Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Succes met de verhuizing Moosey!
Jujubee veel plezier  in de efteling. Ik moet er niet aan denken , haha. 

Auwereel , hier worden ze veel grvangen voor restaurants.  Maar er schijnt idd niet tegenop te vangen te zijn.  De oevers van een natuurgebied hier in de buurt ( eilandjes ) worden er helemaal  door " opgevreten ".

Blij met een barbecue  met de kinderen gisteren. En blij dat mijn hartslag  nu eindelijk lager is , waardoor  ik minder gespannen ben en opgefokt. En dus ook iets minder pijn lijk te hebben.

lientje69 schreef op 14-09-2026 om 08:27:

Blij met een barbecue met de kinderen gisteren. En blij dat mijn hartslag nu eindelijk lager is , waardoor ik minder gespannen ben en opgefokt. En dus ook iets minder pijn lijk te hebben.

Dat klinken als fijne lichtpuntjes in een wereld die verder nogal op een achtbaan lijkt voor je. Hopelijk komen er steeds meer van dit soort momenten. 

Ik ben vooral blij dat ik mijn keukenvloer gedweild heb. Ik vind schoonmaken stom, maar nu de vloer schoon is, vind ik dat prima.

Jujubee schreef op 14-09-2026 om 06:10:

[..]

Wat leuk! Je moet altijd maar geluk hebben met een fijne groep op een groepsreis, dus top dat je met je neus in de boter gevallen bent. Hoe lang ben je weggeweest?

Fijn dat je een eigen plek had om even tot rust te komen. Een eigen kamer is echt heel belangrijk.

Ik ben blij want ik voel me niet meer ziek en ik ga zo naar de Efteling met mijn moeder. Joepie. Ik ben echt net op tijd hersteld. Zelfs de snotneus is eindelijk weg. Ik ben er al jaren niet meer geweest, dus ik heb er veel zin in.

Leuk, veel plezier!! Ik ga er volgende week ook heen, zoveel zin in!!

Gisteren was er opritverkoop in het dorp, met digitaal kaartje welke huizen meededen. Het was leuk en ik heb twee boeken en een kerstpuzzel gescoord. 

Dat ik eindelijk een proefles Reformer Pilates heb geboekt.

Ik wil dit al zo lang proberen, maar ik heb een blessure aan een spier. Vanmorgen met de studio gebeld, en ze kunnen prima op maat oefeningen voor me regelen.

Zo leuk dit! 

Loulou39 schreef op 14-09-2026 om 12:00:

Ik wil dit al zo lang proberen, maar ik heb een blessure aan een spier. Vanmorgen met de studio gebeld, en ze kunnen prima op maat oefeningen voor me regelen.

Zo leuk dit!

Ik ben zo benieuwd wat dat nou precies is. Ik doe zelf barre workout, aan de ballet barre (helaas niet met een glaasje wijn erbij  

Bellebelle schreef op 14-09-2026 om 12:13:

[..]

Ik ben zo benieuwd wat dat nou precies is. Ik doe zelf barre workout, aan de ballet barre (helaas niet met een glaasje wijn erbij

Barre wil ik ook zo graag proberen, dat lijkt me ook zo leuk om te doen.

Reformer Pilates is vergelijkbaar met Pilates op de mat, maar dan op een soort “bank” (dat mag ik vast niet zo noemen😁), en het is zwaarder en intensiever voor je spieren. Het is ook meer krachttraining dan bij mat Pilates, omdat je niet alleen je eigen lichaam gebruikt maar ook de attributen die oefeningen zwaarder kunnen maken. 

Ik ben nu trouwens toch bezig, bedenk ik me: ik ga ook meteen een Barre proefles regelen 😇😂. 

Ik vind Barre echt fijn, ik doe het al jaren. Ik train vooral de benen, het bekken en mijn rug. Vooral mijn bekken is echt een zwakke plek, dus dat is meer dan welkom. Ik grap altijd dat deze lessen mij veel consulten bij de fysio besparen. Ik mis wel wat training van mijn bovenlichaam, maar dat neem ik graag voor lief.

Broodjebrie schreef op 14-09-2026 om 09:31:

[..]

Leuk, veel plezier!! Ik ga er volgende week ook heen, zoveel zin in!!

Ik ga binnenkort naar de Efteling, als werkuitje, teambuilding. Aangezien ik nogal een hekel heb aan achtbanen wordt het weer een wandeling Sprookjesbos. Ik hoop dat er wat nieuwe collega's uit het buitenland zijn die er nog nooit geweest zijn, dat maakt zo'n wandeling wel weer boeiend.

Zo leuk dit!

Ik doe aan dynamic yoga, maar vraag me ook wel eens af, is Pilates niet beter, of toch vergelijkbaar? 

Zo leuk dit!

Leuk Loulou! Bij een goede studio kun je juist goed trainen met blessures, daar kunnen ze inderdaad goed omheen werken. Ik ben redelijk verslingerd aan de Reformer-pilates

Van het reisverslag van mijn broertje, hij zit in Azië. 

Hij heeft een heel turbulent jaar achter de rug. Hij stuurde 1,5 week lang niets en ik dacht, als hij maar niet in een hoekje zit te huilen in één of ander vies hostel. Maar alles behalve dat. 
In het verleden kon ik soms licht jaloers zijn op de reisverslagen van mijn siblings. Ik kan om gezondheidsredenen en financiële redenen zulke reizen op dit moment niet maken. Maar na alles wat broer meegemaakt heeft ben ik alleen maar blij dat hij zo veel onderneemt. 

Met dochter mee geweest naar ziekenhuis en naar hoe het zich nu laat aanzien , pakken de onderzoeken goed uit. Donderdag hoort ze dan of ze echt met de biologicals injecties mag starten. Ik hoop zo dat het goed aanslaat bij haar!

Zo leuk dit!

Ben benieuwd hoe je het vindt, veel plezier!

Ik heb pilateslessen gehad, (zonder machine) vond het altijd heerlijk om te doen.  Helaas vanwege lc lukt het niet meer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.