Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Dorestad
11-01-2026 om 19:23
niet verdrietig. Wel wat ongerust. Na kerst is er volgens mij niet meer door Naminokurashi gereageerd. Dat zit me niet lekker. Ik hoop toch echt dat ze weer wat mag opknappen/opgeknapt is.
Schemerlampje
11-01-2026 om 19:55
watertoren schreef op 11-01-2026 om 19:03:
Ik doe al heel lang vrijwillierswerk achter de bar in een voetbalkantine. Ik ben nu vaak ziek. ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Er is een beetje bloed gevonden in mijn ontlasting. Daarom is verder onderzoek nodig, Die krijg ik 20 januari. Nu hoor ik dat dit smoesjes zijn omdat ik niet meer wil werken, dat doet pijn!
Dat is logisch dat dat pijn doet, dat heb je niet verdiend! Heb je wel mensen die je steunen? Sterkte met alles wat er nu op je afkomt!
Schemerlampje
11-01-2026 om 19:56
Dorestad schreef op 11-01-2026 om 19:23:
niet verdrietig. Wel wat ongerust. Na kerst is er volgens mij niet meer door Naminokurashi gereageerd. Dat zit me niet lekker. Ik hoop toch echt dat ze weer wat mag opknappen/opgeknapt is.
Ik heb nog een keer gelezen dat ze oud en nieuw ook in het ziekenhuis was, maar daarna niets meer. Ik vraag me ook af hoe het met haar is.
lientje69
11-01-2026 om 20:14
Ik doe al heel lang vrijwillierswerk achter de bar in een voetbalkantine. Ik ben nu vaak ziek. ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Er is een beetje bloed gevonden in mijn ontlasting. Daarom is verder onderzoek nodig, Die krijg ik 20 januari. Nu hoor ik dat dit smoesjes zijn omdat ik niet meer wil werken, dat doet pijn!
Wat gemeen watertoren. Hoe willen ze van hun vrijwilligers af zeg. Ik ga voor je duimen dat het meevalt
Yumi
12-01-2026 om 11:55
Ach wat naar dat je vaak ziek bent en daarnaast zo'n vervelende reactie krijgt. Zijn het de bezoekers van de kantine die zeggen dat het smoesjes zijn, of de beheerder waar je voor werkt? Bij bezoekers zou ik ze lekker laten kletsen en de volgende keer in hun biertje spugen
Sterkte met het onderzoek
Yumi
12-01-2026 om 12:02
Schemerlampje schreef op 11-01-2026 om 19:56:
[..]
Ik heb nog een keer gelezen dat ze oud en nieuw ook in het ziekenhuis was, maar daarna niets meer. Ik vraag me ook af hoe het met haar is.
Dat ze met oud en nieuw in het ziekenhuis lag, heb ik gemist zie het ook niet in haar topic. Vind het ook lang duren voor ze weer iets laat horen, nu reageert ze "normaal" ook altijd met tussenpozen maar in dit geval is het toch anders.
Roos57
12-01-2026 om 12:06
. Nu hoor ik dat dit smoesjes zijn omdat ik niet meer wil werken, dat doet pijn!
Even nergens om hoor maar jij roept in elk topic dat jij nooit hoefde te werken.
En verder sterkte met de onzekerheid. Dat is niet fijn .
Yumi
12-01-2026 om 12:08
Roos57 schreef op 12-01-2026 om 12:06:
[..]
Even nergens om hoor maar jij roept in elk topic dat jij nooit hoefde te werken.
Het gaat om vrijwilligerswerk
Schemerlampje
12-01-2026 om 12:16
Yumi schreef op 12-01-2026 om 12:02:
[..]
Dat ze met oud en nieuw in het ziekenhuis lag, heb ik gemist zie het ook niet in haar topic. Vind het ook lang duren voor ze weer iets laat horen, nu reageert ze "normaal" ook altijd met tussenpozen maar in dit geval is het toch anders.
Was in het ergernis-topic of het gelukkig nieuwjaar-topic ofzo.
amarna
12-01-2026 om 12:18
ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 18:17:
[..]
