Huiskamer
Poezel_en_Wip
16-08-2021 om 02:57
Wakker, wie ook?
De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?
duet
10-11-2021 om 16:45
Ik heb uiteindelijk van half 4 tot kwart voor 7 kunnen slapen. Mail is verstuurd en inmiddels is alles goed gekomen op het werk. Hopelijk slaap ik vannacht weer als een roosje.
@rooiekater, vervelend hoor zo'n hoest. Ik merk zelf dat mijn overgebleven hoestje na een verkoudheid ook verergerd is sinds we op het werk in de zorg weer fulltime het mondkapje moeten dragen. Hoop voor jou dat je er toch gauw vanaf komt.
En alle mama's succes gewenst met niet doorslapende kindjes....ooit komt er een tijd dat ze dat wel doen en ooit komt er een tijd dat je niet eens meer weet hoe je het ooit deed met al die gebroken nachten. (dan lig je alleen nog soms wakker van stomme werkmails of een puberprobleem 😬)
Cirkel
10-11-2021 om 21:09
Fijn Duet! Ik ga weer mijn ogen sluiten en zien hoe deze nacht verloopt..
Cirkel
11-11-2021 om 01:14
Iedereen op 1 oor? Ik voor de tweede keer wakker. De oudste was heel hard aan het huilen. Had net man afgesproken dat hij zou gaan, als ze wakker was, maar hij zat nog rustig beneden. Gelukkig ging ze snel verder slapen. Nu is de baby wakker om te drinken. Ik weet dat ik 'moet' genieten van deze tijd, maar met deze nachten kost dat wel moeite... Mijn hele lijf kan maar aan 1 ding denken: slaap!
Ikbengek
11-11-2021 om 01:38
ik ben nog wakker... hen slaapdienst op het werk en kunnen snachts slapen... tja... slapen op het werk. Slaap niet zoals thuis doordat ik weet dat ik elk moment uit bed gebeld kan worden.
Athan
11-11-2021 om 02:59
Ik ben ook nog wakker, maar dat ben ik eigenlijk altijd nog wel rond deze tijd. Ik ga zo een eind lopen met de hond (en even sigaretten halen bij de pomp, want die zijn bijna op).
duizel
11-11-2021 om 04:21
ik hoop dat jullie inmiddels slapen. Ik ben er ook weer. Wat frustrerend deze nachten
Cirkel
11-11-2021 om 04:38
ik ben gek, doe je al lang slaapdiensten? Ik heb het ook een tijdje gedaan in de gehandicaptenzorg, bij mensen die semi zelfstandig wonen. Ik kon er ook niet goed slapen.
Athan, heb je geen verplichtingen in de ochtend?
Rooie kater , ik hoop met je mee.
Duizel, waarom slaap jij niet?
Hier weer een fles voor de baby..
duizel
11-11-2021 om 05:18
hier wisselende redenen maar het probleem is eigenlijk dat als ik wakker wordt in de nacht ik heel moeilijk weer in slaap. Dus of het nou komt door één van mijn kinderen of doordat ik naar de wc moet... ik lig daarna uren wakkert.
Nu wordt onze 2,5 jarige bijna elke nacht nog een keer wakker en onze 6 jarige ook met tijden (heeft vlug last van spanningen) dus het is vaak raak. Gelukkig regelt partner het vaak want die slaapt wel meteen weer in maar toch hoor ik soms wel iets en is het al te laat.
Vannacht moest ik naar de wc en nu slapen de kinderen juist wel een keer door. Frustrerend dit
Ikbengek
11-11-2021 om 05:39
cirkel; sinds september heb ik deze diensten weer. Idd zorg. Net van doelgroep en werkgever veranderd. Heb eerder 9 jaar slaapdiensten gedraaid en sliep toen ook al bagger
Hiervoor 10 jaar bij andere werkgever gewerkt in de zorg en hier hadden ze actieve nachtdienst en geen slaapdiensten. Vond dat ideaal.
Net 3.5 uur kunnen slapen in ieder geval
Athan
11-11-2021 om 06:07
Nope, geen verplichtingen in de ochtend. Ik plan zelden iets vóór 13 uur en bij voorkeur na 15 uur. Ik ga meestal tussen 5 en 6 naar bed (soms later, zelden eerder) en sta rond 13 uur op.
IceTea
11-11-2021 om 06:54
Ik denk dat ik vaker hier ga meelezen/schrijven.
Vannacht was ik om half 2 en om half 7 weer wakker.
Duik er maar weer snel in.
Hopelijk heeft iedereen een beetje kunnen slapen.
Cirkel
12-11-2021 om 00:57
Vervelend dat je niet snel de slaap weer kunt pakken Duizel. Misschien vannacht beter.
Ik ben gek, tjee! Zo lang nachtdiensten en bagger slapen. Waarom kies je voor deze diensten als ik vragen mag?
Athan, heb je dan een slaapstoornis oid? Geen melatonine aanmaak?
Ik ook alweer een uur wakker. Beide kinderen waren wakker. Man heeft fles gegeven, maar ze maakt zoveel geluidjes dat ik er niet van kan slapen. Ik vind het nog wel prettig om haar bij me in de kamer te hebben.
Athan
12-11-2021 om 01:29
Ik weet niet of ik een officiële slaapstoornis heb, ik heb er in elk geval nooit een diagnose voor gehad. Maar ik ben er ook nog nooit mee naar een dokter geweest. Toen ik nog werkte (ben nu om geheel andere, fysieke redenen volledig afgekeurd), heb ik dat bijna altijd vanuit huis gedaan (en dus 's nachts) en als ik op de zaak moest zijn, dan deed ik dat tussen 13 uur en pakweg 21 uur.
Wat ik wel weet, is dat het genetisch is. Mijn ouders gingen doordeweeks nooit voor 12 uur naar bed en in het weekend zelden voor 4 uur. Mijn broer belt me vrijwel dagelijks tussen een uur of 4 en 5, om welterusten te zeggen. Ik kan me herinneren dat ik als kind (lagere school) heel vaak rond 4 uur de man zag, die de kranten op de hoek van de straat dropte (waar de bezorgers ze kwamen ophalen/uitzoeken). Op de middelbare school viel ik heel erg vaak in slaap in de klas.
Dus ja, ik neem aan dat ik een slaapstoornis heb, maar ik heb er absoluut geen last van. Ik ben dol op de nacht en als ik echt moe ben, dan ga ik naar bed en dan slaap ik ook vrij snel in.
Het enige probleem is dat de maatschappij volledig is ingericht op mensen die van 23.00 tot 7.00 uur slapen. Het is weliswaar iets beter geregeld dan vroeger - winkels gaan over het algemeen niet meer om 18 uur dicht - maar nog altijd worden doktersbezoeken e.d. vaak al vanaf 8.30 uur ingepland. Alhoewel, met dokters, fysiotherapeuten, tandartsen valt vaak nog wel iets te regelen, maar als ik een loodgieter of zoiets nodig heb, dan heb ik wel een probleem. Meestal sla ik dan maar een nacht over.
Cirkel
12-11-2021 om 03:50
Als je er geen problemen mee ondervindt, is het natuurlijk prima. Je hebt geen kinderen, neem ik aan, dus je hoeft er ook niek op tijd uit voor school. Dat is fijn. Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Ik lig het liefst om 21 uur in bed en ben er op tijd weer uit. Als ik opblijf tot 23uur ben ik al kapot.
slaap lekker zo!