Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Damoontje schreef op 16-07-2025 om 20:45:

Weer vrijgezel sinds vorige week woensdag...
En waar ik eerst nog een soort strijdlust had en enorme boosheid tegen hem en zijn nieuwe vriendinnetje.... was ik vanavond vooral heel verdrietig. Gebroken-verdrietig... en dan nog verwacht mijn omgeving dat ik 'normaal doe'.

Dat mijn emmer op overlopen staat. Maar ik de rust niet kan vinden om dat te veranderen. Wat weer effect heeft op de kinderen etc. 

En waar ik eerst nog een soort strijdlust had en enorme boosheid tegen hem en zijn nieuwe vriendinnetje.... was ik vanavond vooral heel verdrietig. Gebroken-verdrietig... en dan nog verwacht mijn omgeving dat ik 'normaal doe'.

En laat je omgeving ff lekker de ***** krijgen...

Volgens mij is heel verdrietig zijn in deze situatie normaal. Sterkte!

Dankjulliewel!! 
zijn vrienden (met wie ik nog sport) snappen er ook helemaal niets van. Ene moment was hij nog helemaal vol van mij. Andere moment loopt hij met dat mokkel over straat. 
Zijn beste maat zei: ik zou m nog liever in een schaap steken (over haar). 
We woonden niet samen. Vandaag in mijn huis even een stapel gemaakt met dingen die nog van hem zijn en hem een verzoekje gestuurd dit op te halen. 
Zometeen even wat klusjes doen die hij nog ‘beloofd had’ te doen. Anders zit ik er steeds tegenaan te kijken van, dit zou Karel nog doen. 

Damoontje schreef op 17-07-2025 om 15:05:

Dankjulliewel!!
zijn vrienden (met wie ik nog sport) snappen er ook helemaal niets van. Ene moment was hij nog helemaal vol van mij. Andere moment loopt hij met dat mokkel over straat.
Zijn beste maat zei: ik zou m nog liever in een schaap steken (over haar).
We woonden niet samen. Vandaag in mijn huis even een stapel gemaakt met dingen die nog van hem zijn en hem een verzoekje gestuurd dit op te halen.
Zometeen even wat klusjes doen die hij nog ‘beloofd had’ te doen. Anders zit ik er steeds tegenaan te kijken van, dit zou Karel nog doen.

Sterkte voor jou, maar dit zegt meer iets over het niveau van deze vrienden. 

Haha die ene is idd een lompe boer. Maar in een ‘gewoon’ gesprek zei hij dat hij het echt niet begrijpt. Niet dat het opeens uit is maar vooral niet de vrouw waar hij nu voor gekozen heeft. 
Ik hoorde van iemand dat ze nog getrouwd is, of juist pas gescheiden, in ieder geval allemaal ellende en kinderen in het spel etc. 
Nouja zijn keuze. Ik heb in t dagelijks leven soms met haar te maken… wil niet in detail treden… maar heb eerlijk naar de coördinator bericht gestuurd dat ik het nu niet trek om met haar in 1 ruimte te zijn. Paar keer geprobeerd maar het gaat echt niet. 

Damoontje schreef op 17-07-2025 om 15:38:

Haha die ene is idd een lompe boer. Maar in een ‘gewoon’ gesprek zei hij dat hij het echt niet begrijpt. Niet dat het opeens uit is maar vooral niet de vrouw waar hij nu voor gekozen heeft.
Ik hoorde van iemand dat ze nog getrouwd is, of juist pas gescheiden, in ieder geval allemaal ellende en kinderen in het spel etc.
Nouja zijn keuze. Ik heb in t dagelijks leven soms met haar te maken… wil niet in detail treden… maar heb eerlijk naar de coördinator bericht gestuurd dat ik het nu niet trek om met haar in 1 ruimte te zijn. Paar keer geprobeerd maar het gaat echt niet.

Beide zaten in een relatie en denken niet aan de gevoelens van hun partner en de kinderen die erbij betrokken zijn. Ze zijn allebei fout maar ik lees dat je boos bent op haar... is je ex vriend door haar gedwongen? Nee toch, richt je op hem hij heeft jou belazert, met hem had je een relatie. 