Ik heb hetzelfde! Ik zat vandaag uit het niets te huilen en vriendlief schrok zich een hoedje.
We hebben gisteren een film gekeken die dat gevoel van machteloosheid aanwakkert. In die film moet de Amerikaanse president supersnel besluiten of hij een nucleaire WO3 begint. Het maakte even pijnlijk duidelijk dat we overgeleverd zijn aan de gekken. Is weer eens wat anders dan overgeleverd aan de goden.
De president blijft lang buiten beeld in de film, omdat het eigenlijk niet uitmaakt wie de president is. Maar dat maakt natuurlijk wel uit: we hebben daar een mafklapper zitten.
Ik heb vorig jaar Civil War in de bios gezien en moet daar bij die onnodige ICEactie in Minneapolis steeds aan terugdenken. De film gaat over een burgeroorlog waarvan niemand meer weet waarom deze begonnen is. Er worden mensen doodgeschoten omdat ze bij wijze van spreken een blauwe trui aan hebben ipv een groene of omdat ze verdwaald zijn en niet weten hoe ze weg moeten komen uit een wijk.
Niet vragen, niet aanhouden, niet arresteren maar meteen doodschieten. Die ICE- agent had in deze situatie die bevoegdheid niet en had het bovendien heel anders kunnen aanpakken.
En daarna de reacties op de social media dat het haar eigen schuld was: ze was lesbisch; ze demonstreerde ; ze mishandelde haar kinderen etc.
Om te kotsen!
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 13:06
amarna schreef op 12-01-2026 om 12:18:
[..]
Ik heb vorig jaar Civil War in de bios gezien en moet daar bij die onnodige ICEactie in Minneapolis steeds aan terugdenken. De film gaat over een burgeroorlog waarvan niemand meer weet waarom deze begonnen is. Er worden mensen doodgeschoten omdat ze bij wijze van spreken een blauwe trui aan hebben ipv een groene of omdat ze verdwaald zijn en niet weten hoe ze weg moeten komen uit een wijk.
Niet vragen, niet aanhouden, niet arresteren maar meteen doodschieten. Die ICE- agent had in deze situatie die bevoegdheid niet en had het bovendien heel anders kunnen aanpakken.
En daarna de reacties op de social media dat het haar eigen schuld was: ze was lesbisch; ze demonstreerde ; ze mishandelde haar kinderen etc.
Om te kotsen!
Inderdaad, walgelijk!
Cle0
12-01-2026 om 13:14
Roos57 schreef op 12-01-2026 om 12:06:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Watertoren doet volgens mij met heel veel plezier haar vrijwilligerswerk?
En volgens mij is blij zijn dat je niet hebt móeten werken nog wel een verre stap verwijderd van smoesjes bedenken om maar niet te hoeven werken.
Roos57
12-01-2026 om 14:58
klopt maar dat gekoketeer met ik hoef niet te werken kan , ik zeg kan , mensen het idee geven dat ze dit ook niet wil
Kan .
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 15:01
Roos57 schreef op 12-01-2026 om 14:58:
klopt maar dat gekoketeer met ik hoef niet te werken kan , ik zeg kan , mensen het idee geven dat ze dit ook niet wil
Kan .
Maar werken omdat het moet vanwege de centen en vrijwilligerswerk achter de bar omdat je het leuk vindt om te doen, kun je niet vergelijken natuurlijk.
En blijft het feit dat ze nu regelmatig ziek is en het behoorlijk lullig klinkt dat ze daar nu verwijten over krijgt. Als ze niet zou willen zou ze stoppen want financieel heeft ze het niet nodig, dus dat slaat nergens op.
Cle0
12-01-2026 om 15:07
Roos57 schreef op 12-01-2026 om 14:58:
Kan .
Maar ze doet dit al heel lang. Vrijwillig. Als ze niet zou willen, kan ze toch stoppen? Hoe kom je dan daar op het punt dat je kán denken dat iemand mogelijke medische ellende gebruikt om maar niet te hoeven?
En nogmaals 'ik ben blij/dankbaar dat ik niet heb moeten werken' is nogal ver weg van smoesjes. Dus nee, ik snap het niet als mensen op dat idee komen.