Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Friezinnetje schreef op 30-03-2024 om 14:25:

samen met vriendin een rondje gefietst. Lekker even!

Dan is hetbij jou vast beter werr dan hier, want fietsen betekent hier in Zuid Holland een bril waar ik niet doorheen kan kijken en een natte broek, door de continue miezerregen. Lekker is niet het eerste woord dat in bij opkomt na het fietsen naar de stad en op de terugweg trek ik echt een regenbroek aan!

Ik ben gisteren begonnen om een regenboog jurk voor kleuter te haken. Dat doe ik met een dubbele draad, maar 1 van de bollen katoen waarmee ik begon was al een keer gebruikt. Ik dat even dat ik het niet ging halen tot de kleur wissel, maar het is gelukt . Ik had nog een stukje van 30 cm over van die bol. De jurk paste ook nog over haar hoofd. Nu ik ook zo veel bollen gebruik heb ik natuurlijk ook weer nieuwe nodig

Auwereel schreef op 30-03-2024 om 14:31:

[..]

Dan is hetbij jou vast beter werr dan hier, want fietsen betekent hier in Zuid Holland een bril waar ik niet doorheen kan kijken en een natte broek, door de continue miezerregen. Lekker is niet het eerste woord dat in bij opkomt na het fietsen naar de stad en op de terugweg trek ik echt een regenbroek aan!

het was hier idd droog, het miezert nu net weer een beetje. En bijna windstil. Dus lekker idd

Een heerlijke strandwandeling gemaakt, práchtige wolkenluchten gezien.  
Honden hebben ook genoten!

Blij omdat ik mensen geholpen heb die niet wisten waar ze de fiets (bewaakt) neer konden zetten de weg gewezen heb en ze mij daar meerdere keren voor bedankt hebben 

Ook blij omdat de vastentijd (katholieke 40 dagentijd, nee ik moet daar niet aan meedoen maar ik doe dat wel, is niet zo streng als de ramadan. Vroeger waren er vaste regels maar die hoef je niet te volgen. Anyway 40 dagen geen snoep en chocola en vlees is best pittig  )  er over een paar uur (ik wacht tot na de paaswake) weer op zit 

ik word blij van de leuke plannen die we aan het maken zijn. Dagjes weg, weekendjes weg, zo leuk die voorpret!

OperaQueen schreef op 30-03-2024 om 18:56:

Blij omdat ik mensen geholpen heb die niet wisten waar ze de fiets (bewaakt) neer konden zetten de weg gewezen heb en ze mij daar meerdere keren voor bedankt hebben

Ook blij omdat de vastentijd (katholieke 40 dagentijd, nee ik moet daar niet aan meedoen maar ik doe dat wel, is niet zo streng als de ramadan. Vroeger waren er vaste regels maar die hoef je niet te volgen. Anyway 40 dagen geen snoep en chocola en vlees is best pittig ) er over een paar uur (ik wacht tot na de paaswake) weer op zit

Doet me denken aan de logeerpartijen bij oma, het trommeltje dat ik kreeg om het snoep te bewaren. Leuk herinneringen aan  Of er ook geen vlees was weet ik niet meer. Goed dat je het gedaan hebt en ook nog volgehouden, top!

Van de zon en warmte vandaag Lekker even buiten kunnen zitten! Zo nog even een wandeling in het bos met de hond en dan gaat het einde van de middag helaas weer regenen..

van het lekkere weer, de zon heeft er zin in! Ik ben net terug van een wandeling. 

en ik bedenk me net dat de klok in mijn auto ook, weer goed staat 

Broodjebrie schreef op 31-03-2024 om 13:44:

en ik bedenk me net dat de klok in mijn auto ook, weer goed staat

Bij ons staan de oven en magnetron weer goed  .

Tara82 schreef op 31-03-2024 om 14:22:

[..]

Bij ons staan de oven en magnetron weer goed .

Fijn he! 

Yumi schreef op 30-03-2024 om 22:07:

[..]

Doet me denken aan de logeerpartijen bij oma, het trommeltje dat ik kreeg om het snoep te bewaren. Leuk herinneringen aan Of er ook geen vlees was weet ik niet meer. Goed dat je het gedaan hebt en ook nog volgehouden, top!

Dank je wel!! Ik doe het vooral omdat het goed is voor lichaam en geest  

Ik gebruik ook een trommeltje want ik heb dat vaker gehoord (ik ben van huis uit niet katholiek maar later geworden) en ik vind dat grappig en ook handig.

Broodjebrie schreef op 31-03-2024 om 13:44:

en ik bedenk me net dat de klok in mijn auto ook, weer goed staat

O ja! Hahahaha, die van mij nu ook weer 😂

Loulou39 schreef op 31-03-2024 om 16:21:

[..]

O ja! Hahahaha, die van mij nu ook weer 😂

Haha 😂 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.