Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Auwereel
30-08-2025 om 21:48
Blij dat onze kinderen, dochter en haar vriend en zoon, vandaag langskwamen voor de verjaardag van man, dat was heel gezellig. Ze bleven voor het avondeten. We kregen het idee om zelf pokebowl te maken, met alle ingrediënten los op tafel, zodat iedereen in eigen kom een eigen pokebowl kon maken. Man en ik hadden overal en nergens ingrediënten ingeslagen. Dat was heel leuk en lekker! En ook de pruimen-blauwe bessen plaatkoek die ik gebakken had, was goed gelukt en enthousiast onthaald. Dus heel tevreden. Alleen wel moe van alle winkels aflopen en het eten organiseren, koken en bakken. Maar keuken is weer aan kant, kinderen naar huis en ik kan op mijn krent zitten.
Netherfield
30-08-2025 om 22:32
In het ergernis topic schreef ik deze week dat ik nog van alles moest doen (waaronder onkruid wieden) voor de barbecue van vanavond met vrienden. Het meeste op mijn lijstje is gelukt, zelfs nog onkruid uit de tuin gehaald. Barbecue was heel leuk en gezellig! Hele fijne avond gehad. Mooi weer ook, iedereen zat lekker in de tuin. Blij!
Herfstappeltaart
31-08-2025 om 07:59
Auwereel schreef op 30-08-2025 om 21:48:
Blij dat onze kinderen, dochter en haar vriend en zoon, vandaag langskwamen voor de verjaardag van man, dat was heel gezellig. Ze bleven voor het avondeten. We kregen het idee om zelf pokebowl te maken, met alle ingrediënten los op tafel, zodat iedereen in eigen kom een eigen pokebowl kon maken. Man en ik hadden overal en nergens ingrediënten ingeslagen. Dat was heel leuk en lekker! En ook de pruimen-blauwe bessen plaatkoek die ik gebakken had, was goed gelukt en enthousiast onthaald. Dus heel tevreden. Alleen wel moe van alle winkels aflopen en het eten organiseren, koken en bakken. Maar keuken is weer aan kant, kinderen naar huis en ik kan op mijn krent zitten.
Wat fijn Auwereel!
Edit: die plaatkoek klinkt goed (receptje?)
Poezenmeisje
31-08-2025 om 09:02
Wie wordt hier nou niet blij van? 🥰
Een schattig filmpje. Waarschijnlijk een 'loopeend'?

Auwereel
31-08-2025 om 12:57
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2025 om 07:59:
[..]
Wat fijn Auwereel!
![]()
Edit: die plaatkoek klinkt goed (receptje?)
Plaatkoek met pruimen en/of bosbessen
- 200 gr zachte boter
- 200 gr suiker
- Zakje vanillesuiker (8 gram)
- (Evt. Klein mespuntje zout)*
- 250 gr zelfrijzend bakmeel
- 100 gr custardpoeder of maïszetmeel
- 5 eieren
- Ongeveer een pond pruimen, of 200 gram bosbessen, of allebei, maar dan de helft van de hoeveelheden
Klop boter met alle suiker (en het kleine beetje zout*) zacht, roer één voor één de eieren erdoor, zeef dan het zelfrijzend bakmeel en custardpoeder (of maïszetmeel) erdoor. Als het een homogeen deegje is geworden, uitsmeren op een bakblik. Daarna de schoongemaakte gehalveerde pruimen en/of bosbessen in het deeg duwen.
Bak de plaatkoek in een voorverwarmde oven 25-30 minuten op de onderste richel van de oven. Heteluchtoven op 160 °C, gas 175 °C.
Na 25 minuten kleur checken. Als het er goed uitziet, mooi lichtbruin, even aanprikken met breinaald of sateprikker om te zien of de plaatkoek helemaal gaar is.
Gaar? Even wat laten afkoelen zodat je je mond niet brandt, maar warm is-ie zeker lekker!
*Zout is facultatief, zonder ook prima
Netherfield
31-08-2025 om 14:57
Zonet 7,4 kilometer gewandeld. Ik begon met bewolking en eindigde vol in de zon! Heerlijk.
Herfstappeltaart
31-08-2025 om 15:13
Auwereel schreef op 31-08-2025 om 12:57:
[..]
Plaatkoek met pruimen en/of bosbessen
- 200 gr zachte boter
- 200 gr suiker
- Zakje vanillesuiker (8 gram)
- (Evt. Klein mespuntje zout)*
- 250 gr zelfrijzend bakmeel
- 100 gr custardpoeder of maïszetmeel
- 5 eieren
- Ongeveer een pond pruimen, of 200 gram bosbessen, of allebei, maar dan de helft van de hoeveelheden
Klop boter met alle suiker (en het kleine beetje zout*) zacht, roer één voor één de eieren erdoor, zeef dan het zelfrijzend bakmeel en custardpoeder (of maïszetmeel) erdoor. Als het een homogeen deegje is geworden, uitsmeren op een bakblik. Daarna de schoongemaakte gehalveerde pruimen en/of bosbessen in het deeg duwen.
Bak de plaatkoek in een voorverwarmde oven 25-30 minuten op de onderste richel van de oven. Heteluchtoven op 160 °C, gas 175 °C.
Na 25 minuten kleur checken. Als het er goed uitziet, mooi lichtbruin, even aanprikken met breinaald of sateprikker om te zien of de plaatkoek helemaal gaar is.
Gaar? Even wat laten afkoelen zodat je je mond niet brandt, maar warm is-ie zeker lekker!
*Zout is facultatief, zonder ook prima
Heel erg bedankt! Die ga ik zéker proberen.
Broodjebrie
31-08-2025 om 19:17
dat ik eindelijk m'n nieuwe telefoon heb geïnstalleerd. Lag al weken in huis maar stelde het klusje steeds uit. Had vandaag een bank-hangdag dus het moest er nu maar eens van komen.
Yumi
31-08-2025 om 19:35
Dat ik de afgelopen week elke dag heb kunnen wandelen. Dat komt dankzij het mooie weer en belangrijker, omdat ik me gehouden heb aan één afspraak per dag, waardoor mijn agenda niet zo vol is, en ik er de energie voor heb.
Blij met mijn onverwacht heerlijke curry, die ik in elkaar geflanst heb van allerlei groenten.
En vanavond start het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson, kijk al vanaf het eerste uur, zin in! ![]()

Bakblik
31-08-2025 om 20:04
Blij dat morgen het normale leven weer gaat beginnen. Studenten gaan weer naar college en stage, niet meer tot laat werken en dan in de ochtend pas laat wakker. Kan morgenochtend vroeg de wasmachine aan.
FaithfulDuck87
31-08-2025 om 20:06
Even een flinke regenbui, dan kan mijn regenton zich ook weer vullen. Al lang geen regen van betekenis gehad hier, dus lekker even
Diezijnvanmij
31-08-2025 om 20:13
van de ontspannen wandeling vanochtend, een dag samen met alleen mijn dochter
, klusjes aftikken, iets nieuws gekookt en iedereen vond het lekker.
vandaag was een goede dag.
Pooh-Bear
31-08-2025 om 23:28
Dat ik vandaag een heerlijke dag uit heb gehad met mijn vriendin dat hebben we een lange tijd niet gedaan. Zijn haar een leuke stad geweest en hebben afgesloten met een heerlijk diner.
Ook was het weer heerlijk en schijnt de zon zelfs terwijl er voorspeld was dat het bewolkt zou zijn met regen