Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Naast blijheid en ergernis is er helaas ook af en toe verdriet. 
Dus waar werd jij vandaag verdrietig van? 

Zelf ben ik verdrietig omdat ik net gehoord heb dat onze nieuwe dorpshuisarts toch niet blijft. Had begin van dit jaar gelijk een goeie klik met hem en hij neemt echt de tijd voor je. Hij was een prima opvolger voor de huisarts die ik hiervoor ruim 30 jaar had die met pensioen ging. Nu is 't maar weer afwachten wat er voor terug komt 


Een klik met een huisarts is fijn, ik snap wel dat je daar verdrietig van wordt! 
Hopelijk ervaar je de nieuwe huisarts als net zo prettig  

Ik werd een beetje verdrietig van weer alleen wakker worden
Maar hij komt vanzelf weer thuis

Een fijne huisarts is belangrijk! 

Ik ben op het moment chronisch verdrietig. 
Heb heel wat te verwerken en om te rouwen maar kan er op dit moment nog niet bij. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

11-08-2021 om 12:35

Dat ik gewoon weer voor 6 uur wakker lag door de buren, alweer. Dit is dagelijks, en in het weekend de nacht door feesten. Met als gevolg dat ik zo oververmoeid ben dat ik niks meer kan hebben 

Bailey26 schreef op 11-08-2021 om 12:07:



Ik ben op het moment chronisch verdrietig.
Heb heel wat te verwerken en om te rouwen maar kan er op dit moment nog niet bij.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Af en toe  komt het een beetje maar echt gigantisch brullen heb ik nu na 3 weken nog niet gedaan. Ik moet door. Druk op werk ivm vakantie collega en er moet van alles geregeld worden.

Yolo schreef op 11-08-2021 om 12:35:

Dat ik gewoon weer voor 6 uur wakker lag door de buren, alweer. Dit is dagelijks, en in het weekend de nacht door feesten. Met als gevolg dat ik zo oververmoeid ben dat ik niks meer kan hebben

Oh bah Zeg!

Dolfje schreef op 11-08-2021 om 12:39:

[..]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Af en toe komt het een beetje maar echt gigantisch brullen heb ik nu na 3 weken nog niet gedaan. Ik moet door. Druk op werk ivm vakantie collega en er moet van alles geregeld worden.

Waarschijnlijk zorgt deze drukte ervoor dat je nog op de been blijft en niet breekt, althans, zo werkte dat altijd wel bij mij. Soort van uitstel van……..totdat er wel tijd en rust is. Tegenwoordig maak ik tijd voor emoties, zoek ik bewust de confrontatie met mezelf op door bijv bepaald soort muziek te draaien waarvan ik bij voorbaat al weet dat het de traanbuizen gaat openzetten. Het lucht soms zo heerlijk op   

Sterkte iig!

Ik werd verdrietig van een bericht dat er weer weet ik hoeveel diensten open komen te staan die opgelost moeten worden, we zijn al zo lang aan het buffelen met langdurig zieken, nu de zomervakanties erbij, echt het houdt niet op....
Elke keer komt het wel op z'n pootjes terecht maar ik wordt er verdrietig van dat het zo'n structureel iets blijkt te worden...
Heb je het net dicht, begint het gewoon weer van voor af aan.

Een dikke voor jullie allemaal, mijn "verdriet" is nogal relatief vergeleken met rouw verdriet enz....

Bailey26 schreef op 11-08-2021 om 12:07:

Een fijne huisarts is belangrijk!

Ik ben op het moment chronisch verdrietig.
Heb heel wat te verwerken en om te rouwen maar kan er op dit moment nog niet bij.

Kersje schreef op 11-08-2021 om 12:46:

[..]

Waarschijnlijk zorgt deze drukte ervoor dat je nog op de been blijft en niet breekt, althans, zo werkte dat altijd wel bij mij. Soort van uitstel van……..totdat er wel tijd en rust is. Tegenwoordig maak ik tijd voor emoties, zoek ik bewust de confrontatie met mezelf op door bijv bepaald soort muziek te draaien waarvan ik bij voorbaat al weet dat het de traanbuizen gaat openzetten. Het lucht soms zo heerlijk op

Sterkte iig!

Dankjewel. 

Ik heb dit weekend na mijn werk ff tijd met man alleen en de zondag niks gepland en hoop dat het er dan uitkomt en niet pas over 4 weken als we vakantie hebben. Muziek opzetten is wel een goed idee. Het moet er toch uit.

Dolfje schreef op 11-08-2021 om 12:50:

[..]

Dankjewel.

Ik heb dit weekend na mijn werk ff tijd met man alleen en de zondag niks gepland en hoop dat het er dan uitkomt en niet pas over 4 weken als we vakantie hebben. Muziek opzetten is wel een goed idee. Het moet er toch uit.

Goed plan Dolfje, het is het proberen waard toch en het kan er maar uit zijn (denk ik zelf altijd). 

Yolo schreef op 11-08-2021 om 12:35:

Dat ik gewoon weer voor 6 uur wakker lag door de buren, alweer. Dit is dagelijks, en in het weekend de nacht door feesten. Met als gevolg dat ik zo oververmoeid ben dat ik niks meer kan hebben

O wat verschrikkelijk zeg. Ik gok maar zo dat er ook niet met de buren valt te praten? 

Dolfje schreef op 11-08-2021 om 12:50:

[..]

Dankjewel.

Ik heb dit weekend na mijn werk ff tijd met man alleen en de zondag niks gepland en hoop dat het er dan uitkomt en niet pas over 4 weken als we vakantie hebben. Muziek opzetten is wel een goed idee. Het moet er toch uit.

Goed dat je tijd met man en voor jezelf hebt ingepland. Ik herken het maar doorgaan al te goed. 

Mijn werk heeft (gelukkig) voor mij de beslissing gemaakt dat ik de ziektewet in moet, daar zit ik nu dus al een aantal weken in. Maar in plaats van dat dit ruimte biedt is er afgelopen weken alleen maar ellende bij gekomen. 

Hoe ziet jullie vakantie er uit? Geeft deze ruimte om tot rust te komen? 

Ik werd verdrietig van het nieuwsbericht dat er een paar honderd dode bergeenden zijn gevonden langs de Zeeuwse kust. Hoe komt dat nu weer?...

SugaryPanther19

SugaryPanther19

11-08-2021 om 17:28

Dolfje schreef op 11-08-2021 om 12:50:

[..]

Dankjewel.

Ik heb dit weekend na mijn werk ff tijd met man alleen en de zondag niks gepland en hoop dat het er dan uitkomt en niet pas over 4 weken als we vakantie hebben. Muziek opzetten is wel een goed idee. Het moet er toch uit.

Ik heb na het overlijden van een dierbare soms zielige films gekeken, dan komt het ook los.

Dat mijn partner na 2 jaar burnout alleen maar steeds verder in de put raakt, verward, chaotisch, pijn, en ik hem nergens op aan mag spreken of het erover mag hebben want ook dat trekt hij niet.... Hulp is te mager en wat nog kan helpen, waar ik mijn hoop op heb gevestigd, daarvoor staat ie op de wachtlijst. 
Intussen is mijn energie, geduld en begrip een beetje aan het opraken... En zie ik onze (?) toekomst niet positief in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.