Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat doe jij in de 🚙

wat doe jij als je achter het stuur zit ? Eet je ? Drink je ? Luister je muziek? Peuter je in je neus ?

vertel . Mag ook wat je soms ziet van je mede rijders .😊

Roos57

Roos57

25-08-2025 om 08:38 Topicstarter

Ik rij graag in stilte . Eet en drink niet . Zit ook niet op mijn telefoon. 
neus peuteren ✅ 
😊😊

wat een leuke vraag weer!
Ik luister altijd naar muziek en zing vaak mee (ongegeneerd en hard). Mijn telefoon aanraken doe ik nooit. Ik heb mijn rijbewijs nu vijf jaar maar ben nog erg braaf en laat me niet graag afleiden van de weg en het verkeer. 

Bij lange afstanden drink ik soms water, en snoep wat. Echt eten vind ik onhandig in de auto, daar stop ik voor.

Zelf rijd ik alleen korte ritjes, dan eet en drink ik niet onderweg. Even een kind halen op een station kan ik echt wel zonder iets te eten en te drinken. 
Gisteren als bijrijder een wat grotere rot gemaakt. Dan ben ik een volleerde "pasenger princess" zoals mijn kinderen het noemen. 
Ik reik de chauffeur een broodje aan en zit heel alert te kijken of broodje misschien even uit de hand moet om te kunnen schakelen is zo. Dan pak ik broodje weer aan. Draai de dop van de dopper af, zodat de chauffeur iets kan drinken. Zit op telefoon op maps om te kijken of er een betere alternatieve route is om de file te omzeilen. Navigatie van de auto is nogal oud.

Muziek is meestal Joe. Lekker meezingen, hoewel ik niet kan zingen dus dat is hard en vals. 

Neuspeuteren dan weer niet.

Podcast luisteren en schelden op andere weggebruikers. Ik vind een weg echt een fantastische uitvinding,  het is alleen jammer dat er meer mensen gebruik van mogen maken 😉

ik zit voor m’n werk heel veel in de auto. Ik luister muziek of een podcast of luisterboek. Ik telefoneer. Alles handsfree. Met stembediening of knoppen aan het stuur. Ik eet en drink ook in de auto en stofzuig m dus ook één keer per week. 

Ik luister heel graag muziek (Spotify). Eten en drinken doe ik soms, maar dan wel makkelijk te pakken. Dus een krentenbol ofzo. Heel soms bel ik, maar ik vind die tijd voor mezelf in de auto juist zo lekker dus liever niet. 

Ik heb vrij veel reistijd en vaak heb ik muziek op. Regelmatig ook de liedjes die we met de band (gaan) doen om die te oefenen, dan zing ik dan dus ook hard mee. Als ik heel moe ben zet ik niks op. Soms ook podcasts, momenteel ben ik fan van de Vogelspotcast. Lekker ontspannend, grappig en je steekt er ook nog wat van op. Bellen in de auto doe ik nooit, is voor mij teveel multitasken, vind ik niet relaxed. Tik m’n telefoon soms wel even aan om de tekst van een liedje mee te kunnen lezen op Spotify (alleen als het rustig is op de weg)
Eten heel soms, er zijn tijden geweest dat ik niet kon tanken zonder ook iets te eten te kopen maar dat heb ik mezelf afgeleerd (gelukkig, want ik heb een klein gastankje en moet dus relatief vaak tanken). Nu bijvoorbeeld alleen als ik tussen werk en sporttraining geen tijd heb om te eten, dan doe ik het in de auto. 

We zijn aan het denken over verhuizen richting mijn werk, wat ik heel prettig zou vinden. Maar dan kom ik wel in de knel met oefenen voor de band, voluit oefenen in een rijtjeshuis of appartement zou ik misschien niet zo heel snel doen..

Ik zing graag mee….. En diskuteer ook graag mee als er een gespreizt op de Radio is….Ben dan blij dat ik niet afgeluisterd word

altijd muziek aan, meestal zing ik hard en ongegeneerd mee, vooral als ik moe ben, dan houd ik mezelf wakker door te zingen. 
Ik heb altijd snoepjes in de auto, kan daar ook niet vanaf blijven,  behalve in de ochtend dan kan ik er heel makkelijk vanaf blijven. 
Lange stukken rijd ik bijna niet meer en als ik ze wel rijd dan altijd met iemand samen. Kan niet wachten tot mijn kind het rijbewijs haalt, wat zou dat fijn zijn!

