Op mijn eigen lijstje staat nog niks, voor mijn dochter heb ik met dank aan iemand haar lijstje uitgebreid met dikke sokken.
Mugske
20-11-2025 om 12:46
met dank aan de inspiratie hier toch een leuke legoset aan mijn lijstje toegevoegd.
Ik probeer inderdaad ook dingen die ik zo vanaf september tegenkom op mijn lijstje te zetten. Een leuke kerstpuzzel doet het hier ook altijd goed.
Evaluna
20-11-2025 om 13:12
Alcohol of aqua markers van de Action doen het goed bij mijn 11 jarige met een kleurboek op nummer.
Bloemenzee
20-11-2025 om 14:36
Evaluna schreef op 20-11-2025 om 13:12:
Alcohol of aqua markers van de Action doen het goed bij mijn 11 jarige met een kleurboek op nummer.
Heb je tips voor zo’n kleurboek? Ik heb er ooit één gekocht, maar bij veel kleuren had ik net geen matchende (in mijn set van 100 markers).
Fenyw
20-11-2025 om 17:24
Paarse inkt van Akkerman, fantasy life voor de switch maar alleen als het afgeprijsd is, geurkaars met de geur papier d'armenie, noodradio, oogschaduw van Skins
yette
20-11-2025 om 17:51
Voor mezelf vraag ik sowieso elk jaar een mondgeblazen vogeltje voor in de kerstboom. Mijn doel is dat ik uiteindelijk zoveel vogeltjes heb, dat er geen ballen meer bij hoeven.
Verder heb ik dit jaar een globe en twee grote lijsten met passe partout gevraagd.
Inmiddels gekocht voor de anderen: een nijntje-bank-poncho, een picknick-mand/koelbox met Max's picnic book, tuinlampjes, shampoo en scub bars met zuignap-magneetjes, 8 smaken Tony Chocolonely en wat onderdelen waarvan ik zelf een wandlamp maak (zo'n houten modelhand gaat een grote lamp vasthouden) ... nog twee cadeautjes te gaan.
Ik heb trouwens een aantal jaar geleden eenzelfde topic geopend, daar staan ook leuke tips in:
https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/wat-staat-er-op-jouw-verlanglijstje?page=4
Ted68
20-11-2025 om 18:09
Yette: ik koop ieder jaar Figuren voor in de Boom: van honden tot huis, eetkraampje, etc…. Ik heb ook gegen ballen meer in de Boom!
Mugske
20-11-2025 om 19:29
Lollypopje schreef op 20-11-2025 om 12:56:
leuk Mugske, Welke heb je op je lijstje gezet?
De mini plantjes uit de botanical serie nummer 10329.
ToetieToover
20-11-2025 om 19:47
Ik heb op mijn lijstje: een navulling voor mijn Lampe Berger, een flesje geurende lichtblauwe inkt + converter voor de enige vulpen die nog geen converter had, staatsloterij lot, theesoorten van Simon Lévelt en een enorm prijzige Jieldé design lamp
maar dat valt buiten budget, die koop ik van mijn eindejaarsbonus.
Lollypopje
20-11-2025 om 20:09
Mugske schreef op 20-11-2025 om 19:29:
[..]
De mini plantjes uit de botanical serie nummer 10329.
Oh die zijn leuk inderdaad