Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Auwereel schreef op 30-10-2025 om 19:05:

Gisteren was ik verbaasd over de verdeling van stembureaus over 2 naburige wijken. In mijn wijk zitten er diverse echt op een kluitje, de naburige wijk heeft er maar 1 en die is nog dicht bij onze wijk ook!

Verbaast me hier ook altijd. k heb 2 bureaus binnen de 400 meter zitten, en ze willen toch dat ik naar n bureau 1,5 km verderop ga. ook niet extreem ver, maar waarom? Dan ben ik dus een ongehoorzame burger, en blijf in de buurt, kan ik meteen de boodschappen doen

Auwereel

Auwereel

30-10-2025 om 22:53 Topicstarter

nlies schreef op 30-10-2025 om 19:51:

[..]

Verbaast me hier ook altijd. k heb 2 bureaus binnen de 400 meter zitten, en ze willen toch dat ik naar n bureau 1,5 km verderop ga. ook niet extreem ver, maar waarom? Dan ben ik dus een ongehoorzame burger, en blijf in de buurt, kan ik meteen de boodschappen doen

Waarom willen ze dat (wie is ze?)? Je mag toch naar een bureau van je keuze binnen je woonplaats? Ik zou ook in een gebouw van mijn werk kunnen, of op het station van mijn woonplaats als ik zou reizen.

Auwereel schreef op 30-10-2025 om 22:53:

[..]

Waarom willen ze dat (wie is ze?)? Je mag toch naar een bureau van je keuze binnen je woonplaats? Ik zou ook in een gebouw van mijn werk kunnen, of op het station van mijn woonplaats als ik zou reizen.

Klopt, je mag stemmen waar je wilt. Maar in de uitnodiging die je krijgt staat een bureau genoemd, Zo van: Daar kun je stemmen. maar je mag ook naar een ander bureau. (weet niet meer hoe het precies verwoordt was. 

Auwereel

Auwereel

31-10-2025 om 14:47 Topicstarter

Aha, op die manier. Ik heb niet eens gekeken welk stembureau aanbevolen werd, ben gewoon naar de dichtstbijzijnde gelopen.

Auwereel

Auwereel

02-11-2025 om 14:04 Topicstarter

Vandaag heb ik me verbaasd over een review van een film, Penguin Lessons. De film zou erg oppervlakkig zijn, maar ik vond de film prachtig en redelijk diep gaan. Maar misschien ben ik zelf wel oppervlakkig.

Ik had nog een rol bamboe balkonafscheiding op mijn balkon staan en toen ik dat uitrolde, zaten er allemaal wespen in.
Eentje vloog weg (koningin?) en de rest is volgens mij dood. Ik schrok best wel 😅

Loulou39 schreef op 09-11-2025 om 18:36:

Ik had nog een rol bamboe balkonafscheiding op mijn balkon staan en toen ik dat uitrolde, zaten er allemaal wespen in.
Eentje vloog weg (koningin?) en de rest is volgens mij dood. Ik schrok best wel 😅

Oh jasses!  gelukkig dat ze bijna allemaal dood waren dan..

Auwereel

Auwereel

09-11-2025 om 19:40 Topicstarter

Oei, da's schrikken Loulou! Wij hebben een wespennest achterin de tuin en daar werd vorige eeek nog vrolijk af en aan gevlogen. Gelukkig waren ze bij jou niet meer in leven 

Niet alleen vandaag verbaas ik me erover, maar waarom in hemelsnaam zijn vakantieparken zo duur???

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.