Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat heb jij op je sint/kerst verlanglijstje staan?

De tijd van het jaar dat er veel cadeautjes over en weer gaan, al dan niet verpakt met gedicht, surprise of onder de boom, is weer aangebroken!

Voor de (kleine) kinderen is het meestal makkelijk om iets leuks te bedenken, maar voor mijzelf (of man) is het toch elke keer weer goed nadenken om iets te verzinnen (en ik dat niet al zelf had gekocht omdat ik het wilde hebben / nodig had)..

Inspiratie is altijd welkom, dus ik ben benieuwd: wat hebben jullie op je verlanglijstje staan? 

masatu

masatu

19-11-2025 om 12:35 Topicstarter

Bij mij staan momenteel nog maar 2 dingen op het lijstje: 
- Het Denksport Mindmaster puzzelboek (stedentrip Europa): aan de vorige editie (kunst) heb ik nl veel plezier beleefd
- Een legpuzzel van 2000 stukjes

Helaas, ik kan je niet helpen. Cadeautjes voor de volwassenen hebben wij afgeschaft. We hebben twee kleinkinderen van 6 en bijna 5, die geloven nog in zowel Sinterklaas als de Kerstman. Dus onder de boom én in de zak zit wat voor ze. 
Misschien dat er weer iets verandert als ze niet meer geloven.
Wij kopen wel voor onze eigen volwassen kinderen elk jaar een letter en met kerst oudejaarsloten.

Een boek dat ik al enige tijd wilde lezen en douchegel, een nieuwe keukenweegschaal voor mijn ene hobby en wat specifieke handwerkmaterialen (met kleurnummers erbij) voor mijn andere hobby. 
Degene die mijn lootje heeft kan nog wat variëren en combineren binnen het afgesproken budget, het is niet nu al een feit wat ik ga krijgen. 

masatu

masatu

19-11-2025 om 12:48 Topicstarter

Bakblik schreef op 19-11-2025 om 12:38:

Een boek dat ik al enige tijd wilde lezen en douchegel, een nieuwe keukenweegschaal voor mijn ene hobby en wat specifieke handwerkmaterialen (met kleurnummers erbij) voor mijn andere hobby.
Degene die mijn lootje heeft kan nog wat variëren en combineren binnen het afgesproken budget, het is niet nu al een feit wat ik ga krijgen.

Ik kan mij voorstellen dat een (handwerk)hobby altijd wel inspiratie geeft voor nieuwe materialen ja!

Douchegel oid vind ik lastig: degenen die ik dan krijg vind ik vaak minder lekker dan degene die ik standaard gebruik, waardoor ze in de kast blijven staan. En om nou mijn standaard douchegel te vragen die ik normaal gewoon in de supermarkt koop...

Mijn lijstje,: servies wat ik aan het sparen ben. Kaarzen. Placemets, en een waardebon voor ebooks.

masatu schreef op 19-11-2025 om 12:48:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat een (handwerk)hobby altijd wel inspiratie geeft voor nieuwe materialen ja!

Douchegel oid vind ik lastig: degenen die ik dan krijg vind ik vaak minder lekker dan degene die ik standaard gebruik, waardoor ze in de kast blijven staan. En om nou mijn standaard douchegel te vragen die ik normaal gewoon in de supermarkt koop...

Die douchegel staat er dan op om het budget vol te maken. Wij doen €25 voor de lootjes. Als ik dan een keukenweegschaal vraag van €18.00 dan kan er nog een bol katoen bij van €4.50 en dan nog mijn dagelijkse dovegel om aan de €25 te komen. Dan heb ik echt geen moeite om gewoon mijn dagelijkse merk te vragen. Ik zet er zelfs nog bij dat ik behalve de amandelgeur alle geuren zou willen krijgen. Ik zet er dus echt merk en geur bij om te krijgen wat ik ga gebruiken. 

Voor nu staat op mijn lijstje;
Bewaar bakjes van glas met bamboo deksel (twijfel nog wel over de deksel. Had ergens gelezen dat die toch niet helemaal lekker afsluit)
Led kaarsen
Fleece sokken/ lange sokken die ook te gebruiken zijn als beenwarmers.
Geurkaars van Janzen.

Waarschijnlijk gaan we ook met mijn kant van de familie lootjes trekken. Dus ik moet nog wat meer dingen bedenken.

Wij doen trouwens de cadeautjes met kerst. Sinterklaas vieren wij alleen voor zoon. Zoon krijgt tijdens kerst ook nog cadeautjes. 

Hier staan op mijn lijstje puzzels, kawaii kleurboek en gezichtsverzorging. 

In ons huis komt Sinterklaas voor iedereen dus wij kopen voor de kinderen en man en ik voor elkaar. Als het financieel kan komen er museum jaarkaarten onder de kerstboom.. 

