Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
lientje69
22-09-2026 om 11:42
Tijgeroog schreef op 22-09-2026 om 11:38:
Kun je niet iets anders (laten) doen wat je blij van wordt? Iets speciaals, wat je normaal niet doet. Een massage aan huis, luxe eten thuisbezorgen, champagne-ontbijt. Verjaardag vieren hoeft niet met visite, dat kan ook iets heel anders zijn.
Lijkt me niet verstandig. Ik heb al een hele week behoorlijk veel last van duizeligheid, veel pijn enz. Man heeft wel vrij genomen en we nemen een lekker taartje op. Met mijn zus , want die komt mijn huis schoonmaken. 😀
ToetieToover
22-09-2026 om 11:50
Tijgeroog schreef op 22-09-2026 om 11:38:
Kun je niet iets anders (laten) doen wat je blij van wordt? Iets speciaals, wat je normaal niet doet. Een massage aan huis, luxe eten thuisbezorgen, champagne-ontbijt. Verjaardag vieren hoeft niet met visite, dat kan ook iets heel anders zijn.
Zoiets lijkt mij een goed idee. Mijn manlief was onlangs jarig, ik ben druk bezig geweest iets passends te organiseren voor hem. Manlief kreeg een heel lief berichtje van iemand die was verhinderd. Het was een uitgebreide beschrijving van wat hij betekent heeft voor haar in zijn afgelopen levensjaar en een bedankje voor hoe haar leven leuker en mooier is geworden. Ik vond dat zo’n mooi idee! Die wilde ik hier delen.
Sterkte Lientje, het is heel naar om in één grote klap veel minder te kunnen doen. Hopelijk kom je de dag goed door.
Damoontje
22-09-2026 om 12:01
Mooi Toetie. Ik zat in een dip op mijn verjaardag en heb alleen besloten mijn ouders uit te nodigen voor een bakje koffie bij vriend thuis. Daar was het nog relatief koel.
Achteraf was het best gezellig, vriend heeft altijd genoeg te vertellen dat scheelt. Mooiste cadeau was denk ik een lief appje van mijn broertje die ik al ruim 2 jaar niet had gezien. En een grote bos bloemen van de zus en zwager van vriend, wat ik totaal niet verwacht had.
Ik word verdrietig dat ik niet op 2 plekken tegelijk kan zijn. Dat ik niet naar de verjaardag van vader kan met zijn stokoude broers en zussen, het kan altijd voor het laatst zijn. Dat ik op dat moment in een andere stad een heel belangrijke afspraak heb.
Lichtbron
22-09-2026 om 18:27
Ik herken het, Damoontje.mijn familie is flink uitgedund. Morgen gaan we naar de verjaardag van mijn vader. Die wordt 86... En nu kreeg ik gisteren bericht van mijn moeder dat mijn tante (aangetrouwd) longkanker heeft, niet meer te genezen. En gaat binnenkort naar hospice. Volgens mij is ze 75..
Mijn ouders hebben een grote kamer en de twee tafels die mijn moeder neerzet zaten altijd vol. Zo gezellig!!
Dolfje
22-09-2026 om 18:42
Broodjebrie schreef op 22-09-2026 om 10:36:
ik ben verdrietig en ook een beetje geërgerd hoe het op mijn nieuwe werk gaat. Werk er nog maar een paar weken maar het wordt me steeds duidelijker hoe het daar in zijn werk gaat.
Ben nu ziek thuis omdat ik erg verkouden ben en ook steeds meer tegen het werk op begin te zien. Vrijdag gesprek met de manager, ik hoop dat zij nog iets kan veranderen maar ik ben er bang voor. Anders moet ik accepteren dat dit het is, maar dan ga ik wel weg daar.
Wat jammer dat het zo tegenvalt.. en beterschap.
stokstaart
22-09-2026 om 20:40
mijn collega heeft zelf voor de dood gekozen en dat raakt me vreselijk. Zeker met mijn achtergrond van suïcide.
Broodjebrie
22-09-2026 om 20:42
stokstaart schreef op 22-09-2026 om 20:40:
mijn collega heeft zelf voor de dood gekozen en dat raakt me vreselijk. Zeker met mijn achtergrond van suïcide.
Oh jeetje wat ontzettend verdrietig
Damoontje
22-09-2026 om 20:50
Lichtbron schreef op 22-09-2026 om 18:27:
Ik herken het, Damoontje.mijn familie is flink uitgedund. Morgen gaan we naar de verjaardag van mijn vader. Die wordt 86... En nu kreeg ik gisteren bericht van mijn moeder dat mijn tante (aangetrouwd) longkanker heeft, niet meer te genezen. En gaat binnenkort naar hospice. Volgens mij is ze 75..
Mijn ouders hebben een grote kamer en de twee tafels die mijn moeder neerzet zaten altijd vol. Zo gezellig!!
Wat verdrietig Stokstaartje.
Lichtbron, de familie is gelukkig ook flink uitgebreid, neven, nichten, kinderen daarvan en zelfs alweer kinderen daarvan... Alleen die komen niet op mijn vaders verjaardag. Dat is een klein clubje van 80+-ers geworden. Ik dacht dat ze in de middag zouden komen en dat ik ze na mijn afspraak zou kunnen zien maar nu blijkt dat ze in de ochtend komen. Ben erg gesteld op ze, ik hoop dat ze de volgende verjaardag ook nog halen