Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

gecondoleerd Dolfje. Veel sterkte 

Gecondoleerd Dolfje

Veel sterkte, Dolfje. 

Mezelf. Zou zondag stoppen met roken, heb een coach en alles. Zou mn pleisters krijgen maar waren niet binnen na mn weekend weg. Toen maandag maar zelf gehaald  en gebeld. Dinsdag beginnen. Kwam toen dinsdag binnen. Rommelig begin maar motivatie dus jeej!!!

Maar krijg het gewoon niet voor elkaar om niet te roken, voel me zo'n sukkel. Werk zelf in de verslavingszorg, snap het mechanisme, snap hoe de tabaksindustrie werkt, snap hoe schadelijk het is, hoe cgt werkt blabla. Kwam thuis en vriend had een klein cadeautje want zo trots .. Maar heb toch elke dag nog minstens 3 sigaretten gerookt want ze zijn in huis en kan blijkbaar gewoon niet-niet pakken. Net weer sessie met coach, de tweede en besproken. Alle sigaretten weg (vriend rookt soms weekenden dus was wat in huis). Hij flikkert het maar in de auto ofzo. Cadeau voor mezelf in vooruitzicht wat ik normaal echt niet zomaar zou kopen. Dat had ik eerder niet maar merk dat dat al wat houvast geeft (jeej dopamine), plan weer aangescherpt, kauwgum overal in huis en dus opzich wel weer hoopvol maar gewoon boos en verdrietig. Kut verslaving. 

Auwereel

Auwereel

06-08-2026 om 20:01 Topicstarter

Koettie, je moet een heel gevecht aangaan tegen het verlangen naar nicotine en de gewoonte om een sigaret in handen te hebben. Dat valt niet mee! En bekijk het van deze kant: elke sigaret die je niet rookt verdient de tabaksindustrie niet aan je.

Niet eens tegen de nicotine want daar zijn de pleisters voor, het zit zo tussen m'n oren! Heel frustrerend. 

Auwereel

Auwereel

06-08-2026 om 20:17 Topicstarter

Koettie schreef op 06-08-2026 om 20:13:

Niet eens tegen de nicotine want daar zijn de pleisters voor, het zit zo tussen m'n oren! Heel frustrerend.

Het zou me niks verwonderen als het lichaam denkt, niet-geinhaleerde nicotine is niet zoals ik het ken, ik wil nicotine!

Als ex verslaafde (wijn, andere alcohol boeide dan weer niet), Act werkte voor mij veel beter dan CGT. Want ik wist prima wat het probleem was, maar ik voelde het niet. Juist omdat je zoveel kennis hebt, kan dit ook bij jou spelen? Dat je hoofd echt snapt wat het probleem is (duur, longkanker) maar dat de vraag van je lichaam sterker is?

Auwereel schreef op 06-08-2026 om 20:01:

Koettie, je moet een heel gevecht aangaan tegen het verlangen naar nicotine en de gewoonte om een sigaret in handen te hebben. Dat valt niet mee! En bekijk het van deze kant: elke sigaret die je niet rookt verdient de tabaksindustrie niet aan je.

Ja precies. Kijk naar hoeveel je al wel verminderd hebt!

Probeer het ook minder zwart/wit te zien. Als het één dag niet zo goed lukt is niet gelijk alles verloren. Je start de volgende dag weer opnieuw. Blijf proberen, uiteindelijk zal het je lukken!

Koettie schreef op 06-08-2026 om 20:13:

Koetsier, ik was altijd een hele tevreden rookster, minimaal een pakje sigaretten per dag, dat heb ik 25 jaar vol gehouden.

Toen ik stopte, had ik de AA motto , vandaag rook ik niet.Dat was goed te overzien, alleen, vandaag niet roken. Morgen is er weer een dag.

Ik ben nu 36 jaar verder, maar ik heb nog niet weer gerookt. Het was soms heel moeilijk ,dan zei mijn echtgenoot, meissie, vandaag rook je niet, morgen is er weer een dag.

