Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


OperaQueen schreef op 05-05-2024 om 06:49:

[..]

En vrijheid... (Daar werd ik gister weer mee geconfronteerd bij het horen van verhalen uit de 2e wo)

Dit. Hoe ouder ik word, hoe meer ik dit besef. Die verhalen wennen nooit.

Vanmiddag maak ik in de regen een wandeling om aan die vrijheid te denken. Even spieken bij bevrijdingspop en feestende mensen, wat lekkers kopen in de winkel en vanavond vieren dat we (in ieder geval nu) veilig en vredig in huis wonen. Vrijheid kan zo voorbij zijn door wat voor omstandigheden ook.

gisterenavond bij de dodenherdenking en daarvoor kwamen allerlei portretten op tv. Mijn 9- jarige zoon was heel duidelijk geraakt door de verhalen. Hij begreep de boodschap van gisteren heel duidelijk. Eerste jaren was dat nog niet zo het geval. Belangrijk dat dit zo uitgedragen blijft worden

Vriend waar ik een oogje op heb stuurde een video dat hij gitaar speelt. En hij neemt veel op, maar weet niet zo goed of ie ze moet sturen. Dus ik heb gezegd, gewoon sturen! En prompt kreeg ik nog 5 video's. 

en dat PSV vandaag kampioen gaat worden (die kans is in ieder geval toch heel erg groot)😬

Malibu2 schreef op 05-05-2024 om 08:36:

[..]

Ja, dat ook, absoluut.

Vrijdag heb ik een aantal bijeenkomsten in het kader van Open Joodse Huizen | Huizen van Verzet bezocht. Confronterende verhalen, maar ook verhalen die me moed en hoop gaven. Want er waren ook in die donkere dagen nog steeds mensen die hun eigen leven waagden om anderen te redden.

Bij de herdenking waar ik bij was (in de stromende regen, ik was kletsnat toen ik thuis kwam) vertelde de burgemeester een verhaal over twee plaatselijke verzetshelden waarna straten zijn vernoemd. Ik wist dat nog niet, uiteraard niet het 1e verhaal uit de 2e WO die ik gehoord heb (ik woon in een stad/omgeving waar in september 44 heel hard gevochten is) maar het blijft enorm indrukwekkend en je wordt er iedere keer zo stil van.. En ook dankbaar...

Van zwemmen in de rivier met een paar dorpsgenoten vanochtend. Het was echt al zalig, we zijn er wel een kwartier ingebleven. In de winter ‘dippen’ we wel regelmatig, maar nu is het echte zwemseizoen wel weer begonnen

Toen ik daarnet buiten de krant aan het lezen was, zijn er drie keer vier halsbandparkieten overgevlogen. Buurvrouw had ze al gesignaleerd, maar dit was de eerste keer dat ik ze hier ook werkelijk zag.

Hier heb je hele groepen halsbandparkieten. Vandaag hing er nog één aan de pinda-dispenser in mijn tuin. Ze zien er mooi uit, maar wat een schreeuwlelijkerds zijn het. Alleen de nijlgans is erger.
Hier zie ik tegenwoordig ook veel aalscholvers, Canadese ganzen en krakeenden. En vandaag ook een zilverreiger en een lepelaar gezien. Dat waten vroeger zeldzaamheden.

Met mijn dochters naar een bevrijdingsfestival geweest. Het was leuk en gezellig en het bleef droog. 

Auwereel schreef op 05-05-2024 om 22:24:

Hier heb je hele groepen halsbandparkieten. Vandaag hing er nog één aan de pinda-dispenser in mijn tuin. Ze zien er mooi uit, maar wat een schreeuwlelijkerds zijn het. Alleen de nijlgans is erger.
Hier zie ik tegenwoordig ook veel aalscholvers, Canadese ganzen en krakeenden. En vandaag ook een zilverreiger en een lepelaar gezien. Dat waten vroeger zeldzaamheden.

Iets langer geleden heb ik voor het eerst kraanvogels zien overvliegen, kei leuk. 
Bizar hoe dat werkt. Woon hier volop in het groen, maar ben nog steeds zo blij als een kind wanneer er een koppel buizerds boven ons hoofd cirkelt of wanneer we reeën tegenkomen tijdens een wandeling. Enkele jaren geleden ook voor het eerst een gloeiworm aangetroffen in onze tuin 
 

Het enorm gelukzalige gevoel waarmee ik vanochtend wakker werd. Ondanks een vrij korte nacht weer helemaal opgeladen voor een nieuwe dag. 

Moirmel schreef op 06-05-2024 om 03:43:

[..]

Iets langer geleden heb ik voor het eerst kraanvogels zien overvliegen, kei leuk.
Bizar hoe dat werkt. Woon hier volop in het groen, maar ben nog steeds zo blij als een kind wanneer er een koppel buizerds boven ons hoofd cirkelt of wanneer we reeën tegenkomen tijdens een wandeling. Enkele jaren geleden ook voor het eerst een gloeiworm aangetroffen in onze tuin

Leuk! 😃

Yumi schreef op 03-05-2024 om 16:06:

[..]

Gelukkig anders is mijn weekend naar de knoppen

Ach soms moet je naar lichtpuntjes zoeken in de duisternis. Zo ben ik blij dat het weer maandag is. Anderen vermoedelijk zeker niet.  


Moirmel schreef op 06-05-2024 om 03:43:

[..]

Iets langer geleden heb ik voor het eerst kraanvogels zien overvliegen, kei leuk.
Bizar hoe dat werkt. Woon hier volop in het groen, maar ben nog steeds zo blij als een kind wanneer er een koppel buizerds boven ons hoofd cirkelt of wanneer we reeën tegenkomen tijdens een wandeling. Enkele jaren geleden ook voor het eerst een gloeiworm aangetroffen in onze tuin

Ik woon in een wat groenere wijk in de stad, maar buizerds nestelen hier midden in de stad en laatst zag ik ook fietsend bij de stad een lepelaar overvliegen!

Bij de vogeltelling is het jammer dat vogels cirkelend boven je tuin niet tellen kan, want toen zag ik ook. 2 buizerds!

Voor een gloeiworn, moet ik wel mijn stad uit.

Vandaag wordt zo mooi ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.