Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 10:12:

Meid, als het pas volgend jaar kerst is wat zit je dan te zeuren. Dat je daar nu al verdrietig van wordt... Dan heb je zeeën van tijd om iets te plannen. Niet zo miezemauzen.

Jij stond niet vooraan zeker, toen ze de empathie uitdeelden...

Schemerlampje schreef op 11-11-2025 om 10:26:

[..]

Ik wou het niet zeggen maar ik dacht het wel. Blijkbaar is het lastig te snappen dat iemand met ASS en een kleine sociale cirkel moeite heeft met het idee dat ze in december de hele maand zonder haar moeder zit. En ja, ik weet dat ik mijn cirkel moet uitbreiden en dat probeer ik ook, maar dat gaat lastig ivm angsten ( pestverleden ) en andere dingen. En ja, ik maak me altijd zorgen om alles, dat zit in mijn DNA. Daarom ga ik ook weer in therapie. Maar ik mag toch wel even twee tellen verdrietig zijn dat ik zonder mijn moeder zit met de kerst? Blijkbaar niet, gewoon andere plannen maken. Even omdenken. 

Schemerlampje schreef op 11-11-2025 om 10:26:

[..]

Knip

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 10:33:

[..]

[Quote verwijderd]

Nou ja zeg! Jujube geeft aan dat ze ASS heeft, dat is wel even een iets anders werkend brein dan dat van de ‘doorsnee mens’

Als je niks leuks of liefs kunt zeggen in deze, hou dan je commentaar voor je in plaats van te kwetsen

madee schreef op 11-11-2025 om 11:24:

[..]

Nou ja zeg! Jujube geeft aan dat ze ASS heeft, dat is wel even een iets anders werkend brein dan dat van de ‘doorsnee mens’

Als je niks leuks of liefs kunt zeggen in deze, hou dan je commentaar voor je in plaats van te kwetsen

Als ze verdrietig over de kerst van volgend jaar omdat ze geen plannen heeft, is het beter om niet mee te gaan huilen, maar gewoon zeggen ''kop op, niet zo in de mineur. Ga wat leuks doen!''

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 11:42:

[..]

Als ze verdrietig over de kerst van volgend jaar omdat ze geen plannen heeft, is het beter om niet mee te gaan huilen, maar gewoon zeggen ''kop op, niet zo in de mineur. Ga wat leuks doen!''

Dat is nu net iets dat met ASS heel moeilijk kan zijn. Mag ze even? Moet kunnen, en natuurlijk gaat ze tegen die tijd heus wel invulling vinden. Maar ik denk dat jij, Frisdrank, geen benul hebt van wat autisme inhoudt.

Wat zegt dit over jou, Frisdrank, dat ze zichzelf maar een schop onder de kont moet geven en vooral niet mag voelen wat ze erbij voelt? Hoe sta jij in het leven? Altijd maar lachen, nergens over zeuren en vooral geen aandacht schenken aan wat je voelt?

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 11:42:

[..]

Misschien moet je even opzoeken wat autisme inhoudt.

Liever autisme dan een naar karakter. 

@jujubee misschien heb je wel een vriend volgend jaar ( je was toch een beetje op zoek? Sorry als ik het fout heb)
Dan ben je niet alleen 🙂 er kan zoveel gebeuren in een jaar!

Grindelwald schreef op 11-11-2025 om 14:18:

@jujubee misschien heb je wel een vriend volgend jaar ( je was toch een beetje op zoek? Sorry als ik het fout heb)

Idd! Waarom er nu al over in zitten? 

Citroengraag schreef op 11-11-2025 om 13:41:

Liever autisme dan een naar karakter.

Een beetje relativeren of wat tegengas mag hier niet . Is mij wel vaker op gevallen . 

Roos57 schreef op 11-11-2025 om 14:32:

[..]

Een beetje relativeren of wat tegengas mag hier niet . Is mij wel vaker op gevallen .

Tuurlijk mag dat wel, maar mag de tegengas op de tegengas wel? Het gaat vaak meer op hoe de tegengas wordt gegeven, dat kan er hier soms best bot aan toe gaan en dat kan ook anders.

Laat elkaar lekker gewoon even verdrietig zijn zeg (in een 'waar werd je verdrietig van-topic' notabene). Zeker als iemand nog heel duidelijk uitlegt waarom dat lastig voor haar is. Maar zelfs al was het omdat je je slipper aan de verkeerde voet hebt gedaan, laat iemand toch. Soms ben je nou eenmaal verdrietig en dan wil je dat van je afschrijven. En ze wil niet haar moeder daarmee lastig vallen wat ik ook goed vind. 

Als iemand om een schop onder de kont vraagt, helemaal goed. Maar soms is dat nou net niet waar je naar op zoek bent. Of is de manier waarop die schop komt wel gewoon echt zwaar beroerd geformuleerd.

En als je niet tegen zieligheid in welke vorm dan ook kan, is een ander topic misschien een beter idee. 

En OT. Mijn kat kwakkelt een beetje de laatste dagen. Na medicatie bij de da gedroeg ze zich weer als vanouds, maar nu zakt het weer een beetje in. 

Grindelwald schreef op 11-11-2025 om 14:18:

Nee hoor, ik ben niet actief op zoek. Helemaal niet zelfs haha. Ik ben al minstens tien jaar alleen en vind dat prima zo. Mocht de ideale man langs komen prima maar alleen ook heel fijn. Dus ik ga er zeker niet vanuit dat ik volgend jaar ineens naast een vent zit op de kerst. Ik kan wel mijn beste vriend/fwb bellen, die is ook vaak alleen op kerst. 

En heel lief dat mensen voor me opkomen maar dat is niet nodig hoor. Ik zei zelf ook al dat ik het aanstellerig vond en ik heb niets tegen een beetje relativeren. Ik vond de reactie wel wat bot maar goed, dat kan. En weer door on topic. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.