Ik vind het juist ontzettend lastig voor de wat grotere kinderen dit jaar. In onze familie (waar wij Sint mee vieren) zitten er 2 van 11 en ik kom op niks voor hen. Niet te doen. Voor de kleinere wel, daar heb ik keuze te over en voor de volwassenen is het vaak iets praktisch, maar iets leuks kan ik ook nog wel bedenken. Voor die 2 die tussen servet en tafellaken vallen vind ik het schier onmogelijk, ik krijg er bijna stress van. 

Ik heb altijd wel een lijstje met dingen in mijn hoofd die ik zou willen vragen. Zoals LEGO, een poëziebundel van mijn lijstje of een bladerboek met mooie teksten, luxe bonbons. Maar vooral met LEGO maak je maar momenteel heel blij 😁

masatu

masatu

19-11-2025 om 14:41 Topicstarter

Lollypopje schreef op 19-11-2025 om 14:34:

Ik heb altijd wel een lijstje met dingen in mijn hoofd die ik zou willen vragen. Zoals LEGO, een poëziebundel van mijn lijstje of een bladerboek met mooie teksten, luxe bonbons. Maar vooral met LEGO maak je maar momenteel heel blij 😁

Welke LEGO-sets lijken je leuk? Ik was toevalig net aan het kijken naar de IJsvogel, die zag er wel heel mooi uit, maar lastig in te schatten of je het zo af hebt of er avonden lang bouwplezier aan kunt beleven.

Een nieuw groentenhakkertje. Bij de oude/huidige van Lidl is de middenpin waar het mes om draait afgebroken, waarbij ik in het midden laat of dat door mij komt. Die pin is dus weg maar het restantje van de pin werkt nog voldoende als spil dus draait hij nog goed. dus hij wordt nog gebruikt.

Ik heb een volgende al in huis maar die is iets te groot voor mijn hand, dus niet zo fijn om beet te pakken. Dus ik weet niet zo goed wat ik wil omdat ik de diverse modellen niet heb bestudeerd. 

Prijscategorie 7-16 euro maar een superdeluxe dure is ook goed, zolang hij maar klein is en heel goed werkt. 

masatu schreef op 19-11-2025 om 14:41:

[..]

Welke LEGO-sets lijken je leuk? Ik was toevalig net aan het kijken naar de IJsvogel, die zag er wel heel mooi uit, maar lastig in te schatten of je het zo af hebt of er avonden lang bouwplezier aan kunt beleven.

Dat hangt er vanaf hoe snel je bouwt 😂

Door mijn ziekte kan ik maar een klein stukje per dag doen dus ik doe er vrij lang over. Maar zeker zoiets als een IJsvogel of bloemen kun je daarna natuurlijk een mooi plekje in huis geven. Sommige zijn echt heel mooi om naar te kijken

Lollypopje schreef op 19-11-2025 om 15:48:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe snel je bouwt 😂

Door mijn ziekte kan ik maar een klein stukje per dag doen dus ik doe er vrij lang over. Maar zeker zoiets als een IJsvogel of bloemen kun je daarna natuurlijk een mooi plekje in huis geven. Sommige zijn echt heel mooi om naar te kijken

Ik heb 2 sets met bloemen, die staan mooi in een vaas. Dochter heeft van die kleine plantjes op haar bureau.

Ik vind de set met kleine plantjes en cactussen in potjes leuk. 

Duufje schreef op 19-11-2025 om 14:04:

Ik vind het juist ontzettend lastig voor de wat grotere kinderen dit jaar. In onze familie (waar wij Sint mee vieren) zitten er 2 van 11 en ik kom op niks voor hen. Niet te doen. Voor de kleinere wel, daar heb ik keuze te over en voor de volwassenen is het vaak iets praktisch, maar iets leuks kan ik ook nog wel bedenken. Voor die 2 die tussen servet en tafellaken vallen vind ik het schier onmogelijk, ik krijg er bijna stress van.

De 11 jarigen hebben vaak zelf toch wel ideeen van wat ze leuk vinden? Anders hun ouders wel. 

Wat mijn dochter van nu 12 zoal leuk vindt of afgelopen jaren heeft gekregen.

Accesoire voor een tienerkamer (lamp, kussentje, dekbedovertrek, plantjes). Meisjes worden vaak ook blij van pennen, stiften, potloden, gummetjes, notitieboekjes, nagellakjes. Iets van hun sportclub (dochter van 12 krijgt trainingsshirt met haar naam erop). Draadloze oortjes, nieuw telefoonhoesje, leuke mok, skeelers, gaming accesoires (extra set controllers voor de switch, opberghoes), spelletje, kleding (leuke sokken, t-shirt van band die ze leuk vindt), lego, fotolijstjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.