Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

lientje69 schreef op 09-01-2026 om 11:11:

Ik heb de vragenlijst voor de medisch neuropsycholoog ingevuld. Vond dat best heftig. Moest invullen wat voor heftige dingen je in het verleden hebt meegemaakt. Dat was bij mij best wel een lijstje. En zo achter elkaar opgesomd best confronterend om te lezen.

lientje 

Dat het vermiste 8-jarige jongetje dood is gevonden in het water vlak voor zijn ouderlijk huis 😢🕯️

Van de hele wereld. Van de oorlogen. Van de dictatoriale leiders. Van de berichten over sadistische chatgroepen die jonge kinderen aanzetten tot zelfverminking of dierenmishandeling en zelfs zelfmoord. Ik wordt er niet goed van en vind het steeds moeilijker om er mee om te gaan.

Herfstappeltaart schreef op 11-01-2026 om 16:36:

Van de hele wereld. Van de oorlogen. Van de dictatoriale leiders. Van de berichten over sadistische chatgroepen die jonge kinderen aanzetten tot zelfverminking of dierenmishandeling en zelfs zelfmoord. Ik wordt er niet goed van en vind het steeds moeilijker om er mee om te gaan.

Soms is een mediadieet een goed idee: even een tijdje niet naar het nieuws kijken. Wat echt urgent is om te weten, krijg je sowieso wel te horen. We staan bij veel situaties machteloos. Ik brand kaarsjes voor situaties die me aan het hart gaan en waar ik graag verbetering of troost zou geven. Daarmee kan ik de dingen beter loslaten. Wie weet helpt zoiets bij jou ook? 

madee schreef op 11-01-2026 om 17:45:

[..]

Soms is een mediadieet een goed idee: even een tijdje niet naar het nieuws kijken. Wat echt urgent is om te weten, krijg je sowieso wel te horen. We staan bij veel situaties machteloos. Ik brand kaarsjes voor situaties die me aan het hart gaan en waar ik graag verbetering of troost zou geven. Daarmee kan ik de dingen beter loslaten. Wie weet helpt zoiets bij jou ook?

Ja dankjewel ik zal zoiets eens proberen.

Herfstappeltaart schreef op 11-01-2026 om 16:36:

Ik heb hetzelfde! Ik zat vandaag uit het niets te huilen en vriendlief schrok zich een hoedje.

We hebben gisteren een film gekeken die dat gevoel van machteloosheid aanwakkert. In die film moet de Amerikaanse president supersnel besluiten of hij een nucleaire WO3 begint. Het maakte even pijnlijk duidelijk dat we overgeleverd zijn aan de gekken. Is weer eens wat anders dan overgeleverd aan de goden.

https://www.vprogids.nl/cinema/lees/artikelen/specials/netflix/2025/A-House-of-Dynamite-is-een-bijzonder-beklemmende-film-over-nucleaire-oorlog.html

De president blijft lang buiten beeld in de film, omdat het eigenlijk niet uitmaakt wie de president is. Maar dat maakt natuurlijk wel uit: we hebben daar een mafklapper zitten. 

ToetieToover schreef op 11-01-2026 om 18:17:

[..]

Ik heb hetzelfde! Ik zat vandaag uit het niets te huilen en vriendlief schrok zich een hoedje.

We hebben gisteren een film gekeken die dat gevoel van machteloosheid aanwakkert. In die film moet de Amerikaanse president supersnel besluiten of hij een nucleaire WO3 begint. Het maakte even pijnlijk duidelijk dat we overgeleverd zijn aan de gekken. Is weer eens wat anders dan overgeleverd aan de goden.

https://www.vprogids.nl/cinema/lees/artikelen/specials/netflix/2025/A-House-of-Dynamite-is-een-bijzonder-beklemmende-film-over-nucleaire-oorlog.html

De president blijft lang buiten beeld in de film, omdat het eigenlijk niet uitmaakt wie de president is. Maar dat maakt natuurlijk wel uit: we hebben daar een mafklapper zitten.

Inderdaad  Ik vind het op den duur echt moeilijk om de mensheid nog als iets positiefs te zien. Er is zoveel kwaad op de wereld. De moed zakt me soms in de schoenen.

Herfstappeltaart schreef op 11-01-2026 om 18:19:

[..]

Inderdaad Ik vind het op den duur echt moeilijk om de mensheid nog als iets positiefs te zien. Er is zoveel kwaad op de wereld. De moed zakt me soms in de schoenen.

Dit is dus de reden dat ik geen journaal kijk. Ik word er letterlijk naar van, al die ellende.

Ik kijk wel soms wat hoogtepunten op nieuwssites, en ik hoor het nieuws op de radio soms. Maar meer ook niet.

Broodjebrie schreef op 11-01-2026 om 18:31:

[..]

Dit is dus de reden dat ik geen journaal kijk. Ik word er letterlijk naar van, al die ellende.

Ik kijk wel soms wat hoogtepunten op nieuwssites, en ik hoor het nieuws op de radio soms. Maar meer ook niet.

Hier hetzelfde 

Nieuws op de radio werd ik vanmorgen bij het ontwaken ook niet blij van.  2 kinderen vermist. Beide teruggevonden inmiddels.  Een overleden , een in een situatie waarvan ik denk daar is vast meer gebeurt dan alleen limonade en een koekje. Vreselijk.

Ik kon er altijd best tegen maar gisteravond keek ik een uitzending van Nieuwsuur en toen ging het dus over die sadistische chatgroep en daar werd ik gewoon onpasselijk van. Wat zijn dat voor mensen? Hoe bestaat zoiets? Ik word er bang van. Bang voor de wereld waar mijn kleinkinderen nog lang in moeten leven. Het is overal ellende en kwaadaardigheid. Bah.Je wil ze beschermen maar dat kan niet. 

Ik doe al heel lang vrijwillierswerk achter de bar in een voetbalkantine. Ik ben nu vaak ziek. ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Er is een beetje bloed gevonden in mijn ontlasting. Daarom is verder onderzoek nodig, Die krijg ik 20 januari. Nu hoor ik dat dit smoesjes zijn omdat ik niet meer wil werken, dat doet pijn!

watertoren schreef op 11-01-2026 om 19:03:

Ik doe al heel lang vrijwillierswerk achter de bar in een voetbalkantine. Ik ben nu vaak ziek. ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Er is een beetje bloed gevonden in mijn ontlasting. Daarom is verder onderzoek nodig, Die krijg ik 20 januari. Nu hoor ik dat dit smoesjes zijn omdat ik niet meer wil werken, dat doet pijn!

Oh nee wat vervelend allemaal. Sterkte! 

watertoren schreef op 11-01-2026 om 19:03:

Nouja zeg! Wie zegt zoiets tegen je? Sterkte met de eventuele komende onderzoeken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.