Huiskamer
RavIvaR
04-04-2025 om 17:32
Wat heb jij gekocht?
Groot, klein, duur of goedkoop?
Was het lastig te vinden? Online besteld of in een fysieke winkel gekocht? Welk merk, model, kleur?
Ben je er blij mee? Vond je het leuk om uit te zoeken of was het bittere noodzaak? En mocht je een vorige variant van dit item hebben, wat het je daarmee gedaan?
Zo, dat waren heel wat vragen ter inspiratie. Kies er uit wat je wil.
rionyriony
16-01-2026 om 18:23
Er zijn dus weer veel artikelen binnengekomen voor het nieuwe seizoen. Ik zie al wat Valentijn harten. Er zijn veel planten; de supermarkten doen echt hun best. Ik heb twee grotere planten gekocht hoewel ik niets van plan was. Tuincentrum heeft ook allemaal nieuw uiteraard. Die heeft de kerstafdeling bijna helemaal opgeruimd en de nieuwe spullen staan klaar voor in de rekken. Ook daar heeft de lente toegeslagen.
Ik heb bij Wibra mijn voorraad nietjes, keukendoekklemmetjes, wol, gum, nylondraad enz (weet niet eens meer wat maar het was allemaal handig & goedkoop) aangevuld. Action had een leuke pluchen bankhond, ik had nog een plastic koelkastbakje daar en een matje.
Het was dus een heel geslaagde oogst.
RavIvaR
17-01-2026 om 17:04
Nieuwe planten, altijd leuk!
Heb je nog een plekje voor ze kunnen vinden, Riony?
lientje69
17-01-2026 om 18:39
Heel veel de afgelopen maanden. Zit ziek thuis en je moet toch wat met je tijd. Vooral veel cadeautjes voor anderen. Maar ook koptelefoonoortjes voor mijn smartphone omdat ik van de ergo binaural beats moet proberen. Oortjes die geluiddempend zijn om te slapen want ik slaap slecht. Borduurwerkjes om de tijd te verdrijven. Een legpuzzel. Kleurpotloden en schilderspullen. Heb vakantieuren ingeruild voor een bol.com bon van 300 euro. Die is nu na 2 maanden nagenoeg op.
Verder nog Hitster bingo voor dochters verjaardag. En andere dochter en schoondochter wilden graag petticoat voor hun verjaardag. Dus die ook besteld.
Smulkruimel
17-01-2026 om 21:16
Ik ben vandaag een beetje uit de bocht gevlogen met het kopen van Bunzlau- servies (Pools Keramiek). Ik verzamel al jaren dit servies en had eerder deze week al wat gekocht bij een mevrouw die zelf inkoopt en een webshop aan huis heeft. Vandaag mijn aankopen opgehaald en toen ik er was, zag ik nog veel meer moois 😃🙈 dus tsja toen werd het iets meer dan gepland. Maar zo blij met mijn aankopen. En nu weer sparen want eind maart gaat ze weer inkopen in Polen en als ze terug is ga ik weer langs.
ToetieToover
17-01-2026 om 21:38
Een lading Lush! Vreselijk duur maar ook vreselijk fijn. Handcrème, gezichtscrème, bodylotion en douchegel. Ik heb het idee dat die douchegel veel langer meegaat dan de goedkope uit de buurtsuper. Een beetje is al voldoende. Maar ja, ik moet de uitgave voor mezelf natuurlijk een beetje goedpraten.
rionyriony
18-01-2026 om 07:36
RavIvaR schreef op 17-01-2026 om 17:04:
Nieuwe planten, altijd leuk!
Heb je nog een plekje voor ze kunnen vinden, Riony?
Jazeker! Ik had ze voor een bepaalde plek gekocht die leeggekomen was. In het nieuwe jaar krijg je altijd een plantenvolksverhuizing. Ik wil het dan altijd wat anders dan vóór de kersttijd. Dan laat ik me minder leiden door gewenning en dat alles "op zijn plek" moet staan. Dus er staat nu een heel andere "boom" voor mijn snuffert dan eerst, een minder hoge met ronde bladeren, maar die stond ergens waar hij een lege plek heeft achtergelaten, en die heb ik gisteren opgevuld met een nieuwe.
Tegelijkertijd krijg je ook een spullenvolksverhuizing van bijpassende lampen, kleine planten en andere deco. 
MissBobby
18-01-2026 om 14:14
Ik heb ook servies gekocht. Vond mijn oude servies al jaren niet mooi meer maar t was nog prima en compleet. Met kerst kreeg ik een starterset en nu heb ik mezelf nog zo’n zelfde set gegeven zodat ik nu 8 grote, 8 diepe, 8 ontbijtborden en 8 schaaltjes heb. Inmiddels gestart met het verkopen van m’n oude servies en ben al veel kwijt. Met de opbrengst kan ik dan nog serveerschalen en andere dingen kopen
Joszy
18-01-2026 om 14:21
een stoffer en blik (van plastic maar toch). Er lag zoveel sneeuw op mijn auto vorige week dat ik het er met het blik af heb geschept. Dat heeft het niet overleefd. Dus gisteren nieuwe gekocht
Auwereel
18-01-2026 om 14:57
Vandaag een nieuwe wokpan gekocht. De oude kan naar de vuilstort. Ik heb ook nog een stapel nette goede tefalpannen (met pfas) die ik niet meer gebruik. Zou de Kringloop daar blij mee zijn? Volgens de Rijksoverheid zou het geen kwaad kunnen zolang en tefallaag intact is. En dat is het geval, want ze zijn zelden gebruikt omdat ze van het verkeerde formaat waren.
Verder ook nog een nieuwe theepot-onderzetter gekocht, de oude zag er smerig uit omdat ik daar eens een zwarte theepot op had gezet die af bleek te geven.
RavIvaR
18-01-2026 om 17:59
Als de pannen zelden gebruikt zijn en onbeschadigd zullen daar zeker nog mensen blij mee zijn, Auwereel.
Auwereel
18-01-2026 om 18:02
RavIvaR schreef op 18-01-2026 om 17:59:
Als de pannen zelden gebruikt zijn en onbeschadigd zullen daar zeker nog mensen blij mee zijn, Auwereel.
Mooi, dan gaan ze naar de kringloop! Zo fijn, diverse laden in mijn keuken kunnen weer gemakkelijk open zonder dat ik deksels en pannen heel nauwkeurig moet stapelen. Dit had ik eerder moeten doen!
RavIvaR
18-01-2026 om 19:26
Herkenbaar! Toen ik nieuwe pannen nodig had ivm overstap naar inductie heb ik heel bewust geleken naar hoeveel ik echt nodig had. Dat bleek een stuk minder te zijn dan ik had. Nu bijvoorbeeld slechte 2 24 cm bakpannen en 1 24 cm hapjespan naast een aantal maten kookpannen. Dat is voldoende voor een 2 persoons huishouden.
(waarbij ik wel moet zeggen dat ik de pannen om te bakken na het koken met de hand afwas, maar dat deed ik al.)
RavIvaR
21-01-2026 om 18:14
Vandaag hebben wij leuke ervaringen gekocht.
Tickets voor Sara Kroos, Jaap Reesema en Krezip en daarnaast alvast een etentje vastgelegd.
Goede vooruitzichten. 
Kaassoufflee
21-01-2026 om 18:22
Ik heb vandaag de plaatselijke hobbywinkel van een goede omzet verzekerd.