Huiskamer
Auwereel
12-02-2023 om 17:55
Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?
Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!
Broodjebrie
21-05-2025 om 19:37
Rogue schreef op 21-05-2025 om 19:26:
hoe ver mensen gaan voor een feest op de snelweg
Whut? Of bedoel je XR?
Rogue
21-05-2025 om 19:46
Broodjebrie schreef op 21-05-2025 om 19:37:
[..]
Whut? Of bedoel je XR?
nee? de stad Amsterdam bestaat 750 jaar en op 21-06 is er een feest op de A10 ofzo
anyway vandaag ging de kaartverkoop van start en het is een en al drama
Broodjebrie
21-05-2025 om 20:16
Rogue schreef op 21-05-2025 om 19:46:
[..]
nee? de stad Amsterdam bestaat 750 jaar en op 21-06 is er een feest op de A10 ofzo
anyway vandaag ging de kaartverkoop van start en het is een en al drama
Aah
Grindelwald
21-05-2025 om 20:24
Rogue schreef op 21-05-2025 om 19:26:
hoe ver mensen gaan voor een feest op de snelweg
Dat begrijp ik ook niet. Schijnt helemaal een ding te zijn. Het instagram account van de Havermelkelite heeft het er al dagen over.
Auwereel
23-05-2025 om 17:44
Over een wonderlijke uitspraak van een student die ik toch begrijp: "Op de één of andere manier vond ik deze week heel lang duren, maar toch wel weer voorbij vliegen!"
Op dinsdag dacht ik dat het al vrijdag was, en duurde de week me toch lang, nu het vrijdag is, is de week voorbij gevlogen en moet ik nog wat dingen afmaken in het weekend, dus duurde de week zelfs nog niet lang genoeg!
oudmaarnognietkoud
24-05-2025 om 07:40
Ik zapte langs een telsell programma. Een blikje met poetsspul voor 40 euro, exclusief verzendkosten. Maar geen zorgen je krijgt er een tweede "gratis"bij!
Er zitten korreltjes in die schuren en er wordt als voorbeeld een tweehonderd en zeventig jaar oud tinnen bord van z'n patina ontdaan.
Het wordt ook losgelaten op de lak van je auto.
Zouden er nu echt veel mensen zijn die dat bestellen?
Broodjebrie
24-05-2025 om 08:05
oudmaarnognietkoud schreef op 24-05-2025 om 07:40:
Ik zapte langs een telsell programma. Een blikje met poetsspul voor 40 euro, exclusief verzendkosten. Maar geen zorgen je krijgt er een tweede "gratis"bij!
Er zitten korreltjes in die schuren en er wordt als voorbeeld een tweehonderd en zeventig jaar oud tinnen bord van z'n patina ontdaan.
Het wordt ook losgelaten op de lak van je auto.
![]()
Zouden er nu echt veel mensen zijn die dat bestellen?
Ja hoor, ik heb een tijdje bij iemand gewerkt die ook erg goedgelovig was wat dit betreft. Bestelde regelmatig iets via tellsell 'want op tv laten ze zien dat het echt werkt'
Diegene had het hele huis vol staan met dit soort producten, die ze dus online kocht.
Dolfje
24-05-2025 om 08:20
Broodjebrie schreef op 24-05-2025 om 08:05:
[..]
Ja hoor, ik heb een tijdje bij iemand gewerkt die ook erg goedgelovig was wat dit betreft. Bestelde regelmatig iets via tellsell 'want op tv laten ze zien dat het echt werkt'
Diegene had het hele huis vol staan met dit soort producten, die ze dus online kocht.
Ik heb dezelfde ervaring uit mijn thuiszorgtijd. Noem het en het stond er. En daar moest ik dan omheen poetsen, je kon er amper lopen in huis.
Deze persoon ging ook altijd met van die georganiseerde busdagtochten waar ze koffie en lunch kregen en dan de hele middag verkooppraatjes en ze mochten dan niet weg en daar voelde hij zich ook altijd verplicht om weer wat te kopen.
Broodjebrie
24-05-2025 om 09:29
Dolfje schreef op 24-05-2025 om 08:20:
[..]
Ik heb dezelfde ervaring uit mijn thuiszorgtijd. Noem het en het stond er. En daar moest ik dan omheen poetsen, je kon er amper lopen in huis.
Deze persoon ging ook altijd met van die georganiseerde busdagtochten waar ze koffie en lunch kregen en dan de hele middag verkooppraatjes en ze mochten dan niet weg en daar voelde hij zich ook altijd verplicht om weer wat te kopen.
Ja heel herkenbaar. En er dan achter komen dat iets dus niet goed werkt maar niet weg kunnen gooien want wie weet komt het nog van pas.
FaithfulDuck87
24-05-2025 om 13:16
https://nos.nl/artikel/2568497-toerist-in-rome-betrapt-met-deel-van-romeinse-pilaar-op-zijn-step
Waarom ga je niet naar een souvenirwinkel en koop je daar wat? Wat een klein beetje verstand hebben zulke mensen zeg.
Broodjebrie
06-06-2025 om 17:24
ik kwam er vandaag achter dat in een supermarkt hier vlakbij de koffiepads bijna 1 euro goedkoper zijn dan waar ik ze normaal haal. Ik weet voortaan dus welke winkel ik ze ga halen.
Auwereel
11-06-2025 om 20:49
Zat te twijfelen tussen verbazing en verdrietig. Ik heb sinds tijden weer eens een rondje gefietst. Meestal zitten de slootjes op mijn fietsroute in deze tijd van het jaar vol met nesten jonge eenden. Van die leuke halfwasjes die niet meer piepen, maar ook nog niet echt kwaken. Die hun vleugels uitslaan, maar het zijn nog maar halve vleugels.
Maar vandaag geen enkele jonge eend gezien....
Broodjebrie
18-06-2025 om 19:37
over de slechte busverbinding in een bepaald gedeelte van Zeeland. Ik ga daar volgend weekend heen met 4 anderen, zij gaan met OV en ik met de auto dus voor mij is het geen probleem maar nu blijkt de busverbinding daar heel beperkt te zijn. Dus we hebben maar besloten dat ik ze ophaal van een bushalte.
Roos57
18-06-2025 om 21:29
Friezinnetje schreef op 18-05-2025 om 16:01:
dat sommigen hier nooit moe van zichzelf worden, die maar door blijven gaan........
Gelukkig wel . Anders wordt het hier nog stiller.