Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

nlies schreef op 12-09-2026 om 00:03:

Dat mensen nog zo precies weten wat ze 25 jaar geleden deden. Maar daar heb ik me al vaker over verbaasd. Wat deed jij toen dit of dat opeens wereldnieuws was. Al sla je me dood, of beloof je me weet ik wat voor geldbedrag, echt geen idee

Voor een groot geldbedrag zou ik bereid zijn iets te verzinnen 😉

Als ik echt heel erg schrok (zoals bij 9/11) dan kan ik me het moment herinneren waarop het me verteld werd/ik het zag. En doordat ik me dát herinner weet ik ook wat ik aan het doen was. Ik weet dan weer niet wat ik op 10 of 12 sept deed.

Hier hetzelfde. Een willekeurige dinsdag in 2001 weet ik uiteraard niet meer, maar die dinsdag wel. 

Verbaasd hoe ik alles door elkaar gedroomd kan hebben. Mensen van vroeger en van mijn huidige leven, alles door elkaar. 

Dat mensen nog zo precies weten wat ze 25 jaar geleden deden. Maar daar heb ik me al vaker over verbaasd. Wat deed jij toen dit of dat opeens wereldnieuws was. Al sla je me dood, of beloof je me weet ik wat voor geldbedrag, echt geen idee

Heb ik ook. Echt geen idee. 

Dat vind ik dan weer best gek 😅. Uiteraard weet ik ook niet wat ik op 10 sept 2001 deed. Maar 11 sept was ik op werk, en een collega zat even online nieuws te kijken en het gebeuren kwam in beeld. Dat kan ik me uiteraard nog goed herinneren. Het moment en waar ik was dus. Net als de moord op Pim Fortuin: Was op weg in de auto van werk naar huis en hoorde dat op de radio. 

Bij moord op Pim Fortuin zat ik ook op mijn studentenkamer. Ik had radio 3 aan, wat ik bijna nooit had. Daar was natuurlijk direct te horen wat er gebeurde. TV aan gezet en een topic gemaakt op het forum waar ik toen schreef (ja ik forumde al in 2002). 

Op dat studentenforum ontstond toen een hele discussie weet ik nog. We hadden een vrij linkse studentenvereniging dus er zaten ook anti-Pim-Fortuin mensen maar natuurlijk niemand die hem dood wenste. 

De schietpartij in Utoia weet ik ook nog goed. En die in Alphen. Bij die beide dingen was ik in mijn vorige huis, ik zal via een forum vernomen hebben dat er iets aan de hand was en heb toen de TV aan gezet. 

bieb1963 schreef op 12-09-2026 om 09:48:

[..]

Dat vind ik dan weer best gek 😅. Uiteraard weet ik ook niet wat ik op 10 sept 2001 deed. Maar 11 sept was ik op werk, en een collega zat even online nieuws te kijken en het gebeuren kwam in beeld. Dat kan ik me uiteraard nog goed herinneren. Het moment en waar ik was dus. Net als de moord op Pim Fortuin: Was op weg in de auto van werk naar huis en hoorde dat op de radio.

Ik kan me dat toch ook echt niet herinneren hoor. Uiteraard wel de uitgebreide berichtgeving en ik heb ook veel naar de tv gekeken maar waar ik was toen ik het hoorde? Geen idee. 

Dat vind ik dus juist helemaal niet gek; Bij zoiets belangrijks weet je toch waar je was?
Of vind je dit niet belangrijk genoeg?

Ted68 schreef op 12-09-2026 om 10:10:

Dat vind ik dus juist helemaal niet gek; Bij zoiets belangrijks weet je toch waar je was?

Nee. Natuurlijk is het belangrijk genoeg maar daarom weet ik nog niet waar ik was. Het zou gekker zijn als ik me de gebeurtenis niet zou herinneren. Ik vind het een beetje rare vraag van je Ted.

Ik was thuis aan het strijken met de radio aan. Toen het nieuws kwam de televisie aangezet.
We hadden kaartjes voor de bioscoop ‘s avonds en ik weet nog dat er bijna geen andere mensen waren.

Ik zat in het verkeerde topic sorry. Dacht even dat ik in 9/11 schreef. 

Ik verbaas me over mensen die vele horloges hebben. Ik heb er gewoon 1-tje, draag bij elke outfit dezelfde. 

ik verbaas me erover dat een badstof damespyjama maat 50 zestig euro moet kosten 

Zie net verbaasd hoe laat het is, was gisteren doodmoe en vannacht lang wakker gelegen vanwege de pijn in mijn rug. Zit nu aan mijn ontbijt   

Auwereel

Auwereel

12-09-2026 om 17:58 Topicstarter

Yumi schreef op 12-09-2026 om 12:46:

Zie net verbaasd hoe laat het is, was gisteren doodmoe en vannacht lang wakker gelegen vanwege de pijn in mijn rug. Zit nu aan mijn ontbijt

Hopelijk ben je lekker opgeknapt van je late ontbijt, Yumi!

Dat vind ik dan weer gek, aangezien iets schokkends toch goed binnenkomt. Dat je dat niet meer weet.

Ted68 schreef op 12-09-2026 om 10:10:

Nou precies ik weet het exact. Net als met Pim Fortuyn,  Peter R de Vries, en de bijlmerramp

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.