Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Auwereel schreef op 14-09-2026 om 13:09:

[..]

Ik doe aan dynamic yoga, maar vraag me ook wel eens af, is Pilates niet beter, of toch vergelijkbaar?

O dat is ook pittig, volgens mij moet je daarvoor wel veel yoga ervaring/achtergrond hebben. Leuk!

Er is zeker overlap, al ken ik Dynamic yoga niet uit eigen ervaring (Ik volg heel af en toe lessen Yin Yoga en Hatha Yoga, een stap minder zwaar dan Dynamic yoga). 

Volgens mij is Dynamic yoga net iets meer bezig met mind, ademhaling en soepelheid, en Pilates richt zich daarbij net wat meer op de spieren, heb ik het idee.

@Moosey: wat leuk dat je dat zegt, dat maakt me nog meer gemotiveerd: zowel dat je het zo leuk vindt, als dat het goed gaat als je een blessure hebt. Ik moet nog tot volgende week wachten, maar ik heb zoveel zin!

Yumi schreef op 14-09-2026 om 14:40:

[..]

Ben benieuwd hoe je het vindt, veel plezier!

Ik heb pilateslessen gehad, (zonder machine) vond het altijd heerlijk om te doen. Helaas vanwege lc lukt het niet meer.

Dank je wel! 🌸 

Ik schrik een beetje dat je LC hebt, dat vind ik echt zo erg voor je!💕  

Kun je wel een andere sport doen waar je je prettig en ontspannen bij voelt?

Blij met de buurman, die voorstelde even ergens heen te gaan vanavond. Lekker met de auto.. mocht het weer gaan regenen dan zitten we droog. 

Loulou39 schreef op 14-09-2026 om 17:44:

[..]

Dank je wel! 🌸

Ik schrik een beetje dat je LC hebt, dat vind ik echt zo erg voor je!💕

Kun je wel een andere sport doen waar je je prettig en ontspannen bij voelt?

Lief van je, ik had het ook graag anders gezien 😘

Het is niet gelukt om een sport te vinden, die er niet voor zorgt dat ik dagenlang zoveel pijn heb, dat het me nauwelijks lukt uit bed te komen. Heb altijd veel gesport, en ik voel me goed tijdens het sporten maar daarna komt de klap... Het is niet anders, na 5 jaar weet ik dat het niet anders is. Ben wel blij dat ik een rondje kan lopen of een half uurtje op de crosstrainer kan, dus ik doe in ieder geval iets.

Kan me herinneren dat er vorig jaar ergernis was over het Sinterklaas journaal, waarin veel chaos en paniek. Daarnaast 'n onderwerp dat voor mij niet hoort bij een kinderfeest, noodpakketten en de aanwezigheid van militairen. Vandaar dat ik blij ben voor mijn kleinkinderen dat er een concurrent komt, die er hopelijk een gezellig en echt kinderfeest van weet te maken!

Vanaf 9 november dagelijks om 18.10u,  Pietentijd met Robert ten Brink als adviseur van de Sint.
RTL gaat de strijd aan met Sinterklaasjournaal met nieuw programma

Dat is al jaren een ergernis volgens mij. Het Sinterklaasverhaal is van zichzelf al spannend. In mijn jeugd was het Sinterklaasjournaal er nog niet, maar op school en thuis werd het al spannend gemaakt. Zelfs toen ik niet meer geloofde voelde ik nog die vibe van de Sinterklaastijd. 
Het Sinterklaasjournaal haalt er veel te veel bij, kinderen gaan weer in bed plassen etc. 

Blij dat ik zondagavond mijn emoties van me af getekend heb. Het was een beetje een impulsieve actie, ik was weer uit bed gegaan, zag een stift en ben gaan tekenen. Toen ik terugkwam in bed bij mijn vriend was ik helemaal aan het trillen volgens hem. 
Vandaag belde hij wat hij met de tekeningen moest. Hij had ze bekeken en volgens mij ook begrepen. 

Yumi schreef op 14-09-2026 om 19:18:

[..]

Lief van je, ik had het ook graag anders gezien 😘

Het is niet gelukt om een sport te vinden, die er niet voor zorgt dat ik dagenlang zoveel pijn heb, dat het me nauwelijks lukt uit bed te komen. Heb altijd veel gesport, en ik voel me goed tijdens het sporten maar daarna komt de klap... Het is niet anders, na 5 jaar weet ik dat het niet anders is. Ben wel blij dat ik een rondje kan lopen of een half uurtje op de crosstrainer kan, dus ik doe in ieder geval iets.

Voel jij ook je grenzen  niet Yumi? Bij mij gaat alles ook " goed " zolang ik bezig ben. Maar daarna...komt idd de klap.

lientje69 schreef op 15-09-2026 om 14:43:

[..]

Voel jij ook je grenzen niet Yumi? Bij mij gaat alles ook " goed " zolang ik bezig ben. Maar daarna...komt idd de klap.

Klopt, ik voel het niet aankomen. De ergotherapeut had het vaak over de stoplicht methode, groen ontspannen, oranje je bent moe, gas terug en rusten. Rood uitgeput, over grenzen gegaan.... bij mij is het groen of rood 🤨 

Dat ik vandaag nog een vrije dag heb. Lekker rustig aan, wel van alles gedaan. Morgen weer aan het werk, en ik moet vroeg beginnen. 

De bouwvakkers aan de overkant zijn eindelijk hoog genoeg met metselen. Als nu de zon gaat schijnen schittert het zilverfolie van het  isolatiemateriaal niet meer zodanig dat ik de gordijnen dicht moet doen als ik in de huiskamer ben. 

Er is weer boerenkool! Het zit nu in de pan, straks eten. Zin in!

Netherfield schreef op 17-09-2026 om 17:32:

Er is weer boerenkool! Het zit nu in de pan, straks eten. Zin in!

Boerenkool is toch pas lekker als de vorst eroverheen is geweest.

ik heb niks met voetbal, maar dit is echt leuk om te zien! 

https://www.gelderlander.nl/play/productie/italianen-kunnen-niet-om-necers-heen-14446597

Yumi schreef op 17-09-2026 om 19:32:

ik heb niks met voetbal, maar dit is echt leuk om te zien!

https://www.gelderlander.nl/play/productie/italianen-kunnen-niet-om-necers-heen-14446597

Hahaha idd. Zo lang er niet te veel alcohol bij komt en geen vuurwerk kan het ook een fijn sfeertje zijn. 

Blij met de beste vriend van vriend. Die jongens gaan echt voor elkaar door het vuur. Als er iets kapot is in huis dat ik niet kan fixen, staat 'Tonnie'  binnen no time op de stoep. Gisteren kwam 'Tonnie' er zelf niet meer uit met een kapotte auto en meer dingetjes en vriend was vanmorgen vroeg al in actie om Tonnie te helpen. 

Ze staan dagelijks met elkaar in contact. Ik heb lang aan Tonnie moeten wennen, een hoop gemopper altijd en ik verstond er vaak niks van (dialect). Maar nu waardeer ik m echt. 

Puppy knuffelen 

20260919-133813.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.