Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Broodjebrie
03-10-2025 om 17:40
HAHA!wait..what schreef op 03-10-2025 om 16:19:
[..]
Heerlijk! Fijne vakantie
Hoe lang heb je vrij?
Dank je wel! 1 week heb ik vrij. Dan zijn mijn vakantie uren voor dit jaar (bijna) op.
BlairW
03-10-2025 om 21:44
Yumi schreef op 03-10-2025 om 16:45:
[..]
Wat fijn voor je ouders, dat het zo snel is gegaan, maar ook voor jou.
Zeker! Valt een last van hun schouders. En ik kan gewoon weer eens op de koffie op mijn vrije dag! Kijk er zo naar uit om ze weer dichtbij te hebben!
Yumi
03-10-2025 om 21:56
BlairW schreef op 03-10-2025 om 21:44:
[..]
Zeker! Valt een last van hun schouders. En ik kan gewoon weer eens op de koffie op mijn vrije dag! Kijk er zo naar uit om ze weer dichtbij te hebben!
Heerlijk voor je en mooi hoe je over je ouders schrijft, hartverwarmend 😊
HAHA!wait..what
04-10-2025 om 14:53
Blij dat blijdschap en opluchting op het moment overheerst
Ik voel me de hele week al verdrietig en gespannen omdat ik stop bij mijn huidige baan.
Hele tijd twijfel of ik er wel goed aan doe (heb nog geen ander werk).
Maar nu, eindelijk, voel ik me blij!
Ook extra blij omdat ik anders vandaag nog een verplichting had op het werk en dat mooi heb af kunnen zeggen 
Nog 10 dagen werken en ik ben klaar daar 
Broodjebrie
04-10-2025 om 15:02
HAHA!wait..what schreef op 04-10-2025 om 14:53:
![]()
Ik voel me de hele week al verdrietig en gespannen omdat ik stop bij mijn huidige baan.
Ook extra blij omdat ik anders vandaag nog een verplichting had op het werk en dat mooi heb af kunnen zeggen
Wat fijn om te lezen ♥️
BlairW
04-10-2025 om 19:24
Yumi schreef op 03-10-2025 om 21:56:
[..]
Heerlijk voor je en mooi hoe je over je ouders schrijft, hartverwarmend 😊
Dankjewel 🥰 het was een fijne tijd toen ze in het buitenland woonden en voor ons ook echt wel vakantie als we er waren. Maar gewoon even op de koffie of zoiets simpels als een middagje winkelen met mijn moeder was lastig. En fijn dat ze dichterbij zijn nu de gezondheid het een beetje laat afweten. Ben er echt zo blij mee! 😁
BlairW
04-10-2025 om 19:25
HAHA!wait..what schreef op 04-10-2025 om 14:53:
![]()
Spannend maar ook fijn! En goed dat je je er nu zelf ook goed bij voelt 😊
Loulou39
04-10-2025 om 20:10
BlairW schreef op 04-10-2025 om 19:24:
[..]
Dankjewel 🥰 het was een fijne tijd toen ze in het buitenland woonden en voor ons ook echt wel vakantie als we er waren. Maar gewoon even op de koffie of zoiets simpels als een middagje winkelen met mijn moeder was lastig. En fijn dat ze dichterbij zijn nu de gezondheid het een beetje laat afweten. Ben er echt zo blij mee! 😁
Wat fijn! En vooral fijn dat je zo’n goede band met je ouders hebt 💕
Malibu2
05-10-2025 om 09:39
De enorme hoeveelheid druiven die mijn wijnstok dit jaar heeft opgebracht. Ik ga maar eens proberen druivensap te maken 
Auwereel
05-10-2025 om 09:53
Malibu2 schreef op 05-10-2025 om 09:39:
De enorme hoeveelheid druiven die mijn wijnstok dit jaar heeft opgebracht. Ik ga maar eens proberen druivensap te maken
Ik had dit jaar 8 potjes jam en 2,5 liter sap van druiven die op de noordgevel(!) van ons huis groeien. Ze waren heel zoet.Ik heb al 3 weken geleden geoogst.
In Trouw stond dat ook in Italië de druivenoogst heel goed was, maar omdat er zoveel minder rode wijn gedronken wordt, ze daar geen idee hebben wat ze ermee moeten.
Malibu2
05-10-2025 om 10:21
Auwereel schreef op 05-10-2025 om 09:53:
[..]
Ik had dit jaar 8 potjes jam en 2,5 liter sap van druiven die op de noordgevel(!) van ons huis groeien. Ze waren heel zoet.Ik heb al 3 weken geleden geoogst.
In Trouw stond dat ook in Italië de druivenoogst heel goed was, maar omdat er zoveel minder rode wijn gedronken wordt, ze daar geen idee hebben wat ze ermee moeten.
Wauw, zelfs op het noorden! Die van mij staat op het oosten.
Ik heb in de afgelopen maand al heel veel opgegeten en ook weggegeven, en in andere jaren was het dan wel op. Maar er lijkt nu geen einde aan te komen. Dus vanmiddag maar eens proberen druivensap te maken.
Broodjebrie
05-10-2025 om 10:54
ik ben blij en vooral opgelucht dat de droom over mijn moeder vannacht, geen nachtmerrie was
Auwereel
05-10-2025 om 11:18
Malibu2 schreef op 05-10-2025 om 10:21:
[..]
Wauw, zelfs op het noorden! Die van mij staat op het oosten.
Ik heb in de afgelopen maand al heel veel opgegeten en ook weggegeven, en in andere jaren was het dan wel op. Maar er lijkt nu geen einde aan te komen. Dus vanmiddag maar eens proberen druivensap te maken.
Ik vind de druivensap het lekkerste als ik de druiven even kort kook, en daarna door de zeef werk. Als ik ze direct door de zeef werk, komt er geen kleurstof en smaak van de velletjes mee (ik heb rode druiven).
Ik had een grove zeef die de pitjes kapot maakte, ik heb nu een roerzeef die dat niet doet en da's veel lekkerder. Wat minder is van die roerzeef, is dat het roergedeelte niet werkt, het schuift de druiven voor zich uit ipv ze te pletten. Maar ik plet ze met een pollepel, dat perst ook prima. Maar had ik een goede pers, dan had ik nog veel meer sap gehad, dat wel.
HAHA!wait..what
05-10-2025 om 12:44
Blij dat bij mijn (redelijk) nieuwe wasmachine de laatste minuut geen 10 minuten duurt! Sterker nog; hij springt regelmatig van 4 min naar de 0
Waar je al niet blij van kan worden ![]()
Malibu2
05-10-2025 om 16:41
Auwereel schreef op 05-10-2025 om 11:18:
[..]
Ik vind de druivensap het lekkerste als ik de druiven even kort kook, en daarna door de zeef werk. Als ik ze direct door de zeef werk, komt er geen kleurstof en smaak van de velletjes mee (ik heb rode druiven).
Ik had een grove zeef die de pitjes kapot maakte, ik heb nu een roerzeef die dat niet doet en da's veel lekkerder. Wat minder is van die roerzeef, is dat het roergedeelte niet werkt, het schuift de druiven voor zich uit ipv ze te pletten. Maar ik plet ze met een pollepel, dat perst ook prima. Maar had ik een goede pers, dan had ik nog veel meer sap gehad, dat wel.
Ik heb het met een vergiet en pollepel gedaan en dat werkte. En het is lekker!
Over een paar dagen haal ik de laatste druiven eraf en dan nog maar een portie maken.