Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Dolfje
13-03-2026 om 11:01
Bedankt allemaal. Zijn zo goed als klaar om zo te gaan voor het laatste afscheid. Heb al de hele dag buikpijn /krampen.
madee
13-03-2026 om 11:51
Dolfje schreef op 13-03-2026 om 11:01:
Bedankt allemaal. Zijn zo goed als klaar om zo te gaan voor het laatste afscheid. Heb al de hele dag buikpijn /krampen.
Gecondoleerd en sterkte Dolfje, afscheid nemen doet pijn. Wees lief voor jezelf en de anderen
Schemerlampje
13-03-2026 om 11:59
Dolfje schreef op 13-03-2026 om 11:01:
Sterkte Dolfje!
Dolfje
13-03-2026 om 21:37
Bedankt allemaal. We hadden het eigenlijk "best goed" vandaag. Niet te beladen, kleine groep. Veel herinneringen opgehaald en gehoord en gedeeld met elkaar. Ik ben wel verdrietig natuurlijk maar vandaag nog geen grote huilbui gehad. Gisteren en eergisteren wel en er komt er nog wel een (of meer) maar ja ik laat het maar komen als het komt.
Yumi
13-03-2026 om 22:51
Dolfje schreef op 13-03-2026 om 21:37:
Bedankt allemaal. We hadden het eigenlijk "best goed" vandaag. Niet te beladen, kleine groep. Veel herinneringen opgehaald en gehoord en gedeeld met elkaar. Ik ben wel verdrietig natuurlijk maar vandaag nog geen grote huilbui gehad. Gisteren en eergisteren wel en er komt er nog wel een (of meer) maar ja ik laat het maar komen als het komt.
Fijn dat het afscheid zo is gelopen dat je er met een goed gevoel aan kunt terugdenken. Herinneringen ophalen en horen vond ik toen ook erg fijn. Zorg goed voor jezelf, sterkte voor de komende tijd.
Herfstappeltaart
14-03-2026 om 07:56
Gelukkig Dolfje. Het zal ook allemaal tijd nodig hebben, dat is heel normaal. Sterkte 🌸
Netherfield
14-03-2026 om 09:28
Ik werd verdrietig van de staat van het huis van een vriendin. Ik ging gisteren bij haar eten. De eettafel was voor de helft leeg zodat we er aan konden zitten. De vloer van voordeur door woonkamer naar keuken was leeg en daar kon je goed lopen. Dit is beter dan normaal. Op het aanrecht (in totaal 3 kastjes breed met in het midden een spoelbak) was geen plekje meer om een glas of bestek neer te leggen. Voor de wasmachine (ook in de keuken) lag een berg was die boven het deurtje uitkwam. Op de eettafel stond ook nog afwas en ergens op een kastje ernaast ook. Gasstel was ergens de afgelopen godweethoelang een keer iets op overgekookt. Afvalbak is er niet, er staat een afvalzak naast het fornuis. Ze woont alleen in een oude benedenwoning. Huurhuis. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt. En dan was dit nog redelijk netjes voor haar doen. En er komt om de week iemand haar helpen met opruimen vanuit de gemeente. Je zal zo moeten leven. Helpen met afwassen mocht ik niet. Ze is een schat en alles waar ik van at en uit dronk was prima schoon. Maar jemig. Ze leeft van de bijstand dus ik had de boodschappen gedaan met extra erbij in. Kan ook weer niet teveel want dan voelt ze zich bezwaard. Dat ze die opruimer toelaat is al heel wat.
Herfstappeltaart
14-03-2026 om 09:55
Netherfield schreef op 14-03-2026 om 09:28:
Ik werd verdrietig van de staat van het huis van een vriendin. Ik ging gisteren bij haar eten. De eettafel was voor de helft leeg zodat we er aan konden zitten. De vloer van voordeur door woonkamer naar keuken was leeg en daar kon je goed lopen. Dit is beter dan normaal. Op het aanrecht (in totaal 3 kastjes breed met in het midden een spoelbak) was geen plekje meer om een glas of bestek neer te leggen. Voor de wasmachine (ook in de keuken) lag een berg was die boven het deurtje uitkwam. Op de eettafel stond ook nog afwas en ergens op een kastje ernaast ook. Gasstel was ergens de afgelopen godweethoelang een keer iets op overgekookt. Afvalbak is er niet, er staat een afvalzak naast het fornuis. Ze woont alleen in een oude benedenwoning. Huurhuis. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt. En dan was dit nog redelijk netjes voor haar doen. En er komt om de week iemand haar helpen met opruimen vanuit de gemeente. Je zal zo moeten leven. Helpen met afwassen mocht ik niet. Ze is een schat en alles waar ik van at en uit dronk was prima schoon. Maar jemig. Ze leeft van de bijstand dus ik had de boodschappen gedaan met extra erbij in. Kan ook weer niet teveel want dan voelt ze zich bezwaard. Dat ze die opruimer toelaat is al heel wat.
Wat een triest verhaal. Lief dat je haar probeert te helpen, dat zal niet meevallen.
duizel
14-03-2026 om 12:40
Netherfield schreef op 14-03-2026 om 09:28:
Wat fijn dat ze jou heeft en dat ze je binnen durft te laten. Hopelijk helpt dat iets tegen het isolement waar mensen met deze problemen vaak in leven.
Dit is een heel ingewikkeld probleem. Dit is ook moeilijk om aan te werken. Ook met hulp duurt het echt lang voor je resultaat ziet en dat het enigszins behouden kan worden. Vaak is er echt wel naast praktische hulp ook psychologische hulp nodig.
Ik snap dat je er verdrietig door bent. Ik vind het fijn dat je de persoon achter het probleem ziet en er bent voor je vriendin!
duizel
14-03-2026 om 12:40
Sterkte dolfje!