Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Roos57
09-03-2026 om 09:27
Dolfje schreef op 09-03-2026 om 08:01:
Vanmiddag na mijn werk ga ik even naar ouder. En dan woensdag voor de laatste keer. Ik loop al dagen te malen wat je op zo'n moment moet zeggen.
Dorestad
09-03-2026 om 09:41
Een terminale (jonge) vriendin waarvan ik in de decembermaand afscheid moest nemen zei dat ik haar maar een goed uiteinde moest wensen.
Bij mijn eigen vader heb ik o.a. gezegd: Bedankt voor al het goede wat je hebt gedaan. Expliciet het goede dus benoemd, er zijn altijd (en helaas bij sommigen heel véél)dingen die niet goed waren. Daar bedankte ik dus niet voor. Ik ben voor mildheid maar niet voor onwaarheden en beloftes aan het sterfbed (en ook niet in het dagelijks leven )
Heel veel sterkte Dolfje
afrodite05
09-03-2026 om 11:01
Sterkte, Dolfje!
Ik heb niet zoveel toe te voegen aan wat Dorestad en Lientje zeggen. Zoiets zou ik ervan maken.

Schemerlampje
09-03-2026 om 12:23
Ik twijfel een beetje of ik dit moet schrijven en als je er niets mee kunt, moet je het ook maar vergeten. Zou je kunnen zeggen: "Ik vergeef je". Ik begrijp uit je berichtjes dat er een moeizame relatie is met je vader. En misschien is dit voor jou een brug te ver. Maar misschien is het ook bevrijdend voor je zelf en biedt het jou ook de ruimte om dingen los te kunnen laten.
Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat je op een (voor jou) zo goed mogelijke manier afscheid kunt nemen van je vader.