Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik ben blij omdat ik zomaar een weekje vrij heb gepakt. Gewoon omdat het kan. Een weekje voor mezelf; kapper, shoppen, lunchen, maar vooral lekker lang in bed liggen 

Zilver_gray schreef op 27-05-2024 om 08:02:

Ik ben blij omdat ik zomaar een weekje vrij heb gepakt. Gewoon omdat het kan. Een weekje voor mezelf; kapper, shoppen, lunchen, maar vooral lekker lang in bed liggen

Heel goed!!!

Van de merel die iedere ochtend op het randje van ons dakterras zit te zingen! 

rionyriony schreef op 27-05-2024 om 07:40:

Hierna zit ik een beetje te dubben over mijn voorraad wit. Die is momenteel niet in de winkels dichtbij te koop. Ik dacht even dat Zeeman die had maar het bleek helaas polyester te zijn. Hm. Zal wel komen. Wit is altijd in.

Je 'voorraad wit', bedoel je dan het borduurlinnen?   Kijk ook eens bij je kringloopwinkel.  Een paar maanden geleden ben ik met mijn buurvrouw op jacht gegaan. We vonden heel veel, ook nog nieuwe of half afgemaakte borduurpakketten.

Beterlaat2021! schreef op 27-05-2024 om 10:08:

[..]

Je 'voorraad wit', bedoel je dan het borduurlinnen? Kijk ook eens bij je kringloopwinkel. Een paar maanden geleden ben ik met mijn buurvrouw op jacht gegaan. We vonden heel veel, ook nog nieuwe of half afgemaakte borduurpakketten.

Ik denk dat er best een hoop half afgemaakte borduurwerken zullen zijn. Als het toch anders wordt dan gedacht of niet blijkt te matchen met de rest. Dus goed idee om eerst naar de kringloop te gaan als je een voordelig handwerk zoekt.

In mijn geval gaat het om bollen wit glanskatoen; dat is niet zo glanzend als DMC borduurgaren maar wel glanzender dan de meeste andere katoen. Die verf ik zelf bij in de goede kleur wit. Niet alle wit lijkt op elkaar. Wibra had ze tot nu toe maar ze zijn uitverkocht denk ik. Dus ik wacht even af of ze weer nieuw inkopen of anders zoek ik ergens anders. Ik heb nog maar weinig nodig en ik heb nog wel wat maanden voor dat die kleur aan de beurt is.

Ik heb wel iets leuks gevonden, nl baby fluweelgaren en die wou ik erin gaan verwerken als "een dik pak sneeuw".

De eerste was van vandaag ging om 10.00 en ligt nu al droog en gevouwen in de kast. De tweede was is bijna zover dat ik het kan inhalen. 
Twijfelde nog of ik een derde zou wassen maar nu het weer opklaart die ik dat maar wel. Even de vloer en ramenwissers op een kort warm programma moet nog wel met lukken.

De planten doen het allemaal vreselijk goed. Alles heeft de lente in zijn bol en dat zal nog wel even doorgaan zo.

rionyriony schreef op 27-05-2024 om 20:55:

De planten doen het allemaal vreselijk goed. Alles heeft de lente in zijn bol en dat zal nog wel even doorgaan zo.

💃🏻

Dat we een go hebben gegeven op vervanging van ons dak. Zaten er al jaren tegenaan te hikken, begon steeds meer te lekken maar hadden een tijd terug de financiën niet en konden de hypotheek niet verhogen.

Nu gaat het financieel veel beter en kunnen we het gewoon doen. Heel trots en blij dat ons dat gelukt is.

Verder trots op mezelf dat ik naar een sparles ben gegaan voor boksen. Doe wel vaker padstraining en combinaties op elkaar maar echt sparren is nieuw voor mij. De conclusie is dat ik nog heeeeeel veel te leren heb. Wilde het al langer probeerde maar durfde het nog niet, nu heb ik het wel mooi gedaan! (En heb morgen een paar flinke blauwe plekken erbij...)

Loulou39 schreef op 27-05-2024 om 21:03:

[..]

💃🏻

Wat die dingen niet allemaal weten te maken van wat zonlicht, water en een snufje mineralen!

rionyriony schreef op 28-05-2024 om 09:16:

[..]

Wat die dingen niet allemaal weten te maken van wat zonlicht, water en een snufje mineralen!

En wat TLC van jou 😁

Loulou39 schreef op 28-05-2024 om 11:15:

[..]

En wat TLC van jou 😁

Misschien, ik moet ze niet vergeten te controleren, maar zij zijn de grote stille kunstenaars!

Sneeuwschaduw lichtgrijs nr 3 is klaar. 40 gram katoen gekleurd. Het ging vlug. De katoen moet drogen en overmorgen begin ik daaraan.

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

29-05-2024 om 20:25

Blij omdat ik na 2 best wel dagen vandaag een (redelijk) normale dag had... (Vorige week al een  week, dan hoop je dat deze week wat relaxter is maar dat kon ik gelijk maandag ochtend al vergeten... Zeer vermoeiend. Gelukkig volgende week een weekje vakantie)

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

30-05-2024 om 17:59

Er was dan weliswaar weer vertraging  met de trein, maar het blijkt dat ik geld kan terugvragen terwijl ik een businesskaart heb, handig!

Emotionele dag gehad, iets waar ik al lang mee liep en spanning op zit, heb ik aan twee collega’s op werk in vertrouwen verteld nadat ik werd getriggerd. En ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan. Hierdoor zit er ook minder druk op mijn werkzaamheden maar vooral fijn hoe lief ze reageerden, empatisch maar niet te dramatisch. Ik voel me opgelucht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.