Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Yumi
08-06-2026 om 21:46
lientje69 schreef op 08-06-2026 om 20:45:
[..]
Zou zomaar kunnen . Ik had al langer wat klachten met eten maar nu veel erger. Die colonoscopie is gewoon een fout. Ten eerste weet ik pas sinds vandaag dat het een middenrifbreuk is. En ten tweede stond er echt bij de aanvraag: onderzoek darmkanker nav bevolkingsonderzoek. Dat klopt dus echt niet. Gewoon een fout gemaakt. Maar dat hoor ik morgen.
En meevallen , ach. Zoals de huisarts toen zei: het kan ook kanker zijn ! En dat was het in elk geval niet dus het valt best mee.
Ben al blij dat er een reden is voor mijn pijn en klachten. Je gaat je op een gegeven moment zo'n zeur en zanik vinden hè met al die klachten. Het lijstje wordt langer en langer.
Nou zeg wat een stomme fout, je schrikt je toch het apelazerus
Ik weet helaas dat het vaker voorkomt, in mijn dossier stond een paar maanden geleden een verslag van de dermatoloog dat niet over mij ging. Ondanks dat ik meteen wist dat het niet over mij kon gaan, schrok ik vreselijk.
Ik begrijp dat je blij bent dat het duidelijk is waar je klachten vandaan komen, maar je hoeft jezelf nooit een zeur te vinden... je klaagt niet over zweetvoeten.
Groentetuin
09-06-2026 om 10:24
ik heb ooit eens een week gedacht dat ik een ernstige en vervelende ziekte had met ook veel ongemak dat had de dermatoloog mij verteld, ik werd doorgestuurd naar de cardioloog maar het duurde ruim een week voordat ik terecht kon.
Ik had geen klachten maar nav een kweek je dat gemaakt was
Ik dacht de hele week: nu kan ik dit nog over een jaar ws niet meer.( Ik ben wel een doemdenker )
De cardioloog zei dat zijn collega niet goed gelezen had. T was een mogelijkheid , maar een verwaarloosbare,vooral omdat ik precies wist( en benoemd had ) waardoor t plekje was ontstaan wat op kweek was gezet.
Maar goed, ik blij ,maar een rot week gehad dat wel alleen door zo n fout van de dermatoloog ( de ziekte duurt jaren genezing is mogelijk maar je kan er ook dood aan gaan)
watertoren
09-06-2026 om 13:13
Groentetuin schreef op 09-06-2026 om 10:24:
ik heb ooit eens een week gedacht dat ik een ernstige en vervelende ziekte had met ook veel ongemak dat had de dermatoloog mij verteld, ik werd doorgestuurd naar de cardioloog maar het duurde ruim een week voordat ik terecht kon.
Ik had geen klachten maar nav een kweek je dat gemaakt was
Ik dacht de hele week: nu kan ik dit nog over een jaar ws niet meer.( Ik ben wel een doemdenker )
De cardioloog zei dat zijn collega niet goed gelezen had. T was een mogelijkheid , maar een verwaarloosbare,vooral omdat ik precies wist( en benoemd had ) waardoor t plekje was ontstaan wat op kweek was gezet.
Maar goed, ik blij ,maar een rot week gehad dat wel alleen door zo n fout van de dermatoloog ( de ziekte duurt jaren genezing is mogelijk maar je kan er ook dood aan gaan)
Heb jij het dan over een melanoom? Dit mag je best met naam en toenaam benoemen. Dit is belangrijk omdat mensen vaak denken dat een plekje op je lichaam niet belangrijk is. Mijn man is overleden aan een moedervlek die hij had vanaf zijn geboorte. Ik hoor ook vaak van ach ja, huidkanker is goed te genezen. Gelukkig vaak wel maar ook vaak niet zoals bij mijn man.
stokstaart
09-06-2026 om 13:24
Af en toe vliegt me behoorlijk aan dat ik vanaf 1 augustus geen baan meer heb. Ik heb een krapte beroep (zorg) dus in die zin kan ik morgen weer aan het werk. Alleen ben ik dat wel ontgroeid en heb ik een kantoorbaan gehad en ben ik wel klaar met aan bed staan. Het levert soms ineens een hele berg stress op.
Daarnaast ben ik begin dit jaar ingetrokken bij mijn lief en hoewel ze echt super lief is kan ik hier niet echt wennen nog. Ik kom nog steeds bij haar thuis in plaats van in ons huis. Mijn meubels staan er ook, ze maakt echt plaats voor me en ik krijg echt de ruimte om er iets van te maken. Maar mijn gevoel gaat nog niet mee.
Eigenlijk is er niet veel aan de hand en tegelijk ook gevoelsmatig een berg. En dus ben ik aan het janken.
Groentetuin
09-06-2026 om 13:49
watertoren schreef op 09-06-2026 om 13:13:
[..]
