Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Verbaasd over hoe vol sommige levens zitten (naar aanleiding van het lifehack-topic)

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2026 om 11:25:

Verbaasd over hoe vol sommige levens zitten (naar aanleiding van het lifehack-topic)

ik hoor het meer om me heen waardoor het me niet, meer, verbaast. Wél verbaast het me dat mensen dat in stand laten, alles willen blijven doen en met hangen en wurgen ook nog voor elkaar krijgen om vervolgens mentaal of lichamelijk uit te vallen en niet te begrijpen waar dat vandaan komt. 

rode kruizen in de agenda en voor jezelf zorgen zijn stap 1. 

"ja, maar voor jou is dat makkelijk, jij hebt geen kinderen"... inderdaad en dat is een bewuste keus zodat ik andere dingen wel kan doen. 

Niet alleen vandaag maar al wat langer. 
Het verbaasd mij dat sommige generatiegenoten van mij niet in de gaten lijken te hebben dat hun ouder(s) geestelijk en of lichamelijk toch wel wat achteruit gaan. Dat ze hun moeder nog helpen om het rijbewijs te verlengen terwijl moeder de situaties echt niet meer goed inschat. 
Ik durf nog prima bij mijn vader in de auto te stappen hij rijdt nog keurig. De moeder van mijn vriendin is goedgekeurd en mag weer 5 jaar rijden maar als ik zie dat ze naar haar auto gaat blijf ik nog even binnen. Die pakt in iedere bocht naar rechts de stoeprand mee. 

Broadway schreef op 06-08-2026 om 13:06:

[..]

ik hoor het meer om me heen waardoor het me niet, meer, verbaast. Wél verbaast het me dat mensen dat in stand laten, alles willen blijven doen en met hangen en wurgen ook nog voor elkaar krijgen om vervolgens mentaal of lichamelijk uit te vallen en niet te begrijpen waar dat vandaan komt.

rode kruizen in de agenda en voor jezelf zorgen zijn stap 1.

"ja, maar voor jou is dat makkelijk, jij hebt geen kinderen"... inderdaad en dat is een bewuste keus zodat ik andere dingen wel kan doen.

Ja daar heb je gelijk in hoor. En met kinderen is het extra verstandig om keuzes te maken trouwens want ik lees het hier en zie het ook om me heen, zelfs bij mijn eigen kinderen. Tijd voor verveling is er niet, voor ontspanning nauwelijks. School, werk, clubs, zwemles, er is zelden een paar uur niks. 

Auwereel

Auwereel

13-08-2026 om 18:53 Topicstarter

Verbazing over de flinke kinderen uit de jaren 50. Ik heb een oud leerboekje Verkeer op de kop getikt. Hoofdpersoon, jochie van 13, mag van z'n ouders van Lunteren naar Amsterdam fietsen, 80 km. Het mag, want hij kent de verkeersregels en z'n fiets is in orde! 😲

IMG-20260813-130801.jpg

Broadway schreef op 06-08-2026 om 13:06:

[..]

Ja die hoor ik ook vaak. Net als " hoe kan jij nu moe zijn?"

Dolfje schreef op 13-08-2026 om 18:59:

[..]

Ja die hoor ik ook vaak. Net als " hoe kan jij nu moe zijn?"

Oh ja, deze hoor ik ook vaak.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.