Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat heb jij op je sint/kerst verlanglijstje staan?

Sinterklaas en de Kerstman rijden altijd aan mijn huis voorbij, wij vieren beide niet in de familie. 
Maar áls ik dan toch een lijstje moest maken, zou ik er een boek op zetten. Of een goede fles olijfolie ofzo. 

Ik heb er zo'n rvs "zeepje" op staan, om je handen geurvrij te maken na het snijden van knoflook en ui. En een schrift van A4 formaat met harde kaft, om mijn recepten in te schrijven/plakken. Nieuwe oortjes voor mijn telefoon om handsfree te kunnen bellen. 

Verder koop ik standaard voor man een chocoladeletter en hij voor mij/ons van die decemberkraskalenders, dus die verwacht ik ook terug te vinden in de zak. 

Ik heb het liefst cadeautjes die opgaan. Een mooie fles olijfolie, aceto balsamico, wijn of port. Bonbons, koffie en thee kan ik ook waarderen. 
Op mijn lijstje staat een headcover, een zomerhandschoen en ballen voor mijn favoriete sport.

Mugske schreef op 19-11-2025 om 16:17:

[..]

De 11 jarigen hebben vaak zelf toch wel ideeen van wat ze leuk vinden? Anders hun ouders wel.

Wat mijn dochter van nu 12 zoal leuk vindt of afgelopen jaren heeft gekregen.

Accesoire voor een tienerkamer (lamp, kussentje, dekbedovertrek, plantjes). Meisjes worden vaak ook blij van pennen, stiften, potloden, gummetjes, notitieboekjes, nagellakjes. Iets van hun sportclub (dochter van 12 krijgt trainingsshirt met haar naam erop). Draadloze oortjes, nieuw telefoonhoesje, leuke mok, skeelers, gaming accesoires (extra set controllers voor de switch, opberghoes), spelletje, kleding (leuke sokken, t-shirt van band die ze leuk vindt), lego, fotolijstjes.

ik ben 1 van de ouders

Voor de andere 11-jarige (meisje) vind ik het gemakkelijker dan voor eigen (pleeg)zoon.  Meisje houdt inderdaad nog wel van make-up of verzorgingsdingen en knutselt ook wel graag. Maar pleegkind heeft dat niet. Die is altijd buiten en heeft alles wel waar hij zich daar mee kan vermaken. Die maak ik niet blij met lego of uberhaupt iets voor binnen. Is ook niet van de schermpjes. Hoe fijn soms ook, met dit soort dingen is dat wel echt heel lastig. Hij krijgt in zijn schoen al zijn favoriete sokken, maar dat vind ik ook een beetje een flauw kado. Want sokken krijgt hij sowieso wel als dat nodig is natuurlijk. 
Nou ja, ik heb nog een paar weken om te denken

ik heb op mijn lijstje:
Mandolinesnijder
Warmtekussen
Peper- en zoutmolen
Olie van Boles d’Olor
En voor de aanvulling: kaarsen, douchegel, sokken. 

Duufje schreef op 19-11-2025 om 17:15:

[..]

ik ben 1 van de ouders

Voor de andere 11-jarige (meisje) vind ik het gemakkelijker dan voor eigen (pleeg)zoon. Meisje houdt inderdaad nog wel van make-up of verzorgingsdingen en knutselt ook wel graag. Maar pleegkind heeft dat niet. Die is altijd buiten en heeft alles wel waar hij zich daar mee kan vermaken. Die maak ik niet blij met lego of uberhaupt iets voor binnen. Is ook niet van de schermpjes. Hoe fijn soms ook, met dit soort dingen is dat wel echt heel lastig. Hij krijgt in zijn schoen al zijn favoriete sokken, maar dat vind ik ook een beetje een flauw kado. Want sokken krijgt hij sowieso wel als dat nodig is natuurlijk.

