Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Ik verbaas me over mijn ex. Ik heb een verzoek ingediend voor eenhoofdig gezag. Altijd moeilijk en drama met die man. 
Toch voor de zekerheid nog maar even toestemming voor de vakantie gevraagd. Dan denk je, vul snel in die papieren en probeer te redden wat er te redden valt, maar nee, weer een rare, denigrerende achterdochtige reactie.
Hoe dan? Heeft hij zelf niet in de gaten dat hij het morgen zeker kan schudden op deze manier????

Broodjebrie schreef op 18-06-2025 om 19:37:

over de slechte busverbinding in een bepaald gedeelte van Zeeland. Ik ga daar volgend weekend heen met 4 anderen, zij gaan met OV en ik met de auto dus voor mij is het geen probleem maar nu blijkt de busverbinding daar heel beperkt te zijn. Dus we hebben maar besloten dat ik ze ophaal van een bushalte.

De Zeeuwen verbazen zich waarschijnlijk dat jij je verbaast, Net als veel mensen in het hele land die niet dicht bij of in een stad wonen. Het OV in de buitengebieden is gewoon slecht. En zelfs in een stad heb je na 21.00 uur geen bus meer rijden

nlies schreef op 22-06-2025 om 21:03:

[..]

De Zeeuwen verbazen zich waarschijnlijk dat jij je verbaast, Net als veel mensen in het hele land die niet dicht bij of in een stad wonen. Het OV in de buitengebieden is gewoon slecht. En zelfs in een stad heb je na 21.00 uur geen bus meer rijden

Tja daar komen wij nu ook inderdaad achter. Dan merk je ook pas hoe afhankelijk je van iets bent. In mijn vorige woonplaats reed er na 19.00 ook geen enkele bus meer. Ik reed ook jarenlang met OV, inmiddels heb ik een auto dus ik ben van niets of niemand afhankelijk maar niet iedereen heeft een auto natuurlijk. 

Broodjebrie schreef op 22-06-2025 om 21:56:

[..]

Tja daar komen wij nu ook inderdaad achter. Dan merk je ook pas hoe afhankelijk je van iets bent. In mijn vorige woonplaats reed er na 19.00 ook geen enkele bus meer. Ik reed ook jarenlang met OV, inmiddels heb ik een auto dus ik ben van niets of niemand afhankelijk maar niet iedereen heeft een auto natuurlijk.

Das mijn ergste nachtmerrie, mijn schoonmoeder woont ook zo'n gehucht waar de bus 1x in het uur rijd, is niet te doen 

mhja ik ben een verwernd stadmens die gewend is dat het ov tot 00:30/01.00 rijd 

Rogue schreef op 23-06-2025 om 21:40:

[..]

Das mijn ergste nachtmerrie, mijn schoonmoeder woont ook zo'n gehucht waar de bus 1x in het uur rijd, is niet te doen

mhja ik ben een verwernd stadmens die gewend is dat het ov tot 00:30/01.00 rijd

Ja onvoorstelbaar voor ons eigenlijk he? We zijn gewoon te verwend 

Broodjebrie schreef op 24-06-2025 om 07:50:

[..]

Ja onvoorstelbaar voor ons eigenlijk he? We zijn gewoon te verwend

Echt wel jullie 

Hier gaat de eerste buurtbus om half 8. Een keer per uur  tot 11 en dan pas weer vanaf 3 ofzo tot 7 uur 's avonds.  In de weekeinden helemaal niet. Ik werk in de zorg. Onregelmatig  werken. 7 uur beginnen.  Dat is auto of fietsen. Meer opties zijn er hier niet.

Mij krijg je dus de auto niet uit hoor ondanks dat ze iedereen in het OV willen hebben. Oh en dan ook nog: reistijd bus 40 minuten  en dan nog 5 minuten lopen. Reistijd auto: 12 minuten. Fiets: 30/35 minuten.  En de kosten:  Bus retour 5 euro. Auto aan benzine ( reken ik even niet de vaste kosten ) retour 2, 20 . Dus tsja. 

hier ook zoiets Lientje. de bus gaat wel vroeger, maar alleen naar de naastgelegen stad 12km verderop. 
wil je naar een dorp 6km verderop, dan moet je eerst naar die stad en vanuit daar naar het volgende dorp. kost je minimaal een uur. 
er is ook een buurtbus, maar die rijdt vaker niet dan wel en dan tussen 10 en 14 uur ofzo. 

Broodjebrie schreef op 18-06-2025 om 19:37:

over de slechte busverbinding in een bepaald gedeelte van Zeeland. Ik ga daar volgend weekend heen met 4 anderen, zij gaan met OV en ik met de auto dus voor mij is het geen probleem maar nu blijkt de busverbinding daar heel beperkt te zijn. Dus we hebben maar besloten dat ik ze ophaal van een bushalte.