Maar ik ben nog steeds verslaafd, ik hou nooit een sigaret voor iemand vast,ik draai geen shagjes voor iemand die dit niet meer kan, want dat blijven voor mij triggers.

Maar jij gaat het ook redden, vandaag rook ik niet.

Bedankt allemaal. Vermoeiend al dat geregel. Morgen weer verder. Zal blij zijn als het volgende week dinsdagavond is.

Ohh sterkte Koettie, en niet te streng zijn voor jezelf (in de zin van dat je jezelf een sukkel vindt) het is ook gewoon heel erg moeilijk en het zit zo diep. 
Maar je kunt het heus, en het is echt heerlijk om er vanaf te zijn (al blijft het ook nog vast lang bij vlagen moeilijk) Ik doe een aanmoedigingsdansje voor je

Dat ik uiteindelijk een afspraak bij de poh gemaakt heb omdat ik het overzicht even helemaal kwijt ben, ook ivm mijn nah, en in een heel gevoelig gehorig huis woon, 

Koettie schreef op 06-08-2026 om 19:58:

Mezelf. Zou zondag stoppen met roken, heb een coach en alles. Zou mn pleisters krijgen maar waren niet binnen na mn weekend weg. Toen maandag maar zelf gehaald en gebeld. Dinsdag beginnen. Kwam toen dinsdag binnen. Rommelig begin maar motivatie dus jeej!!!

Maar krijg het gewoon niet voor elkaar om niet te roken, voel me zo'n sukkel. Werk zelf in de verslavingszorg, snap het mechanisme, snap hoe de tabaksindustrie werkt, snap hoe schadelijk het is, hoe cgt werkt blabla. Kwam thuis en vriend had een klein cadeautje want zo trots .. Maar heb toch elke dag nog minstens 3 sigaretten gerookt want ze zijn in huis en kan blijkbaar gewoon niet-niet pakken. Net weer sessie met coach, de tweede en besproken. Alle sigaretten weg (vriend rookt soms weekenden dus was wat in huis). Hij flikkert het maar in de auto ofzo. Cadeau voor mezelf in vooruitzicht wat ik normaal echt niet zomaar zou kopen. Dat had ik eerder niet maar merk dat dat al wat houvast geeft (jeej dopamine), plan weer aangescherpt, kauwgum overal in huis en dus opzich wel weer hoopvol maar gewoon boos en verdrietig. Kut verslaving.

Ik ben d.m.v. hypnose van het roken afgekomen. Daar wordt vaak lacherig over gedaan en/of gezegd.......daar geloof ik niet in. Echter is hypnotherapie een wetenschap en geen Rasti Rostelli show. En volkomen veilig. 

Ik kan niet vaak genoeg vertellen aan mensen hoe blij ik ermee ben. Nu 3 jaar van het roken af. Geen afkickverschijnselen, niet aangekomen, niet depressief geworden en geen drang naar nicotine. Mis ik het roken? Ja, ik mis de handeling maar niet de nicotine. Het hoesten, stinken en als een paria behandeld worden mis ik ook niet. 

Alle nare dingen die je beschrijft zou je met hypnotherapie dus geen last van hebben. 

Thora schreef op 07-08-2026 om 13:53:

[..]

Ik ben d.m.v. hypnose van het roken afgekomen. Daar wordt vaak lacherig over gedaan en/of gezegd.......daar geloof ik niet in. Echter is hypnotherapie een wetenschap en geen Rasti Rostelli show. En volkomen veilig.

Ik kan niet vaak genoeg vertellen aan mensen hoe blij ik ermee ben. Nu 3 jaar van het roken af. Geen afkickverschijnselen, niet aangekomen, niet depressief geworden en geen drang naar nicotine. Mis ik het roken? Ja, ik mis de handeling maar niet de nicotine. Het hoesten, stinken en als een paria behandeld worden mis ik ook niet.

Alle nare dingen die je beschrijft zou je met hypnotherapie dus geen last van hebben.

Ik vind dit heel erg veelbelovend klinken, zou je( desgewenst in priveberichtje) willen delen welke therapeut of welke methode je hebt gebruikt? Supergoed dat het je gelukt is!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.