Misschien iets van kleding die hij normaal niet zou krijgen van jullie? De Sint koopt soms dingen die je ouders niet willen kopen 😀 bijv iets dat duurder is dan normaal of iets dat jij niet mooi vindt.. Dochter kreeg hier van de Sint wel iets met Anna en Elsa ofzo (ik houd zelf niet van dat schreeuwerige). Kind helemaal blij, zij was toen wel een stuk jonger natuurlijk. 

Voor buiten: set laserguns kan hij samen met vrienden buiten lasergamen (geen idee hoe duur dat is trouwens)

Schommelstoel schreef op 19-11-2025 om 16:19:

Sinterklaas en de Kerstman rijden altijd aan mijn huis voorbij, wij vieren beide niet in de familie.
Maar áls ik dan toch een lijstje moest maken, zou ik er een boek op zetten. Of een goede fles olijfolie ofzo.

Hier ook geen sint/kerstman.

Ik zou graag een betere gezondheid willen..

En als iets om te kopen,  een bon voor kapper/wenkbrauwen verven. Of een saunabon.

[..]

ik ben 1 van de ouders

Voor de andere 11-jarige (meisje) vind ik het gemakkelijker dan voor eigen (pleeg)zoon. Meisje houdt inderdaad nog wel van make-up of verzorgingsdingen en knutselt ook wel graag. Maar pleegkind heeft dat niet. Die is altijd buiten en heeft alles wel waar hij zich daar mee kan vermaken. Die maak ik niet blij met lego of uberhaupt iets voor binnen. Is ook niet van de schermpjes. Hoe fijn soms ook, met dit soort dingen is dat wel echt heel lastig. Hij krijgt in zijn schoen al zijn favoriete sokken, maar dat vind ik ook een beetje een flauw kado. Want sokken krijgt hij sowieso wel als dat nodig is natuurlijk.

Zakmes, kompas, vuurstick, touw (lang dik toe, of juist wat dunner op een klos), zeiltje, tent, slaapzak, brander en pannetje om te komen, vuurschaal, verrekijker, vogelgids. Sommige dingen alleen onder toezicht te gebruiken

masatu

masatu

19-11-2025 om 19:55 Topicstarter

[..]

ik ben 1 van de ouders

Misschien eens kijken bij het assortiment van Terra Kids of Kids at Work (bijv. kabelbaan/takel voor aan de boom bouwen!). Of goede walkie talkies?

[..]

ik ben 1 van de ouders

Zou een uitje een optie zijn? Bijvoorbeeld een keertje naar het klimbos (met een vriendje) of op pad met de boswachter.

Duufjewatdoet je zoon nu als hij buiten is, wat heeft hij al?

Duufje schreef op 19-11-2025 om 14:04:

Ik vind het juist ontzettend lastig voor de wat grotere kinderen dit jaar. In onze familie (waar wij Sint mee vieren) zitten er 2 van 11 en ik kom op niks voor hen. Niet te doen. Voor de kleinere wel, daar heb ik keuze te over en voor de volwassenen is het vaak iets praktisch, maar iets leuks kan ik ook nog wel bedenken. Voor die 2 die tussen servet en tafellaken vallen vind ik het schier onmogelijk, ik krijg er bijna stress van.

Fidget toys, sieraden doosje. Wel iets waar je op school mee aan kan komen zetten zonder uitgelachen te worden uiteraard.

[..]

ik ben 1 van de ouders

Een wat professionelere buitenjas? Waterdicht en toch ademend. 

Vishengel.

Abbonement op klimbaan.

Er staat ook een melkopschuimertje op mijn lijstje. Ik houd niet van cacao-klontjes in mijn chocolademelk. Dus ik denk dat dit het goede ding is om dat te voorkomen. 

Tot nu toe gebruik ik een mixer. Gaat ook meer dan prima, maar  toch lijkt me dat er iets handigers moet bestaan. 

Prijs 8-20 euro. 

Ik ben gek op heerlijke eau de toilette of eau de parfum. Vooral van Guxci, Armani, Trussardi en Versace. Heb nu 2 dupes besteld voor mijn verjaardag morgen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.