Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

noas_1993 schreef op 11-10-2025 om 16:37:

Ik heb me verbaast over een tip van mijn moeder vandaag:

Leg een schoon schuursponsje in je koelkast en/of vriezer.
Dat vangt het vocht op en helpt tegen aanvriezen.

Ik vind het maar een beetje viezig, zeker in de koelkast

Dacht dat tegenwoordig alle koelkasten en koel/vriezers, no frost hadden? Daarin krijg je toch nooit ijsvorming. 

Herfstappeltaart schreef op 11-10-2025 om 09:06:

Waar is Friezinnetje?

Op anoniem 

Roos57 schreef op 11-10-2025 om 20:15:

[..]

Op anoniem

Echt? Dat zou ik raar vinden. Als je niet wilt reageren kun je toch gewoon nog meelezen. Dan hoef je toch niet stiekem mee te doen en anoniem reacties te geven? Dan ben je nog steeds aan het forummen.

Ik weet dat ze het forum al even zat was, en ik miste haar ook bij sommige topics, maar als je het forum zat bent, dan stop je. En misschien pak je het later weer op, maar op anoniem mee lezen en reageren lijkt me niet als iemand wil stoppen met het forum.

Maar misschien ken jij haar privé, en dan wil ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat het goed met haar gaat 🌸.

Yumi schreef op 11-10-2025 om 19:57:

[..]

Dacht dat tegenwoordig alle koelkasten en koel/vriezers, no frost hadden? Daarin krijg je toch nooit ijsvorming.

Die van mij helaas niet.
Maar mijn tafelmodel koelkast met mini vriesvakje is dan ook iets van 10 jaar oud.
Daarnaast heb ik ook een grotere vriezer van ongeveer 5 jaar oud, maar ook die heeft gen no frost

Loulou39 schreef op 11-10-2025 om 20:24:

[..]

Echt? Dat zou ik raar vinden. Als je niet wilt reageren kun je toch gewoon nog meelezen. Dan hoef je toch niet stiekem mee te doen en anoniem reacties te geven? Dan ben je nog steeds aan het forummen.

Ik weet dat ze het forum al even zat was, en ik miste haar ook bij sommige topics, maar als je het forum zat bent, dan stop je. En misschien pak je het later weer op, maar op anoniem mee lezen en reageren lijkt me niet als iemand wil stoppen met het forum.

Maar misschien ken jij haar privé, en dan wil ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat het goed met haar gaat 🌸.

Als je op anoniem bent kun je niet meer reageren vanaf dat account. En het betekent niet per se dat je nog meeleest met een ander account. Ik vind het juist wijzen op iemand die er echt klaar mee is en het forum verlaat.

Schoondochter schreef op 11-10-2025 om 21:01:

[..]

Als je op anoniem bent kun je niet meer reageren vanaf dat account. En het betekent niet per se dat je nog meeleest met een ander account. Ik vind het juist wijzen op iemand die er echt klaar mee is en het forum verlaat.

O, dat wist ik niet, dat is dan anders dan Viva forum.

Wel jammer, ik las haar graag!
Misschien komt ze nog eens terug 🌸

Loulou39 schreef op 11-10-2025 om 22:11:

[..]

O, dat wist ik niet, dat is dan anders dan Viva forum.

Nee hoor 

Roos57 schreef op 11-10-2025 om 20:15:

[..]

Op anoniem

mosterd 

noas_1993 schreef op 11-10-2025 om 20:26:

[..]

Die van mij helaas niet.
Maar mijn tafelmodel koelkast met mini vriesvakje is dan ook iets van 10 jaar oud.
Daarnaast heb ik ook een grotere vriezer van ongeveer 5 jaar oud, maar ook die heeft gen no frost

Sorry, dacht echt dat ze tegenwoordig allemaal no frost waren. Kan me voorstellen dat je ze nog niet wilt vervangen, maar niet ontdooien geeft wel heel veel gemak. 

Ik verbaas me dan weer dat bij anderen no frost ook echt geen ijsvorming geeft. Bij ons wel en bij andere familieleden hetzelfde laken en pak 

Venusss schreef op 11-10-2025 om 23:01:

Ik verbaas me dan weer dat bij anderen no frost ook echt geen ijsvorming geeft. Bij ons wel en bij andere familieleden hetzelfde laken en pak

Ik heb nog nooit ijsvorming gehad, weet ook niet beter dan dat dit normaal is bij no frost.

noas_1993 schreef op 11-10-2025 om 16:37:

Ik heb me verbaast over een tip van mijn moeder vandaag:

Leg een schoon schuursponsje in je koelkast en/of vriezer.
Dat vangt het vocht op en helpt tegen aanvriezen.

Ik vind het maar een beetje viezig, zeker in de koelkast

Als het schuursponsje schoon is dan is dat toch niet vies?

Grindelwald schreef op 12-10-2025 om 09:32:

[..]

Als het schuursponsje schoon is dan is dat toch niet vies?

Precies. Het is schoon.. als het nou een vies sponsje was.

Broodjebrie schreef op 12-10-2025 om 10:29:

[..]

Precies. Het is schoon.. als het nou een vies sponsje was.

Maar het is al heel snel niet meer schoon als het het vocht uit de koelkast opvangt 
Zou ik me niet zo druk om maken overigens.

Ik kende de tip ook niet, maar ik heb wel vaak vocht in mijn (vrij nieuwe) koelkast, dus misschien ga ik het eens proberen. 

Loulou39 schreef op 11-10-2025 om 20:24:

[..]

Idem.(dat ik hoop dat het goed met haar gaat).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.