Hou op, schei uit. Ik woon dus in Zeeland en het is verschrikkelijk slecht met het OV hier. 

Herfstappeltaart schreef op 24-06-2025 om 09:22:

[..]

Hou op, schei uit. Ik woon dus in Zeeland en het is verschrikkelijk slecht met het OV hier.

Ik geloof je gelijk!!

Herfstappeltaart schreef op 24-06-2025 om 09:22:

[..]

Noord-Holland ook hoor. Bovenste gebied boven Alkmaar en Hoorn. Vooral de polderdorpen is drama.

lientje69 schreef op 24-06-2025 om 08:04:

[..]

Echt wel jullie

Hier gaat de eerste buurtbus om half 8. Een keer per uur tot 11 en dan pas weer vanaf 3 ofzo tot 7 uur 's avonds. In de weekeinden helemaal niet. Ik werk in de zorg. Onregelmatig werken. 7 uur beginnen. Dat is auto of fietsen. Meer opties zijn er hier niet.

Mij krijg je dus de auto niet uit hoor ondanks dat ze iedereen in het OV willen hebben. Oh en dan ook nog: reistijd bus 40 minuten en dan nog 5 minuten lopen. Reistijd auto: 12 minuten. Fiets: 30/35 minuten. En de kosten: Bus retour 5 euro. Auto aan benzine ( reken ik even niet de vaste kosten ) retour 2, 20 . Dus tsja.

Oh ja de buurtbus was er ook in mijn vorige woonplaats. Maar tussen 7 en 10 in de ochtend reed er een lijnbus ivm veel scholieren. En tussen 4 en 7 geloof ik. Maar de rest van de avond reed er dus niks meer. 

Nu woon ik ergens met een paar stations en er rijden de hele dag bussen dus keuze genoeg. Als ik naar een grote plaats ga pak ik de trein, dat scheelt weer parkeerkosten en met de trein ben ik er veel sneller. Als ie rijdt tenminste, dat is ook maar afwachten tegenwoordig he..

Auwereel

Auwereel

28-06-2025 om 22:43 Topicstarter

Ondat mijn dochter in oktober hoopt te promoveren heb ik de foto's van mijn promotie opgezocht en weer eens bekeken. Wat me erg verbaasde was dat er geen enkele duidelijke foto van mij met mijn ouders bij was. Ze waren toen al ziek en zijn allebei enkele maanden later overleden. Ik heb mijn dochter dus geen foto kunnen laten zien van trotse ouders en dochter. Gelukkig was er wel een foto van mijn schoonmoeder die mijn dochter wel heeft gekend als oma. Mijn dochter opperde dat ik die foto misschien aan mijn ouders heb meegegeven, maar dan is die foto kwijtgeraakt bij het opruimen van het ouderlijk huis. Maar ik denk dat die foto nooit is gemaakt, heel vreemd. Tegenwoordig maken ze ook foto's van familie en commissie.

duizel schreef op 27-04-2025 om 22:55:

dat de sfeer in de speeltuin waar ik met mijn kinderen was vandaag zo anders was. Veel kinderen met weinig/ geen oog voor anderen. Er was bijvoorbeeld een vlotje, mijn kinderen staan in de rij te wachten, blijven een paar jongens in het midden klungelen ipv door te gaan tot ik er iets van zeg. Ook bij de kabelbaan en in de dichte glijbaan dit gedrag. Het was een paar jaar geleden dat ik in deze speeltuin was maar dit was toen echt niet zo. Hopelijk een momentopname en niet altijd zo (al wist ik wel dat de speeltuin vorig jaar een tijd dicht is geweest vanwege een vechtpartij tussen ouders, inmiddels is er sfeerbeheer, belachelijk dat dat nodig is in een speeltuin). Mijn kinderen hebben wel een fijne dag gehad en lijken er dan weinig last van te hebben. Al vragen ze wel mijn steun om dit soort dingen op te lossen.

Een vechtpartij tussen ouders?!

Echt verbaasd was ik.  De cassiere bij de supermarkt moest dingen aanslaan met haar knokkels want haar nagels waren echt veel te lang om iets te kunnen doen. Ik denk dik een centimeter boven haar vingers recht afgeknipt. Ze kon niet  op het toetsenbord tikken.  Het zag er zo gek uit. Met de knokkels ging ook niet goed, dus moest steeds opnieuw. We moesten er gewoon om grinneken. 

Auwereel

Auwereel

25-07-2025 om 18:25 Topicstarter

Wow, 30 graden in Finland en in Noorwegen. Ik ga graag op vakantie naar noordelijke streken omdat ik geen fan ben van 30+ temperaturen, maar dan ontkom je er soms ook niet aan: https://nos.nl/artikel/2576379

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.