Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Ik werd verdrietig van het bericht dat de Tweede Kamer een amendement op de ingediende asielwet heeft aangenomen. Dit amendement geeft aan dat illegaliteit strafbaar wordt en mensen en organisaties die illegalen helpen ook. Waar is de medemenselijkheid gebleven? Strafbaar stellen van illegaliteit begrijp ik nog wel. Illegalen kunnen niet in Nederland blijven, daarom zijn ze illegaal. Er zou meer aandacht (en personeel?) moeten komen om uitzetting mogelijk te maken. Maar de meeste Illegalen komen vaak op straat terecht en zijn voor een groot deel afhankelijk van hulp. Een nachtje overnachten bij het Leger des Heils, een arts kunnen bezoeken bij medische nood, een winterjas krijgen van een iemand, enz. Deze hulpgevers zijn straks allemaal strafbaar. Ik vind dat heel erg. Ik hoor en lees de verhalen o.a. van Michelle van Tongerloo, die tegen wil en dank, zich sterk maakt voor het lot van daklozen, waar dus veel illegalen tussen zitten. Die verhalen zijn, zonder strafbaarstelling al schrijnend. Ik schaam me hiervoor als Nederlander.

Auwereel

Auwereel

03-07-2025 om 12:35 Topicstarter

Afgezien van het medemenselijk zijn, het feit dat je als hulpverlener strafbaar wordt en daarom geen hulp meer verleent, zal een negatief effect hebben op de veiligheid en volksgezondheid. 
Als niemand je helpt, en je echt hulp nodig hebt, geen kant op kan, wordt stelen of overvallen een optie. Als je gezondheid niet goed is, bijvoorbeeld door tbc, en niemand heeft dat in de gaten behalve dat je je echt niet goed voelt, kan je besmettelijk zijn voor de omgeving. 
Dus zelfs als je niks hebt met illegalen, zolang ze er zijn moet je ermee dealen voor je eigen gezondheid, ook omdat illegalen het land uitzetten gemakkelijker gezegd is dan gedaan.

Eens met Picunia.
En wat is de volgende stap? Meer ‘soorten’ mensen illegaal verklaren? De grens van illegaliteit steeds wat verplaatsen? Best eng, we lijken zo niets geleerd te hebben van WOII

Met mijn vader gaat het niet zo goed op het moment. Ik hoop dat dit iets tijdelijks is, maar gezien zijn medische geschiedenis ben ik er bang voor. Het zit me niet lekker.

Broodjebrie schreef op 11-07-2025 om 08:28:

Met mijn vader gaat het niet zo goed op het moment. Ik hoop dat dit iets tijdelijks is, maar gezien zijn medische geschiedenis ben ik er bang voor. Het zit me niet lekker.

Het contact, wat er dus al nauwelijks was, met mijn moeder is deze week dus weer  eens geklapt. Zij deed iets daar reageer ik op en dan gaat ze om zich heen schoppen. Gewoon niks wat ik zeg komt aan. Nu is ze 73 en zal niet veranderen maar ik heb er zo geen zin meer in. Gisteren een lange app gestuurd met hoe zij doet en wat dat met mij doet maar geen reactie meer gehad.

van mij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-07-2025 om 09:05

bericht gekregen van aangetrouwde neef, dat zijn behandeling stopt. Hij is al 4 jaar ziek, maar ging elke keer weer goed na behandeling. Nu is het klaar en is er niets meer te doen en is het wachten op het einde. hij is 65. 

Suzy, wat naar dat je weer geopereerd moet worden!! Heel veel sterkte! 
MissHolmes, wat een verdriet! Sterkte! Moet heftig zijn voor je vriend

BroodjeBrie, hopelijk valt het mee met je vader en is het loos alarm. 

Dolfje, vreselijk voor je. Ook voor jou sterkte 

dank jullie wel. Doet me goed. Ik heb vandaag veel afleiding dus dat scheelt. Ik ga zondag een week weg buiten Nederland dus ik bel mijn vader morgen, zodat ik even kan polsen hoe het met hem gaat. Dan kan ik het hopelijk even loslaten. 

Auwereel

Auwereel

11-07-2025 om 10:26 Topicstarter

@Friezinnetje, sterkte, 65 is ook te jong 

Sterkte Broodjebrie 

Dolfje schreef op 11-07-2025 om 08:42:

Het contact, wat er dus al nauwelijks was, met mijn moeder is deze week dus weer eens geklapt. Zij deed iets daar reageer ik op en dan gaat ze om zich heen schoppen. Gewoon niks wat ik zeg komt aan. Nu is ze 73 en zal niet veranderen maar ik heb er zo geen zin meer in. Gisteren een lange app gestuurd met hoe zij doet en wat dat met mij doet maar geen reactie meer gehad.

Probeer om het even te laten gaan Dolfje, soms is afstand goed. Misschien heeft je moeder tijd nodig om te reageren op je app. 

Friezinnetje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.