Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Schemerlampje schreef op 28-08-2026 om 12:38:

[..]

En dan is het na 2 jaar zo uit je systeem om het te kopen en zit je opeens zonder.😄

Ja dit! 

Ik had in een 2 plus 3 gratis meer dan een jaarvoorraad shampoo gekocht. En druppel per dag gebruik ik. Tot ik op het 60 jarig huwelijk van schoonouders dus zonder stond. Moesten om 10.00 in de kerk zitten op 30 minuten rijden en het was al 8.40.😭

Bakblik schreef op 28-08-2026 om 14:48:

[..]

Ja dit!

Ik had in een 2 plus 3 gratis meer dan een jaarvoorraad shampoo gekocht. En druppel per dag gebruik ik. Tot ik op het 60 jarig huwelijk van schoonouders dus zonder stond. Moesten om 10.00 in de kerk zitten op 30 minuten rijden en het was al 8.40.😭

Over hoe sommige mensen zich druk gaan maken over allerlei onzin in plaats van te benoemen wat er echt aan de hand is. 

ik heb een nieuwe betaalpas van mijn bank gekregen. Terwijl mijn huidige pas nog tot volgend jaar geldig is. Op de site en in de app staat dat er een nieuwe betaalpas komt dus het lijkt betrouwbaar, maar ik ga er morgen toch even achteraan bellen. Want waarom krijg ik nu al een andere terwijl mijn huidige pas nog zeker een half jaar geldig is..

Broodjebrie schreef op 10-09-2026 om 19:18:

ik heb een nieuwe betaalpas van mijn bank gekregen. Terwijl mijn huidige pas nog tot volgend jaar geldig is. Op de site en in de app staat dat er een nieuwe betaalpas komt dus het lijkt betrouwbaar, maar ik ga er morgen toch even achteraan bellen. Want waarom krijg ik nu al een andere terwijl mijn huidige pas nog zeker een half jaar geldig is..

Dat gebeurt vaker en is niet per se malafide. Mogelijk omdat er nieuwe functionaliteit op de nieuwe pas zit, of beter beveiligd. Ik had dat bij ING.

Dat mannen op een genderneutraal toilet, staand gaan plassen terwijl er een deur verder 3 urinoirs zijn. 
Doe genderneutraal en ga dan zitten!
Nu ging met een ferme klap de bril omhoog en toen ik aan de beurt was zat de hele pot, de onderkant van de bril en de muur daartussenin onder de spetters.
Dat is toch niet nodig?

Broodjebrie schreef op 10-09-2026 om 19:18:

Was bij mij ook zo (ING). Waarom weet ik ook niet maar het was wel betrouwbaar verder.

madee schreef op 10-09-2026 om 19:21:

[..]

Dat gebeurt vaker en is niet per se malafide. Mogelijk omdat er nieuwe functionaliteit op de nieuwe pas zit, of beter beveiligd. Ik had dat bij ING.

Klopt, de pas die ik nu heb gekregen staat ook zo op de site.

Dus het zal wel goed zijn inderdaad.  

Herfstappeltaart schreef op 10-09-2026 om 19:34:

[..]

Was bij mij ook zo (ING). Waarom weet ik ook niet maar het was wel betrouwbaar verder.

Ja, in de brief en op de site staat dat de nieuwe pas beter werkt in het buitenland. En mijn gegevens zijn ook wat verandert op de pas. 

Broodjebrie schreef op 10-09-2026 om 20:04:

[..]

Ja, in de brief en op de site staat dat de nieuwe pas beter werkt in het buitenland. En mijn gegevens zijn ook wat verandert op de pas.

Ik heb twee keer bij pret a manger in Londen korting gekregen (ik had wel wat contanten) of al mijn cash moeten gebruiken voor een taxi omdat 'die oranje pas ' niet werkte (en dat bij Pret algemeen bekend was). In een verder buitenland erg blij dat ik ook pas mee had van mijn andere bankrekening....

Sinds een tijdje dus geen korting of stress meer 

(Verdeeld over drie keer Londen dus was niet bewust lastig/gierig tegenover de ondernemers)

Bakblik schreef op 10-09-2026 om 19:23:

Dat mannen op een genderneutraal toilet, staand gaan plassen terwijl er een deur verder 3 urinoirs zijn.
Doe genderneutraal en ga dan zitten!
Nu ging met een ferme klap de bril omhoog en toen ik aan de beurt was zat de hele pot, de onderkant van de bril en de muur daartussenin onder de spetters.
Dat is toch niet nodig?

Laatst ook weer.... naast de smerige bril,  voelt het vreselijk als de ruimte met wastafel eigenlijk maar voor 1 persoon bedoeld is... staat er 'n man zo dicht achter me dat ik me in het nauw gedreven voel....kan geen kant op, en daar krijg ik de zenuwen van.

Stop met dat genderneutraal gedoe! 

Dat mijn kat vanmorgen doodleuk in mijn hangende bloembak met viooltjes ging zitten..

Verbaasd hoe ingewikkeld een simpele praktische klus kan worden. 'De ander' wil er geloof ik een hele middag voor uittrekken waarbij ik in de auto waarschijnlijk weer praatpaal word over de toestand in de wereld. Ik had zelf bedacht 5 min van A naar B, ons ding doen, 5 minuten terug. 
Of 'de ander' heeft geen zin en hoopt dat ik het afzeg nu het plan zo ingewikkeld wordt. 

Auwereel

Auwereel

11-09-2026 om 18:57 Topicstarter

Met verbazing pagina 2 en 3 van het blad van de Vogelbescherming bekeken: een foto van een zwaardkolobrie. Die beestjes hebben een snavel die langer is dan hun lijfje! 

Dat mensen nog zo precies weten wat ze 25 jaar geleden deden. Maar daar heb ik me al vaker over verbaasd. Wat deed jij toen dit of dat opeens wereldnieuws was. Al sla je me dood, of beloof je me weet ik wat voor geldbedrag, echt geen idee

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.