Huiskamer
RavIvaR
04-04-2025 om 17:32
Wat heb jij gekocht?
Groot, klein, duur of goedkoop?
Was het lastig te vinden? Online besteld of in een fysieke winkel gekocht? Welk merk, model, kleur?
Ben je er blij mee? Vond je het leuk om uit te zoeken of was het bittere noodzaak? En mocht je een vorige variant van dit item hebben, wat het je daarmee gedaan?
Zo, dat waren heel wat vragen ter inspiratie. Kies er uit wat je wil.
rionyriony
20-07-2025 om 18:33
rionyriony schreef op 17-07-2025 om 19:13:
Ik kwam vandaag onverwachts een mooie plant tegen. Vele maanden was ik ervan overtuigd dat ik alles al had of ooit had gehad maar kennelijk bestaan er toch nog verrassingen. Het is een Dieffenbachia met een bijzonder aardig en orgineel vlekkenpatroon en ook een mooie vorm. Ik had toevallig een heel goede plek voor hem. Hij ziet er stabiel en probleemloos uit dus niets staat een mooi leven in de weg.
Ik ben nog op zoek naar de naam van de cultivar. De kleurstelling lijkt wat op die van zijn kleine neefje die ik ook heb trouwens. Maar deze Dieffenbachia is veel forser en heeft wat andere bladeren. Ik heb een hele lijst cultivars die ik nog eens ga afchecken als ik niks anders te doen heb.
Dieffenbachia Reflector heet hij. Er bestaan diverse Reflector variëteiten.
Herfstappeltaart
20-07-2025 om 19:00
Een mooi canvas van 120x40 van een kudde schapen, grazend in de ondergaande zon. Voor boven het bed in de nieuw behangen slaapkamer. Besteld maar nog niet binnen. Het komt tegen een licht-olijfgroene muur te hangen.
Herfstappeltaart
20-07-2025 om 19:01
Auwereel schreef op 20-07-2025 om 19:01:
Kan je schaapjes tellen, Herfstappeltaart
Ja hahaha!
Loulou39
20-07-2025 om 19:01
Auwereel schreef op 20-07-2025 om 19:01:
Kan je schaapjes tellen, Herfstappeltaart
Hahaha scherp!
Rozi
21-07-2025 om 21:52
Ik heb het nog niet gekocht, zit erover te denken om te doen maar m’n vriend vindt het heel raar. Ik heb 2 hele jonge kinderen, ik houd zelf erg van koken en wil nu iets kopen wat ze kunnen gebruiken als ze op zichzelf gaan met een briefje erbij wat ik dan nu schrijf. Het lijkt me heel bijzonder ofzo als je dat dan aan ze geeft misschien wel 25 jaar later. Ik dacht bijv aan een hele mooie braadpan van Le Creuset of een goed koksmes.
oudmaarnognietkoud
22-07-2025 om 09:31
Rozi schreef op 21-07-2025 om 21:52:
Ik heb het nog niet gekocht, zit erover te denken om te doen maar m’n vriend vindt het heel raar. Ik heb 2 hele jonge kinderen, ik houd zelf erg van koken en wil nu iets kopen wat ze kunnen gebruiken als ze op zichzelf gaan met een briefje erbij wat ik dan nu schrijf. Het lijkt me heel bijzonder ofzo als je dat dan aan ze geeft misschien wel 25 jaar later. Ik dacht bijv aan een hele mooie braadpan van Le Creuset of een goed koksmes.
Je vriend is zelf raar
Ik vind het een hartstikke leuk idee, vooral dat briefje erbij.
oudmaarnognietkoud
22-07-2025 om 09:47
Herfstappeltaart schreef op 19-07-2025 om 12:55:
[..]
En dat is hele lekkere koffie! (dat filterapparaat bedoel ik)
Ja hoor, prima koffie. Ik doe er een klein scheutje caramelsiroop, suikervrij, in.
Vomar had vorige week een aanbieding. 2 x 500gr snelfiltermaling voor een tientje.
Dat is andere koffie
Herfstappeltaart
22-07-2025 om 10:27
Rozi schreef op 21-07-2025 om 21:52:
Dat is hartstikke leuk! Wat een goed en lief idee. Laat vriend maar kletsen
Herfstappeltaart
22-07-2025 om 10:28
oudmaarnognietkoud schreef op 22-07-2025 om 09:47:
[..]
Ja hoor, prima koffie. Ik doe er een klein scheutje caramelsiroop, suikervrij, in.
Vomar had vorige week een aanbieding. 2 x 500gr snelfiltermaling voor een tientje.
Dat is andere koffie
![]()
Herfstappeltaart
22-07-2025 om 11:53
En Rozi wat ook heel leuk is, is jouw succesrecepten voor ze verzamelen in een speciaal boekje.
Moosey
22-07-2025 om 11:58
Herfstappeltaart schreef op 22-07-2025 om 11:53:
En Rozi wat ook heel leuk is, is jouw succesrecepten voor ze verzamelen in een speciaal boekje.
Dit is leuk, want persoonlijk en kan ook een soort tijdsdocument worden, als je het over meerdere jaren bij houdt. Maar waarom je nu iets zou kopen en 25 jaar bewaren wat je over 25 jaar ook nog steeds prima kunt kopen ontgaat mij ook nogal.
Wasgij
22-07-2025 om 13:17
Moosey schreef op 22-07-2025 om 11:58:
[..]
Dit is leuk, want persoonlijk en kan ook een soort tijdsdocument worden, als je het over meerdere jaren bij houdt. Maar waarom je nu iets zou kopen en 25 jaar bewaren wat je over 25 jaar ook nog steeds prima kunt kopen ontgaat mij ook nogal.
Bij zo een dure Creusetpan zou ik eerder bang zijn dat we tegen die tijd (over 25 jaar) andere verwarmings manieren gebruiken, waar die pan niet op kan.
Zoals dat je nu veel pannen die je op gas gebruikt, niet op inductie kunt gebruiken
bedoel ik.
FaithfulDuck87
22-07-2025 om 15:21
nog maar een rondje kleding gedaan. En nu moet ik ophouden, want kast zit ondertussen vol. Maar goed vandaag nog een jeans, een zwarte broek, dblauw travelcolbertje en een blouse en trui gekocht. alles met dikke korting natuurlijk.
BlairW
22-07-2025 om 18:00
Heel veel Lindt chocolade bij de outlet in Aachen
Heb het even uitgerekend, ik was nu €78,- kwijt en met de normale prijs zou het €122,- zijn geweest. Leuke korting! En toch fijn dat we in de buurt waren