Heb jij het dan over een melanoom? Dit mag je best met naam en toenaam benoemen. Dit is belangrijk omdat mensen vaak denken dat een plekje op je lichaam niet belangrijk is. Mijn man is overleden aan een moedervlek die hij had vanaf zijn geboorte. Ik hoor ook vaak van ach ja, huidkanker is goed te genezen. Gelukkig vaak wel maar ook vaak niet zoals bij mijn man.
Geen melanoom
ToetieToover
09-06-2026 om 14:07
lientje69 schreef op 08-06-2026 om 20:45:
[..]
Zou zomaar kunnen . Ik had al langer wat klachten met eten maar nu veel erger. Die colonoscopie is gewoon een fout. Ten eerste weet ik pas sinds vandaag dat het een middenrifbreuk is. En ten tweede stond er echt bij de aanvraag: onderzoek darmkanker nav bevolkingsonderzoek. Dat klopt dus echt niet. Gewoon een fout gemaakt. Maar dat hoor ik morgen.
En meevallen , ach. Zoals de huisarts toen zei: het kan ook kanker zijn ! En dat was het in elk geval niet dus het valt best mee.
Ben al blij dat er een reden is voor mijn pijn en klachten. Je gaat je op een gegeven moment zo'n zeur en zanik vinden hè met al die klachten. Het lijstje wordt langer en langer.
Jouw huisarts is niet echt een prettig meedenkend type als ik het mij goed herinner. Ik ga jou hetzelfde zeggen als een arts mij ooit zei: “mevrouw, u moet harder klagen!!” De beste man had mij onderzocht en vroeg waar mijn rolstoel stond, maar ik was komen lopen vanaf de eerste hulp. Hij was ontsteld. En gaf mij dit fantastische advies. Sinds die tijd zorg ik beter voor mezelf en klaag ik voor mijn gevoel heel hard.
Broodjebrie
09-06-2026 om 14:47
stokstaart schreef op 09-06-2026 om 13:24:
Af en toe vliegt me behoorlijk aan dat ik vanaf 1 augustus geen baan meer heb. Ik heb een krapte beroep (zorg) dus in die zin kan ik morgen weer aan het werk. Alleen ben ik dat wel ontgroeid en heb ik een kantoorbaan gehad en ben ik wel klaar met aan bed staan. Het levert soms ineens een hele berg stress op.
Daarnaast ben ik begin dit jaar ingetrokken bij mijn lief en hoewel ze echt super lief is kan ik hier niet echt wennen nog. Ik kom nog steeds bij haar thuis in plaats van in ons huis. Mijn meubels staan er ook, ze maakt echt plaats voor me en ik krijg echt de ruimte om er iets van te maken. Maar mijn gevoel gaat nog niet mee.
Eigenlijk is er niet veel aan de hand en tegelijk ook gevoelsmatig een berg. En dus ben ik aan het janken.
Ik kan me goed voorstellen dat je nog niet kunt wennen aan het samenwonen. Geef het de tijd
watertoren
09-06-2026 om 15:12
Groentetuin schreef op 09-06-2026 om 13:49:
[..]
Geen melanoom
Oke, gelukkig
lientje69
09-06-2026 om 15:15
ToetieToover schreef op 09-06-2026 om 14:07:
[..]
Jouw huisarts is niet echt een prettig meedenkend type als ik het mij goed herinner. Ik ga jou hetzelfde zeggen als een arts mij ooit zei: “mevrouw, u moet harder klagen!!” De beste man had mij onderzocht en vroeg waar mijn rolstoel stond, maar ik was komen lopen vanaf de eerste hulp. Hij was ontsteld. En gaf mij dit fantastische advies. Sinds die tijd zorg ik beter voor mezelf en klaag ik voor mijn gevoel heel hard.
Ik denk dat jouw laatste tip idd een goede is. Zal hem ook onthouden voor de bedrijfsarts. Heb nogal de neiging me groter en beter voor te doen dan ik daadwerkelijk ben helaas. Ook naar man en kinderen overigens.
lientje69
11-06-2026 om 16:56
Roos57 schreef op 11-06-2026 om 16:55:
Wat een vreselijk ongeluk in Zeeland
😢
Nou idd vreselijk zeg. Je zal zo'n bericht thuis krijgen
duizel
11-06-2026 om 19:48
echt afschuwelijk voor alle betrokkenen, de direct betrokkenen, de families, de klasgenoten, de leerkrachten, de hele school.. jeetje niet te bevatten. Kippenvel
HAHA!wait..what
11-06-2026 om 20:42
Ik ben er ook helemaal naar van. 3 kinderen en 1 volwassene overleden
Ga je gezellig op kamp en dan gebeurt dit! Vreselijk voor alle betrokkenen
Ben al blij dat er een reden is voor mijn pijn en klachten. Je gaat je op een gegeven moment zo'n zeur en zanik vinden hè met al die klachten. Het lijstje wordt langer en langer.