Vervelend dat je ook met haar te maken hebt, maar compleet negeren zal haar meer raken dan je boosheid.

Het is heel vervelend dat ik haar dagelijks zie. 
Nee natuurlijk heb ik mijn ex niet gedwongen naar een ander te gaan, want denk je zelf

Damoontje schreef op 17-07-2025 om 16:22:

Het is heel vervelend dat ik haar dagelijks zie.
Nee natuurlijk heb ik mijn ex niet gedwongen naar een ander te gaan, want denk je zelf

Begrijp dat het vervelend is om haar te zien.

Dat schrijf ik ook niet Ik vroeg of zij hem heeft gedwongen? Om aan te geven dat hij vrijwillig is vreemd gegaan.

Voor de daklozenopvang zat een oude man in een rolstoel, waaraan  plastic tasjes hingen, met waarschijnlijk heel zijn hebben en houden. Hij zat huilend te bellen, hoorde hem zeggen, ik ben eruit gegooid maar die Afrikanen geven zoveel stress en ik wil gewoon douchen, laat me alsjeblieft douchen, ik moet douchen. Hij was zo verdrietig, het raakte me en tegelijkertijd denk ik daar mopper ik regelmatig op.... omdat ze zo'n bende maken van de stad en overlast veroorzaken. Dat kwam wel even binnen, toen ik een uurtje later langs liep zat hij er nog steeds. Hij was wat rustiger, gedoucht was hij nog niet....   

Hetzelfde elke keer, verschil in kinderwens met vriend. Of naja, hij twijfelt nog en ik wil hem ruimte geven maar zie hem zo worstelen en piekeren. En uitstel is afstel op deze manier maar is dat wat hij wil of is hij gewoon bang om een knoop door te hakken?
 Want kiezen voor kinderen is kiezen voor een leven zonder mij, waarvan ik weet dat dat zijn hart breekt (en de mijne) en juist daarom durft hij denk ik geen knoop door te hakken. Het voelt alsof hij het misschien wel al weet maar het niet durft/niet wil op deze manier. Maar dat vul ik dan weer in. Gister nog over gehad dus is gelukkig een bespreekbaar onderwerp. Maar veel verder komr hij niet en nou heb ik er over gedroomd vannacht. 

Koettie schreef op 28-07-2025 om 07:23:

Hetzelfde elke keer, verschil in kinderwens met vriend. Of naja, hij twijfelt nog en ik wil hem ruimte geven maar zie hem zo worstelen en piekeren. En uitstel is afstel op deze manier maar is dat wat hij wil of is hij gewoon bang om een knoop door te hakken?
Want kiezen voor kinderen is kiezen voor een leven zonder mij, waarvan ik weet dat dat zijn hart breekt (en de mijne) en juist daarom durft hij denk ik geen knoop door te hakken. Het voelt alsof hij het misschien wel al weet maar het niet durft/niet wil op deze manier. Maar dat vul ik dan weer in. Gister nog over gehad dus is gelukkig een bespreekbaar onderwerp. Maar veel verder komr hij niet en nou heb ik er over gedroomd vannacht.

Heel erg herkenbaar Koettie; tot nu toe zijn al mijn relaties stukgelopen op dat onderwerp...  (Ik wil ook geen kinderen, mocht je daar over willen bakkeleien, pb me gerust)

Ik ben verdrieting omdat het met mijn nieuwe liefde anders loopt dan gehoopt. 1e paar maanden waren heel erg leuk maar nu staat de boel even op status quo (on hold) omdat het sinds een paar weken niet goed met hem gaat. Heeft niks met mij te maken en ik ren ook echt niet gelijk weg maar vd andere kant ben ik ook niet van ijzer... (Echt waarom zijn relaties toch altijd zo'n gedoe...pffff)

Ik ben intens verdrietig omdat een jonge vrouw, moeder van twee kleine jongetjes gehoord heeft dat ze niet meer beter word.

Auwereel

Auwereel

31-07-2025 om 23:00 Topicstarter

Och, wat triest Layka...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.