Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Verdriet om ouder. Het zal misschien nog een paar weekjes zijn voordat we afscheid moeten nemen. En dan moeten er dingen geregeld worden. Erfenis verwerpen oa. 
Ik heb vannacht slecht geslapen en nu een erg slechte dag. Gelukkig ga ik straks werken zodat ik afleiding heb.

Dolfje schreef op 17-02-2026 om 09:41:

Verdriet om ouder. Het zal misschien nog een paar weekjes zijn voordat we afscheid moeten nemen. En dan moeten er dingen geregeld worden. Erfenis verwerpen oa.
Ik heb vannacht slecht geslapen en nu een erg slechte dag. Gelukkig ga ik straks werken zodat ik afleiding heb.

Even zakelijk: zijn er nog items bij je ouder die hij/zij ‘met warme hand’ nog aan je kan geven? Want als je de nalatenschap verwerpt mag je nog geen foto of paperclip meenemen na het overlijden. En ook geen enkele rekening gaan betalen, want dat telt ook als nalatenschap aanvaarden. Laat je hierover in ieder geval goed informeren en neem anders de komende tijd foto’s van dingen die je dierbaar zijn zodat je tenminste nog dat hebt.

Persoonlijk: heel veel sterkte en een knuffel 🤗 

madee schreef op 17-02-2026 om 10:25:

[..]

Even zakelijk: zijn er nog items bij je ouder die hij/zij ‘met warme hand’ nog aan je kan geven? Want als je de nalatenschap verwerpt mag je nog geen foto of paperclip meenemen na het overlijden. En ook geen enkele rekening gaan betalen, want dat telt ook als nalatenschap aanvaarden. Laat je hierover in ieder geval goed informeren en neem anders de komende tijd foto’s van dingen die je dierbaar zijn zodat je tenminste nog dat hebt.

Hele goede tip! 

Dolfje, afscheid nemen is altijd zwaar en er komt nu veel op je af. Maar kijk hier inderdaad ook even naar. 

Achh wat verdrietig Dolfje, heel veel sterkte 

[..]

Dit klopt niet meer! Deze regels zijn veranderd. Het is goed je erin te verdiepen, maar zo streng is het niet meer (gelukkig).

Schoondochter schreef op 17-02-2026 om 11:17:

[..]

Dit klopt niet meer! Deze regels zijn veranderd. Het is goed je erin te verdiepen, maar zo streng is het niet meer (gelukkig).

Daarom ook het advies om er navraag naar te doen. Ik ken een recent schrijnend geval hiervan, dus het is misschien niet al te lang geleden veranderd?

[..]

Hij geeft nu inderdaad al dingen met de warme hand aan ons. Ik zet er inderdaad geen stap meer binnen als het zover is. Foto's liggen al jaren hier gelukkig. 

Dolfje schreef op 17-02-2026 om 18:15:

[..]

Hij geeft nu inderdaad al dingen met de warme hand aan ons. Ik zet er inderdaad geen stap meer binnen als het zover is. Foto's liggen al jaren hier gelukkig.

Wat een geluk dat jij wel foto's hebt.

Hier is dat helaas niet het geval, onze fotoalbums liggen bij mijn moeder, dus die krijgen we niet meer terug. Inmiddels wel een soort van geaccepteerd dat ik ze niet meer krijg, maar als ik iemand in een fotoalbum zie bladeren krijg ik toch wel een steek van jaloezie.

Broodjebrie schreef op 17-02-2026 om 18:38:

[..]

Wat een geluk dat jij wel foto's hebt.

Hier is dat helaas niet het geval, onze fotoalbums liggen bij mijn moeder, dus die krijgen we niet meer terug. Inmiddels wel een soort van geaccepteerd dat ik ze niet meer krijg, maar als ik iemand in een fotoalbum zie bladeren krijg ik toch wel een steek van jaloezie.

Ah dat snap ik wel. 

lientje69 schreef op 17-02-2026 om 09:08:

[..]

Zit je in het verkeerde topic Maar geniet ervan , lekker hoor!

Oeps… verkeerd gelezen 🙈 Nu schaam ik me een beetje.
Misschien zat ik nog in het ‘waar werd je vandaag blij van’-gevoel 😉

Ik zit nu te janken op de bank. Eigenlijk pas de eerste keer tijdens deze hele situatie. Kom er net vandaan. Hij is nog het een en ander aan het regelen en maandag ga ik pas weer. Wordt dat dan de laatste keer...

Dolfje schreef op 18-02-2026 om 15:46:

Ik zit nu te janken op de bank. Eigenlijk pas de eerste keer tijdens deze hele situatie. Kom er net vandaan. Hij is nog het een en ander aan het regelen en maandag ga ik pas weer. Wordt dat dan de laatste keer...

Dat zal je inderdaad  nu elke keer denken als je heen gaat Dolfje. En dan zal je zien dat het toch nog onverwachts gebeurt is mijn persoonlijke ervaring.  Heel veel sterkte , en huilen mag hè. Het is niet niks.

Ach Dolfje 

Dolfje sterkte!  Dat is allemaal niet makkelijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.