Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Perfectionisme brengt soms ook voordelen, net komen er twee collega's binnen voor kort overleg en ze geven aan dat ze zo blij zijn met mij. En ik vind mijn werk ook heel leuk, maar het is wel zaak om in de gaten te houden dat perfectionisme veel tijd kost...!

Alias1 schreef op 09-10-2026 om 12:09:

https://www.nu.nl/buitenland/6412513/voormalige-icc-rechter-en-vn-mensenrechtenchef-pillay-wint-nobelprijs-vrede.html

Opsteker voor t ICC, hier graag ook n livestream van, speciaal voor de VS

Oei, dat is weer een enorme tegenvaller voor Trump, denk dat de Nobelprijs dit jaar niet doorgeschoven wordt naar hem. Lekker puh

buufie schreef op 09-10-2026 om 12:39:

[..]

Oei, dat is weer een enorme tegenvaller voor Trump, denk dat de Nobelprijs dit jaar niet doorgeschoven wordt naar hem. Lekker puh

Ik denk dat de fifa met een super vredesprijs komt, en volgend jaar de super de luxe vredesprijs. En het jaar daarna met de extra superdeluxe vredes prijs etc

Maar mooi dat hij naar iemand van t internationaal Strafhof gaat , dat is een extra steek naar Trump, ik vind dat wel leuk.

Groentetuin schreef op 09-10-2026 om 10:45:

[..]

Dat is knap! Ik heb daarvan mijn groente voorraad weer aangevuld,weer genoeg bruine bonen, bieten en witte bonen in tomatensaus tot de volgende bon ( maar daar zat helaas geen 1 +1 gratis tussen)

Ik had : 6 kg aardappelen ( 1 plus 1) 2 zakken Italiaanse roerbak ( 1 plus 1) 2 flessen sojasaus ( 1 plus  2e halve prijs) zak andijvie, zak winterpeen, spaghetti, pot wortelen , pot rode bieten,,pot rode kool, 4x verstegen kruiden ( 1 plus 1) , grote bak champignons  en een stazak soep. En nog bakaardappel  ( 1 plus 1, schijfjes en bistrokriel) . Dat alles dus voor 2 postcodeloterijkaarten 2x 15 euro ). Ik ben hier héél goed in

Echte armoede gekend maar altijd eten op de tafel. Door dit soort " truukjes " dus.

Groentetuin schreef op 09-10-2026 om 10:45:

[..]

Dat is knap! Ik heb daarvan mijn groente voorraad weer aangevuld,weer genoeg bruine bonen, bieten en witte bonen in tomatensaus tot de volgende bon ( maar daar zat helaas geen 1 +1 gratis tussen)

Ik heb ook verschillende soorten bonen gekocht en plantaardige balletjes.

stokstaart schreef op 08-10-2026 om 20:01:

fijn zeg herfstappeltaart!
Ik heb vakantie 🥳 Morgen lekker 3 weken weg
In hang op de bank en heb nog helemaal niks ingepakt. Ben zo verschrikkelijk moe

Fijne vakantie Stokstaart!

Auwereel schreef op 09-10-2026 om 11:49:

Van de yogales vanmorgen. Maar ik heb nu wel een filosofisch probleem. Het thema van de morgen was "loslaten" omdat dat bij de herfst past, loslatende blaadjes enzo. Dus, wat wil je loslaten?

Ik wil graag mijn neiging tot perfectionisme loslaten, zodat ik accepteer dat ondanks dat ik het probeer te vermijden, wel eens fouten maak. Maar dat loslaten lukt me niet perfect. Is dat nou juist goed of niet?

Mijn spieren zijn in elk geval wel een stuk losser.

Ik denk dat je het oordeel of iets goed of fout is los zou moeten laten. Leeft veel losser (niet dat ik daar zelf nou zo’n ster in ben hoor, en zeker in yoga niet 🤭)

Dus: laat je oordeel over of het loslaten wel of niet goed lukt, los.

Blij is niet het goede woord, maar ik was gisteren plotseling erg ontroerd toen ik bij Eva naar Marcel Veenendaal (Di-Rect) luisterde met zijn nummer "Brother". Wat een fantastische zanger is het toch.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.