Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Ik kan weer zelf koken. Keuken is nog niet helemaal klaar  maar kookplaat werkt. Nu nog uitzoeken  hoe dat kreng werkt, want inductie en ik had gas. Boekje er constant naast dus.😅

Van mijn werk, een heel leuk samenwerkings-studentenproject is gestart vandaag.

Van de voor- en na-foto van mijn ooglidcorrectie. Was al zo gewend aan mijn nieuwe hoofd dat ik dacht dat het verschil niet zo groot was. Boy was I wrong

Vanmorgen op 'werk' (werkervaringsplaats) een groot compliment gehad van leidinggevende

Een dikke knuffel van mijn dochter  

OperaQueen schreef op 24-04-2024 om 20:02:

Vanmorgen op 'werk' (werkervaringsplaats) een groot compliment gehad van leidinggevende

Heerlijk OperaQueen!

Twijfelde tussen hier en het ergernissen topic.
Mail gekregen van uitgeverij die met mij in zee wil gaan  
Spreken al direct van Engelstalige vertaling  
Contract zit bij de mail en na een vlugge scan zie ik dat ze een eigen inbreng vragen waarvoor een kleine 1000 exemplaren verkocht moeten worden om uit de kosten te geraken.
Twijfel, twijfel, maar denk niet dat het hem dit wordt.

Hun boeken zijn wel te koop bij de boekhandels, op bol en Amazon; maar toch stevige twijfel. 

Moirmel schreef op 25-04-2024 om 16:11:

Twijfelde tussen hier en het ergernissen topic.
Mail gekregen van uitgeverij die met mij in zee wil gaan
Spreken al direct van Engelstalige vertaling
Contract zit bij de mail en na een vlugge scan zie ik dat ze een eigen inbreng vragen waarvoor een kleine 1000 exemplaren verkocht moeten worden om uit de kosten te geraken.
Twijfel, twijfel, maar denk niet dat het hem dit wordt.

Hun boeken zijn wel te koop bij de boekhandels, op bol en Amazon; maar toch stevige twijfel.

Wellicht eerst een tegenbod doen voordat je nee zegt?

En zijn het kosten die je kan dragen? Is het eventuele verlies acceptabel voor je?

Bailey26 schreef op 25-04-2024 om 16:24:

[..]

Wellicht eerst een tegenbod doen voordat je nee zegt?

En zijn het kosten die je kan dragen? Is het eventuele verlies acceptabel voor je?

Kan de kosten uitsmeren of drie jaar en dan zijn ze makkelijk te dragen. 
Over het verlies zit ik niet in. 
Mijn twijfel is vooral of het manuscript goed genoeg was, of dat ik een verdienmodel ben voor hen. 

Edit: ga met partner en buurvrouw (kinderboekenschrijfster) overleggen.

Blij van het schooltheater waar ik vandaag bij mocht zijn als dank voor het vrijwilligerswerk dat ik doe op de school. Dan zie je de kinderen van en heel andere kant.  Wat ze met Nederlands en rekenen bang zijn om fouten te maken en heel schuchter met me praten stonden ze nu te stralen op het podium.

Moirmel schreef op 25-04-2024 om 16:28:

[..]

Kan de kosten uitsmeren of drie jaar en dan zijn ze makkelijk te dragen.
Over het verlies zit ik niet in.
Mijn twijfel is vooral of het manuscript goed genoeg was, of dat ik een verdienmodel ben voor hen.

Edit: ga met partner en buurvrouw (kinderboekenschrijfster) overleggen.

Ik denk dat eerst overleggen inderdaad een goede keuze is. Ik meen wel eens uit je berichten te halen dat je jezelf wel eens omlaag praat. Dan is het goed om ook visie van anderen te horen. Helemaal omdat je ook wel eens hebt geschreven dat het uitgeven van een boek wel iets is wat je graag wil.

En zou je het erg vinden als je een verdienmodel zou zijn? Ik heb helemaal geen verstand van die wereld maar dan lijkt het dat ze jouw verhaal goed genoeg vinden om er geld aan te verdienen.

Bailey26 schreef op 25-04-2024 om 16:50:

[..]

...

En zou je het erg vinden als je een verdienmodel zou zijn? Ik heb helemaal geen verstand van die wereld maar dan lijkt het dat ze jouw verhaal goed genoeg vinden om er geld aan te verdienen.

Dat ze er zelf aan verdienen, maakt mij geen reet uit. Wat ik wil vermijden is dat ik hun betaal en op die manier hun verdienmodel wordt zonder dat er gelezen/uitgegeven wordt. 

Moirmel schreef op 25-04-2024 om 16:55:

[..]

Dat ze er zelf aan verdienen, maakt mij geen reet uit. Wat ik wil vermijden is dat ik hun betaal en op die manier hun verdienmodel wordt zonder dat er gelezen/uitgegeven wordt.

Ah op die manier. Ik snap dat je daar geen zin in hebt!

Als je wil delen welke uitgeverij? Ik heb best wat gepubliceerde Nederlandse schrijvers in mijn omgeving. Kan wellicht een balletje opgooien. Ik denk dat je voorzichtigheid terecht is.
In dat kader overigens best een leuke podcast: wie is Emmy? Is leuk gemaakt en daarin komt zijdelings van alles aan bod over uitgevers en publicaties: https://open.spotify.com/show/6zrDifTRC3wj4SjoFiVFXQ?si=_MjkM-otQISP3mZMCt6Z6A

De Adidas sneakers/schoen/hoe je het noemen wilt, die ik heel graag wilde, waren ineens €35,- goedkoper! 
Toen het meisje bij de kassa aan haar collega in het magazijn vroeg of de betreffende sneaker in maat 38 voor kinderen er nog was, snapte ik het pas. Ik ga voortaan op de kinderafdeling kijken 😁.
Serieus exact dezelfde schoen die 10 meter verderop voor dames voor €35 meer stond 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.