Ik rij nooit lange ritten en als ik rij doe dat zonder muziek.
Ik rij alleen met iemand mee die tijdens het rijden niet eet, drinkt en niet op de mobiel zit maar gewoon goed oplet en rijdt.
Meestal rij ik met mijn man mee en vraag vooraf even of hij genoeg gedronken heeft wil hij weleens vergeten. Bij lange ritten tijdens de vakantie stoppen we gewoon om een boterhammetje te eten.
Het enige dat we in de auto eten is een smintje.

Als ik alleen in de auto zit en de weg weet, staat NPO Radio1 op, discussie programma's. Daar steek ik nog wel eens iets van op.
Als we onderweg zijn en op  de Tomtom rijden staat de radio meestal uit of zachter.

Mijn vriend heeft een soort radio die alle programma's onderbreekt als er verkeersinformatie is. Zelfs als de radio uitstaat gaat hij automatisch aan voor de informatie.  Vooral in geval van een spookrijder vind ik dat zeer nuttig.

Ik heb op langere stukken de radio of een podcast aan. Voor ritten >1 uur zoek ik liefst een fijne documentaire of zo uit, dan gaat de tijd snel. 
En ik vind dat ik prima een slokje uit mijn waterfles kan nemen terwijl ik mijn aandacht bij de weg hou. Ik doe dat op rustige stukken bv op een lange snelweg. Op een kort stukje in de stad heb ik geen water nodig. 

Meestal heb ik wel muziek aan en zing ik mee. Soms een podcast. Tussendoor bel ik (geen zorgen allemaal hands free). En als ik niet aan het bellen ben wil ik ook wel eens schelden op mijn medeweggebruikers.
Als ik naar mijn werk ga heb ik altijd thee mee die ik in de auto opdrink. Voor de terugweg een bak met rauwkost.

Ik rij voornamelijk woon-werk. Meestal niks anders dan rijden. Duurt een kwartier. Heel soms neem ik thee mee, omdat die nog te heet was bij het ontbijt. Vaak dus niet op bij aankomst want nog steeds te heet. Radio staat altijd wel aan, maar ontgaat me vaak. Is meer gezellige ruis. 

Langere ritten ook meestal niks. Echt eten en drinken daar stop ik dan voor. Hoogstens dan een snoepje of twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht enzovoort (Ik heb moeite met maat houden)

Ik heb al gehoord op tv dat mensen de raarste dingen doen achter het stuur. Was op een Belgische zender dus zal wel over Belgen gegaan zijn en misschien zijn Nederlanders veel gedisciplineerder! 
Wat werd er gezegd dat er tijdens het autorijden gebeurde? Tanden poetsen (hoe doe je dat?), zich scheren, eten, krant lezen, puzzels invullen, ... Dat doen Belgen allemaal, lieve mensen! On-ge-loof-lijk!
Persoonlijk achter het stuur is behalve het stuur vasthouden, dikwijls naar mijn gps kijken want ik ben een zonde van de natuur wat oriëntatie betreft. Ik luister naar muziek en zing mee. Maar dat is alles wat ik doe.

Tegenwoordig is er in België verbod op losse gsms achter het stuur. Prima initiatief. Ik vind persoonlijk zelf (ZELF), maar daar zal ik veel mensen mee tegen de haren instrijken, dat zelfs telefoneren achter het stuur de aandacht verdeelt. Je kan niet 100% op je rijstijl/de weg focussen als je intussen ook nog een gesprek voert. Als ik het ooit zag als ik meereed, hoe mijn man ganse dossiers met klanten achter het stuur moest afhandelen, want klant belde, was dringend, misschien kwam het nog in orde, misschien niet, ... dat zijn allemaal zaken die niet combineerbaar zijn met autorijden. Ik begrijp natuurlijk wel dat je als zakenman terwijl je onderweg bent naar een afspraak, het werk moet laten doorgaan en klanten niet kan laten wachten tot je op je eindbestemming bent. Maar ik vind dat het niet kan, telefoneren tijdens het autorijden, hoe erg het ook is. Als ik het voor het zeggen had: niet telefoneren als auto rijdt, maar natuurlijk sommigen zullen zeggen: kun je dan wel naar muziek of naar het nieuws luisteren, dat leidt ook af. En dat is ook waar natuurlijk, maar dat is niet actief een gesprek voeren.

Ik rij gelukkig weinig auto en in mijn neus peuteren doe ik thuis wel! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.