Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

ToetieToover schreef op 06-10-2026 om 18:08:

[..]

Mijn collega vroeg onlangs aan mij of ik “een glas halfvol of glas halfleeg persoon” ben.

Ik denk altijd: wie heeft er aan mn glas gezeten...  wat voor persoon ben je dan?

ik ga morgen kijken hoeveel LFB uren ik nog heb en dan wil ik, zodra het kan, 4 uren per week minder werken, maar dan de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Een halve dag is nl niet handig, en vind ik ook niet fijn. Ik denk dat ik wel ong een jaar dat kan doen en mss ga ik dan wel voor vast naar die uren toe.  Vandaag besloten  

Toen ik gisteren thuis kwam van sportclub-actie, had man de hele keuken schoongemaakt! hij kan het wel...

Netherfield schreef op 07-10-2026 om 09:05:

Toen ik gisteren thuis kwam van sportclub-actie, had man de hele keuken schoongemaakt! hij kan het wel...

Wat leuk! Mijn manlief had gisteren als verrassing de opstelling in de woonkamer weer naar de ‘winterstand’ gedraaid. Kwam ik uit mijn werk in een blinkend schone kamer terecht. Hij had veel spinnenpoep weggepoetst, aldus manlief. En de bijbehorende spinnen van het (3 meter hoge) plafond gehaald. En dan terwijl hij spinnen eng vindt 

Van drie middelbareschoolmeiden naast me op het bankje op het station, verschrikkelijk grappig zijn ze. Twee van buitenlandse afkomst (kan niet goed horen wat vandaan, ik denk Scandinavië ergens) en het ging vooral over Nederlands eten. Echt hilarisch. 

Blij van mijn Syrische fietsleerling. Ze is zo gedreven om er hier wat van te maken. 
Ik werkte vandaag voor de 3e keer een uurtje met haar. Ze is heel serieus aan het oefenen zowel met het fietsen als met de taal. 
Na 3 lessen durfde ik met haar van het plein af en de wijk in. Volgende week kan ik denk ik wel naar het centrum waar meer verkeer is en we dus echt kunnen oefenen met veilig gedrag in het verkeer. 

ToetieToover schreef op 07-10-2026 om 09:27:

[..]

Wat leuk! Mijn manlief had gisteren als verrassing de opstelling in de woonkamer weer naar de ‘winterstand’ gedraaid. Kwam ik uit mijn werk in een blinkend schone kamer terecht. Hij had veel spinnenpoep weggepoetst, aldus manlief. En de bijbehorende spinnen van het (3 meter hoge) plafond gehaald. En dan terwijl hij spinnen eng vindt

Ik probeer me nu een beeld te vormen van een woonkamer in winterstand. Nooit van gehoord.

Bellebelle schreef op 07-10-2026 om 16:08:

[..]

Ik probeer me nu een beeld te vormen van een woonkamer in winterstand. Nooit van gehoord.

Wij doen t ook niet maar ik stel mij zo voor de stoelen of banken meer gericht naar de tv of de haard?

Beide kittens die bij me komen liggen. En eindelijk weer eens  de puf gehad een klein klusje in huis te doen

Groentetuin schreef op 07-10-2026 om 16:49:

[..]

Wij doen t ook niet maar ik stel mij zo voor de stoelen of banken meer gericht naar de tv of de haard?

Goed voorstellingsvermogen! We kijken in de winter minder naar buiten en draaien dan de zitplaatsen om naar wat er binnen te zien is.

Ik ergerde me eraan dat man steeds in de schuur bezig was, maar vanmorgen is hij eindelijk in ons nieuwe woning begonnen met tegels op de keukendeur te plakken 
Ziet er heel netjes uit en daar word ik dan wel weer blij van
Hij moest 's middags weg, toen ben ik daar aan het behang trekken geweest en gelijk de boel in vuilniszakken, zodat het redelijk opgeruimd blijft
Daarna daar nog een poosje buiten gezeten en genoten van het mooie weer

We hadden een drukke dag ,veel tilwerk ( meer dan 50 verhuisdozen naar boven)om 14 .00 was ik totaal aan de lat, man die veel meer getilt had dan ik ging nog even alle ramen buiten lappen ( we hebben heel veel ramen) geen idee hoe hij t deed , maar zo blij dat t gedaan is

ik heb een hobby , ik besloot van de week dat ik daar wat voor wilde hebben, duur(ruim 1250 euro)we hebben alle financiën op 1 hoop.
Dus ik zei het tegen partner, partner zei; als je dat wil en kocht het dezelfde avond voor mij op internet, ik ben blij dat zoiets financieel kan, maar ook met een partner die niet moeilijk doet en mij dat gunt.( Mijn hobby levert meestal ook wel wat op , want ik verkoop eea, maar dit duurt lang voor het terugverdient is)

Groentetuin schreef op 08-10-2026 om 13:19:

ik heb een hobby , ik besloot van de week dat ik daar wat voor wilde hebben, duur(ruim 1250 euro)we hebben alle financiën op 1 hoop.
Dus ik zei het tegen partner, partner zei; als je dat wil en kocht het dezelfde avond voor mij op internet, ik ben blij dat zoiets financieel kan, maar ook met een partner die niet moeilijk doet en mij dat gunt.( Mijn hobby levert meestal ook wel wat op , want ik verkoop eea, maar dit duurt lang voor het terugverdient is)

Top zo'n partner!

Van de uitslag van de jaarlijkse ct-scan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.