Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Loulou39 schreef op 02-05-2024 om 20:13:

[..]

Oh heerlijk! Zoveel werk, maar zoveel plezier! Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht 😁

ik hoop het ook met mijn snotkop. 

Loulou39 schreef op 02-05-2024 om 20:14:

[..]

Ik woon midden-/randstad, maar los van wat gezellig gerommel en een bui is code geel volledig aan ons voorbij gegaan 🤔

Mazzelaar hier was het maar een kleine rode vlekken maar die bleef wel heel lang hangen.. nu lekker het raam wagenwijd open, heerlijk,!

Zatwrdag naar de dierentuin met mn zusjes en 4 jarig nichtje. Zin in. 

Broodjebrie schreef op 02-05-2024 om 19:25:

dat ik op tijd thuis was. Het regent en onweert hier al bijna 2 uur.

Ik woon zoals je weet niet erg ver van jou (Phoebe hier met weer eens een andere naam  ) hier heeft het ook urenlang geonweerd. (En dat is wel jammer want dan kan ik geen ramen openzetten... Net even gedaan maar dakramen weer dichtgedaan aangezien mijn woonkamer anders in een zwembad verandert)

Ontopic: eehhhhhh ik weet even niks  ... dat ik mijn 1e koffietje op heb; word ik altijd blij van. En ik maak regelmatig de avond vantevoren Overnight oats zodat ik de volgende ochtend niet na hoef te denken over wat ik ga ontbijten en dat ook niet klaar hoef te maken, daar word ik ook blij van. (Ik ben dol op leuke ontbijtjes)
Oww ook nog iets groters, ik heb op werk weer twee complimenten gehad deze week.

vanochtend een flinke fiets boodschappen naar huis gesleept en nu lekker hobbymiddag aan het houden. 

Ik vond een piepjong geraniumplantje in de compostbak die zijn (bevroren) ouders had overleefd. Dus die heeft een mooie eigen pot gekregen.

En ik heb ein-de-lijk mijn verfkwast schoongespoeld. Die lag alweer heel wat dagen in een plastic zakje.

rionyriony schreef op 03-05-2024 om 14:28:

Ik vond een piepjong geraniumplantje in de compostbak die zijn (bevroren) ouders had overleefd. Dus die heeft een mooie eigen pot gekregen.

En ik heb ein-de-lijk mijn verfkwast schoongespoeld. Die lag alweer heel wat dagen in een plastic zakje.

Gelukkig anders is mijn weekend naar de knoppen 

De reacties van de meedenkende forummers bij mijn “meelmijt-topic”.
Heel fijn! Dank daarvoor 🌸

En dat het weekend is en ik nu een enorm glas witte wijn, nootjes, tomaatjes en olijven van mezelf mag en even lekker kan zitten na een enorme stressdag qua werk en mijt 😝

Familielid uit Nieuw Zeeland op bezoek. Zij wordt in juli  voor het eerst oma.  Ik had een cadeautje voor haar gekocht : een babyslaapzak van de HEMA.

33399121_02_001.jpg?sw=395&sfrm=png&bgcolor=FFFFFF

Zegt  zij :  verkopen ze hier ook babyslaapzakken?  Ik zeg : alsjeblieft ! En kon hem zo aan haar geven......   (In juli is het winter in NZ dus zo'n ding komt de eerste maanden goed van pas! ).

de buuf is druk aan het klussen, kinderen helpen mee. En omdat wij een heerlijk ijsverkooppunt in de straat hebben, ben ik daar even naar toe gegaan en voor allemaal een lekker versgedraaid ijsje gehaald. Heerlijk zitten smullen

Een tijd met man en dochters in de auto gezeten. Dat was heel gezellig onderweg!

Liefde en veiligheid. 

Malibu2 schreef op 04-05-2024 om 22:54:

Liefde en veiligheid.

En vrijheid... (Daar werd ik gister weer mee geconfronteerd bij het horen van verhalen uit de 2e wo)

Gisteren een schitterende wandeling gemaakt in de buurt en daarna met mijn man in een duurzame boetiek in een klein dorp gewinkeld. Personeel was erg vriendelijk, nog een drankje aangeboden gekregen. Allebei goed geslaagd, wel een paar honderd euro armer, maar hopelijk gaat deze kleding lag mee.

OperaQueen schreef op 05-05-2024 om 06:49:

[..]

En vrijheid... (Daar werd ik gister weer mee geconfronteerd bij het horen van verhalen uit de 2e wo)

Ja, dat ook, absoluut.

Vrijdag heb ik een aantal  bijeenkomsten in het kader van Open Joodse Huizen | Huizen van Verzet bezocht. Confronterende verhalen, maar ook verhalen die me moed en hoop gaven. Want er waren ook in die donkere dagen nog steeds mensen die hun eigen leven waagden om anderen te redden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.